Giải Tiếng Anh 11 Unit 4 Lesson 1 | Smart World
Giải bài tập SGK tiếng Anh 11 Smart World Unit 4 Global Warming Lesson 1 hướng dẫn giải chi tiết các phần bài tập trong Sách giáo khoa tiếng Anh lớp 11 i Learn Smart World giúp các em học sinh chuẩn bị bài tập tại nhà hiệu quả.
Chủ đề: Unit 4: Global Warming
Môn: Tiếng Anh 11
Sách: Smart World
Thông tin:
Tác giả:
Preview text:
Tiếng Anh 11 Smart World Unit 4 Lesson 1 Let's Talk!
In pairs: Which environmental problem does this picture show? What are some
things humans do to cause this environmental problem?
(Theo cặp: Bức tranh này thể hiện vấn đề môi trường nào? Một số điều con người làm để
gây ra vấn đề môi trường này là gì?) Gợi ý đáp án
The picture shows environmental problems: melting ice at the poles.
Humans impact the physical environment in many ways: overpopulation, pollution,
burning fossil fuels, and deforestation. Changes like these have triggered climate change,
soil erosion, poor air quality, and undrinkable water. New Words
a. Match the underlined words to the definitions. Listen and repeat.
(Nối các từ được gạch chân với các định nghĩa. Lắng nghe và lặp lại.) Gợi ý đáp án 1. b 2. d 3. c 4. a 5. f 6. g 7. e
Lời giải chi tiết 1. b
Fossil fuels are one of the main ways we get electricity. - types of energy like gas, oil, and coal
(Nhiên liệu hóa thạch là một trong những cách chính để chúng ta có điện. - các loại năng
lượng như khí đốt, dầu mỏ và than đá) 2. d
Global warming has caused the Earth to get hotter. – the increase in Earth's temperature
because of more greenhouse gases in the air
(Sự nóng lên toàn cầu đã khiến Trái Đất nóng lên. – sự gia tăng nhiệt độ của Trái Đất vì
có nhiều khí nhà kính trong không khí) 3. c
The forest is getting smaller by fifty thousand hectares a day. - an area which is the same as ten thousand square meters
(Rừng ngày càng thu hẹp 50 nghìn ha mỗi ngày. - một khu vực tương đương với mười nghìn mét vuông) 4. a
Billions of tonnes of plastics are released into the ocean every year. - a unit of weight-one
of these is the same as one thousand kilograms.
(Hàng tỷ tấn nhựa thải ra đại dương mỗi năm. - một đơn vị trọng lượng-một trong số này
tương đương với một nghìn ki-lô-gam.) 5. f
The air quality in the city is really bad because of the emissions from traffic and factories.
- gas or smoke which goes into the air and damages the environment
(Chất lượng không khí trong thành phố rất tệ do khí thải từ giao thông và các nhà máy. -
khí hoặc khói đi vào không khí và gây hại cho môi trường) 6. g
Approximately 2,400 trees are cut down every minute. - near or close to a number or amount
(Khoảng 2.400 cây xanh bị đốn hạ mỗi phút. - gần hoặc gần với một số hoặc số lượng) 7. e
Carbon dioxide in the atmosphere has reached dangerously high levels. - gas (also known
as CO2) which comes from humans, animals, and burning trees and coal
(CO2 trong khí quyển đã đạt đến mức cao nguy hiểm. - khí (còn được gọi là CO2) đến từ
con người, động vật và đốt cây cối và than đá)
b. In pairs: Use the new words to talk about environmental problems in your country.
(Theo cặp: Sử dụng các từ mới để nói về các vấn đề môi trường ở đất nước của bạn.)
We have a lot of emissions from factories in our country.
(Chúng ta có rất nhiều khí thải từ các nhà máy ở nước ta.) Gợi ý đáp án
We pollute the rivers with plastic waste. Listening
a. Listen to two students talking about global warming. What is their project about?
(Nghe hai sinh viên nói về sự nóng lên toàn cầu. Dự án của họ là về cái gì?) Gợi ý đáp án
1. the cause of global warming
b. Now, listen and complete the table.
(Bây giờ, lắng nghe và hoàn thành bảng.) Gợi ý đáp án 1. 60 2. 2000 3. 2002 4. 6 5. 4
c. Read the Conversation Skill box. Then, listen and repeat.
(Đọc hộp Kỹ năng đàm thoại. Sau đó, nghe và lặp lại.)
d. Now, listen to the conversation again and circle the phrase you hear.
(Bây giờ, hãy nghe lại đoạn hội thoại và khoanh tròn cụm từ mà bạn nghe được.) Gợi ý đáp án Sorry, how much?
e. In pairs: Do you think Pete and Jane were surprised by what they found out? Why (not)?
