Giải Tiếng Anh 6 Unit 6: Getting Started | Global Success

Soạn Tiếng Anh 6 Unit 6: Getting Started giúp các em học sinh lớp 6 tham khảo, nhanh chóng trả lời các câu hỏi trang 58, 59 SGK Tiếng Anh 6 Kết nối tri thức với cuộc sống Tập 1 bài Unit 6: Our Tet holiday. Soạn Unit 6 Our Tet holiday còn cung cấp thêm nhiều từ vựng khác nhau, thuộc chủ đề bài học giúp các em học sinh lớp 6 chuẩn bị bài tập tại nhà hiệu quả. Qua đó, giúp các em nắm vững được kiến thức để học tốt môn Tiếng Anh 6 - Global Success Tập 1. Vậy mời các em cùng tải miễn phí bài viết dưới đây:

Soạn Anh 6 Unit 6: Getting Started
I. Mục tiêu bài học
1. Aims:
By the end of this lesson, students can
- present the vocabulary and grammar items to be learned
- practice listening and speaking with the lexical items related to the topic “Our
Tet holiday”.
2. Objectives:
Vocabulary: the lexical items related to “Tet things and activities”.
II. Soạn giải tiếng Anh 6 Unit 6 Getting Started
Bài 1
Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.)
Linda: Phong, does Viet Nam celebrate New Years?
Phong: Yes, we do. We have Tet.
Linda: When is Tet?
Phong: At different times. This year, it's in January
Linda: What do you do at Tet?
Phong: We clean our homes and decorate them with flowers.
Linda: Is Tet a time for family gatherings?
Phong: Yes. It's a happy time for everybody.
Linda: Great.
Phong: Yes, and another good thing about Tet is that children get lucky money.
Linda: That sounds interesting. Is there anything special people should do?
Phong: We should say "Happy New Year" when we meet people, and we
shouldn't break anything.
Dịch bài hội thoại:
Linda: Phong, Việt Nam có ăn mừng năm mới không?
Phong: Vâng, chúng tôi có. Chúng tôi có Tết.
Linda: Tết là khi nào?
Phong: Vào những thời điểm khác nhau. Năm nay, là vào tháng Giêng
Linda: Bạn làm gì vào dịp Tết?
Phong: Chúng tôi dọn dẹp nhà cửa và trang trí với những bông hoa.
Linda: Tết có phải là thời gian để sum họp gia đình không?
Phong: Vâng. Đó là một thời gian hạnh phúc cho tất cả mọi người.
Linda: Tuyệt vời.
Phong: Vâng, và một cái hay nữa của Tết là trẻ em được lì xì.
Linda: Nghe có vẻ thú vị nhỉ. Có điều gì đặc biệt mà mọi người nên làm không?
Phong: Chúng ta nên nói "Chúc mừng năm mới" khi gặp mọi người, và chúng
ta không nên làm vỡ bất cứ món đồ nào.
Bài 2
What are Phong and Linda talking about? (Phong và Linda đang nói về cái
gì?)
A. New year in the world
(Năm mới trên thế giới)
B. Tet in Viet Nam
(Tết ở Việt Nam)
C. What to eat and wear during Tet
(Nên ăn gì và mặc gì vào ngày Tết)
Trả lời:
B. Tet in Viet Nam
Bài 3
Complete the sentences about Tet with the information from the
conversation in 1. (Hoàn thành các câu về tết với thông tin từ bài hội thoại ở
hoạt động 1.)
1. This year Tet is in____________.
2. We decorate our____________.
3. Tet is a time for family____________.
4. Children get____________ ____________.
5. People shouldn’t ____________ anything.
Trả lời:
1. January 2. homes 3. gatherings 4. lucky
money
5. break
Giải thích:
1. Thông tin: Phong: At different times. This year, it's in January.
2. Thông tin: Phong: We clean our homes and decorate them with flowers.
3. Thông tin:8Linda: Is Tet a time for family gatherings?
Phong: Yes.
4. Thông tin: Phong: Yes, and another good thing about Tet is that children get
lucky money.
5. Thông tin: Phong: … and we shouldn't break anything.
1. This year Tet is in January.
(Tết năm nay vào tháng Giêng.)
2. We decorate our homes.
(Chúng tôi trang trí nhà cửa.)
3. Tet is a time for family gatherings.
(Tết là thời gian để gia đình đoàn viên.)
4. Children get lucky money.
(Trẻ con nhận tiền lì xì.)
5. People shouldn’t break anything.
(Mọi người không nên làm vỡ bất cứ thứ gì.)
Bài 4
Match the words/phrases in the box with the pictures. (Nối các từ / cụm từ
trong khung với tranh tương ứng.)
a. lucky money
b. peach flowers
c. banh chung and banh tet
d. family gathering
Trả lời:
a - 2 b - 1 c - 3 d - 4
Bài 5
Game: Is it about Tet? Write two things or activities and share them with
the class. The class listens and decides whether they are about or not about
Tet. (Trò chơi: Có phải là Tết không? Viết hai thứ hoặc hai hoạt động và chia
sẻ với cả lớp. Cả lớp nghe và quyết định chúng có phải là Tết hay không.)
Example:
(Ví dụ: )
Student: banh chung
(bánh chưng)
Class: It’s about Tet.
(Là Tết.)
Student: flying a kite
(thả diều)
Class: It’s not about Tet.
(Không phải Tết.)
Trả lời:
Student: apricot blossom
(hoa mai)
Class: It’s about Tet.
(Là Tết.)
Student: playing football
(chơi đá bóng)
Class: It’s not about Tet.
(Không phải Tết.)
Student: watching fireworks
(xem pháo hoa)
Class: It’s about Tet.
(Là Tết.)
Student: fried fish
(cá chiên/ rán)
Class: It’s not about Tet.
(Không phải Tết.)
| 1/7

