-
Thông tin
-
Quiz
How to write a report - Tiếng anh cơ bản | Đại học Tài chính - Quản trị kinh doanh
-Headings & subheadings*Step to write a report1. Define the situation, identify your purpose, and analyze your audience (business)2. Gather and analyze data (information)3. Organize that information4. Draft the report. Tài liệu giúp bạn tham khảo, ôn tập và đạt kết quả cao. Mời bạn đọc đón xem!
Tiếng anh cơ bản (PT1903) 102 tài liệu
Đại học Tài chính - Quản trị kinh doanh 228 tài liệu
How to write a report - Tiếng anh cơ bản | Đại học Tài chính - Quản trị kinh doanh
-Headings & subheadings*Step to write a report1. Define the situation, identify your purpose, and analyze your audience (business)2. Gather and analyze data (information)3. Organize that information4. Draft the report. Tài liệu giúp bạn tham khảo, ôn tập và đạt kết quả cao. Mời bạn đọc đón xem!
Môn: Tiếng anh cơ bản (PT1903) 102 tài liệu
Trường: Đại học Tài chính - Quản trị kinh doanh 228 tài liệu
Thông tin:
Tác giả:

















Tài liệu khác của Đại học Tài chính - Quản trị kinh doanh
Preview text:
Report -Headings & subheadings *Step to write a report
1. Define the situation, identify your purpose, and analyze your audience (business)
2. Gather and analyze data (information) 3. Organize that information 4. Draft the report 5. Revise
6. Collaborate to edit the report 7. Submit the report *Preparing to write a report *Purpose Statement
=>Report này là: identify + explain + inform *TYPES OF SHORT REPORTS
*INCREASE REPORT READABILITY WRITING FORMAL REPORT MANAGE WRITING SCHEDULE Write Executive summary last DRAFT VIẾT REPORT 1) INTRODUCTION
-Assumptions: If we can improve the communication in business => We can improve…..
-Methods: observation + interviewing
TASK 1 – REPORT (E – LEARNING)
COVER PAGE – followed by sections : +Title report +Table of contentts +Background
+Table of content (xem trên elearning)
+Nhớ có reference ???? +Appendices:
-Ko cần executive summary -Theo thứ tự đúng
-Dùng Appendice A B C, ko dùng số
1)TITLE PAGE (chụp ko kịp) 2)EXECUTIVE SUMMARY 3)TABLE OF CONTENTS Cái tổng: Appendices Appendix A Appendix B
*THAM KHẢO CÁCH LÀM TABLE OF CONTENT
COMPANY OVERVIEW OR BACKGROUND
+Business name + type of business
+Business structure (CEO)
+Location(s) and the type of facilities -> có 35 cái nhưng write address của cái mình làm
+The number and type of employees (Inclusding ownership and management team) +Company history
+Product or service description and customers (serve ai, đối tượng nào)
+Mission statement and future goals of company Readable
FINDINGS (COMMUNICATION PRACTICES)
Incident – short dialouge – specific example
*Reseach….. (elearning) Observation form
Refer to things (communication practices pr observation) by name and not by number
Cần headings and subheadings
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATION (KO PHẢI TASK 1, TASK 2 – PROPOSAL)
Nhớ để mấy sách vô citation APPENDICES
-Picture of groups and locations, managers
-Hình ảnh mình với manager scheduling the observation -Questionnaire
If the information is needed to support your argument/ position, place it in the body
If it is background or supplemental => Appendices
Begin each appendix on a separate page, mỗi cái subheadings phải đi cùng nội dung (page break)
SHOULDN’T FOLLOW, PHẢI BỎ DETAILS VÀO BODY CHỨ KO PHẢI APPENDICES
CÓ NHỮNG ĐẶC ĐIỂM LÀ INTERVIEW NOT OBSERVATION, CHÚ Ý
CẦN SPECIFIC, KO CÓ GENERAL, CÓ SỐ LIỆU CỤ THỂ
CẦN EXPLAIN ĐỂ THỂ HIỆN RÕ NỘI DUNG, EXAMPLE THỂ HIỆN RÕ, TẠI SAO NÓ ASSERTIVE????
THỂ HIỆN RÕ NỘI DUNG
SUBMITTING THE REPORT (NỘP QUA ELEARNING + PEER EVALUATION FORM)