(Theo cặp: Bạn có nghĩ rằng Pete và Jane đã ngạc nhiên trước những gì họ phát hiện ra không? Tại sao không)?) Gợi ý đáp án
I think Pete and Jane were surprised by the numbers they discovered because it shows the
growing fear of human destruction of the environment.
Grammar Meaning & Use
a. Look at the picture. What do you think the people are saying?
(Nhìn vào bức tranh. Bạn nghĩ mọi người đang nói gì?) Gợi ý đáp án
Did CO2 emissions increase from 2019 to 2015?
Yes, they increased by six million tonnes.
b. Now, listen and check your ideas.
(Bây giờ, hãy lắng nghe và kiểm tra ý tưởng của bạn.) c. Listen and repeat.
(Lắng nghe và lặp lại.)
Grammar Form & Practice
a. Fill in the blanks using from... to... or by.
(Điền vào chỗ trống sử dụng from... to... hoặc by.) Gợi ý đáp án 1. From - to 2. by 3. from - to 4. by 5. from - to
b. Answer the questions using the table.
(Trả lời các câu hỏi bằng cách sử dụng bảng.) Gợi ý đáp án
1. It increased from 3 to 3.4 million hectares.
2. It decreased by 0.2 million hectares.
3. It increased from 1.9 to 5.4 million hectares.
4. It decreased from 4.5 to 3.3 million hectares.
5. It decreased by 1.2 million hectares.
c. In pairs: Ask and answer using the information in the table.
(Theo cặp: Hỏi và trả lời bằng cách sử dụng thông tin trong bảng.)
Did deforestation increase from 2001 to 2005?
(Phá rừng có tăng từ năm 2001 đến 2005 không?)
Yes, it went up by zero point four million hectares.
(Đúng vậy, nó đã tăng lên 0,4 triệu ha.) Gợi ý đáp án
A: Did deforestation decrease from 2006 to 2010?
B: Yes, it decreased by zero point two million hectares. Pronunciation
a. Stress the first syllable for large numbers.
(Nhấn âm tiết đầu tiên cho số lượng lớn.)
b. Listen to the words and focus on the underlined letters.
(Nghe các từ và tập trung vào các chữ cái được gạch chân.)
c. Listen and cross out the word with the wrong word stress.
(Nghe và gạch bỏ từ có trọng âm sai.) Gợi ý đáp án
thousand – Wrong. The stress is on the second syllable.
d. Read the words with the correct stress to a partner.
(Đọc các từ với trọng âm chính xác cho bạn cùng nghe.) Practice
Point, ask, and answer.
(Chỉ, hỏi và trả lời.) Gợi ý đáp án
A: Did CO2 emissions increase from 2017 to 2018?
B: Yes. They increase from three hundred thousand to approximately three hundred and fifty thousand tonnes.
A: Did deforestation increase from 2017 to 2018?
B: Yes. It rose by approximately one hundred thousand hectares. Speaking
GLOBAL WARMING IN WESTLAND
(HIỆN TƯỢNG NÓNG LÊN TOÀN CẦU Ở MIỀN TÂY)
a. You're a scientist studying global warming. In pairs: Student B turn to page 114
File 5. Student A, ask about deforestation in Westland and complete the chart.
(Bạn là một nhà khoa học nghiên cứu về sự nóng lên toàn cầu. Theo cặp: Học sinh B
chuyển đến trang 114 File 5. Học sinh A, hỏi về nạn phá rừng ở Westland và hoàn thành biểu đồ.) Gợi ý đáp án
A: Did deforestation increase from 2011 to 2012?
B: No. It fell by approximately one hundred thousand hectares.
A: So it went down from six hundred thousand to about five hundred thousand? B: That's right.
b. Swap roles and repeat. Answer questions about CO2 emissions in Westland.
(Đổi vai và lặp lại. Trả lời các câu hỏi về CO2, khí thải ở Westland.) Gợi ý đáp án
A: Did CO2 emissions increase from 2015 to 2016?
B: No. It fell by approximately twenty thousand hectares.
A: So it went down from one hundred and sixty thousand to about one hundred and forty thousand? B: That's right.
c. Do you think deforestation or CO2 emissions are the bigger problem for Westland? Why?
(Bạn có nghĩ rằng nạn phá rừng hoặc CO2 là vấn đề lớn hơn đối với Westland? Tại sao?) Gợi ý đáp án
I think CO2 is a bigger problem for Westland because although this phenomenon has
been on a downward trend in recent years it is still likely to increase in the coming years
and have serious health effects. humans, especially for the respiratory system.