Preview text:

Soạn Anh 6 Unit 6: Getting Started
I. Mục tiêu bài học 1. Aims:
By the end of this lesson, students can
- present the vocabulary and grammar items to be learned
- practice listening and speaking with the lexical items related to the topic “Our Tet holiday”. 2. Objectives:
Vocabulary: the lexical items related to “Tet things and activities”.
II. Soạn giải tiếng Anh 6 Unit 6 Getting Started Bài 1
Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.)
Linda: Phong, does Viet Nam celebrate New Years?
Phong: Yes, we do. We have Tet. Linda: When is Tet?
Phong: At different times. This year, it's in January
Linda: What do you do at Tet?
Phong: We clean our homes and decorate them with flowers.
Linda: Is Tet a time for family gatherings?
Phong: Yes. It's a happy time for everybody. Linda: Great.
Phong: Yes, and another good thing about Tet is that children get lucky money.
Linda: That sounds interesting. Is there anything special people should do?
Phong: We should say "Happy New Year" when we meet people, and we shouldn't break anything.
Dịch bài hội thoại:
Linda: Phong, Việt Nam có ăn mừng năm mới không?
Phong: Vâng, chúng tôi có. Chúng tôi có Tết.
Linda: Tết là khi nào?
Phong: Vào những thời điểm khác nhau. Năm nay, là vào tháng Giêng
Linda: Bạn làm gì vào dịp Tết?
Phong: Chúng tôi dọn dẹp nhà cửa và trang trí với những bông hoa.
Linda: Tết có phải là thời gian để sum họp gia đình không?
Phong: Vâng. Đó là một thời gian hạnh phúc cho tất cả mọi người.
Linda: Tuyệt vời.
Phong: Vâng, và một cái hay nữa của Tết là trẻ em được lì xì.
Linda: Nghe có vẻ thú vị nhỉ. Có điều gì đặc biệt mà mọi người nên làm không?
Phong: Chúng ta nên nói "Chúc mừng năm mới" khi gặp mọi người, và chúng
ta không nên làm vỡ bất cứ món đồ nào. Bài 2
What are Phong and Linda talking about? (Phong và Linda đang nói về cái gì?) A. New year in the world
(Năm mới trên thế giới) B. Tet in Viet Nam (Tết ở Việt Nam)
C. What to eat and wear during Tet
(Nên ăn gì và mặc gì vào ngày Tết) Trả lời: B. Tet in Viet Nam Bài 3
Complete the sentences about Tet with the information from the
conversation in 1. (Hoàn thành các câu về tết với thông tin từ bài hội thoại ở hoạt động 1.)
1. This year Tet is in____________.
2. We decorate our____________.
3. Tet is a time for family____________.
4. Children get____________ ____________.
5. People shouldn’t ____________ anything. Trả lời: 1. January 2. homes 3. gatherings 4. lucky 5. break money Giải thích:
1. Thông tin: Phong: At different times. This year, it's in January.
2. Thông tin: Phong: We clean our homes and decorate them with flowers.
3. Thông tin: Linda: Is Tet a time for family gatherings? Phong: Yes.
4. Thông tin: Phong: Yes, and another good thing about Tet is that children get lucky money.
5. Thông tin: Phong: … and we shouldn't break anything.
1. This year Tet is in January.
(Tết năm nay vào tháng Giêng.)
2. We decorate our homes.
(Chúng tôi trang trí nhà cửa.)
3. Tet is a time for family gatherings.
(Tết là thời gian để gia đình đoàn viên.)
4. Children get lucky money.
(Trẻ con nhận tiền lì xì.)
5. People shouldn’t break anything.
(Mọi người không nên làm vỡ bất cứ thứ gì.) Bài 4
Match the words/phrases in the box with the pictures. (Nối các từ / cụm từ
trong khung với tranh tương ứng.) a. lucky money b. peach flowers
c. banh chung and banh tet d. family gathering Trả lời: a - 2 b - 1 c - 3 d - 4 Bài 5
Game: Is it about Tet? Write two things or activities and share them with
the class. The class listens and decides whether they are about or not about
Tet. (Trò chơi: Có phải là Tết không? Viết hai thứ hoặc hai hoạt động và chia
sẻ với cả lớp. Cả lớp nghe và quyết định chúng có phải là Tết hay không.) Example: (Ví dụ: ) Student: banh chung (bánh chưng)
Class: It’s about Tet. (Là Tết.) Student: flying a kite (thả diều)
Class: It’s not about Tet. (Không phải Tết.) Trả lời:
Student: apricot blossom (hoa mai)
Class: It’s about Tet. (Là Tết.)
Student: playing football (chơi đá bóng)
Class: It’s not about Tet. (Không phải Tết.)
Student: watching fireworks (xem pháo hoa)
Class: It’s about Tet. (Là Tết.) Student: fried fish (cá chiên/ rán)
Class: It’s not about Tet. (Không phải Tết.)
Document Outline

  • Soạn Anh 6 Unit 6: Getting Started
  • I. Mục tiêu bài học
    • 1. Aims:
    • 2. Objectives:
  • II. Soạn giải tiếng Anh 6 Unit 6 Getting Started
    • Bài 1
    • Bài 2
    • Bài 3
    • Bài 4
    • Bài 5