Tiếng Anh 10 Unit 10: Language - Kết Nối Tri Thức

Giải Tiếng Anh 10 Unit 10: Language giúp các em học sinh lớp 10 trả lời các câu hỏi tiếng Anh trang 111, 112 sách Kết nối tri thức với cuộc sống bài Ecotourism trước khi đến lớp.

Language (trang 111, 112) - Global Success
Pronunciation
(Phát âm: Ngữ điệu)
Bài 1
Listen to these sentences. Pay attention to the intonation and repeat.
(Hãy nghe những câu sau. Chú ý đến ngữ điệu và nhắc lại các câu đó.)
1. I’ll also try to bring snacks with less packaging.
2. What’s an eco-friendly fieldtrip?
3. Can we bring snacks?
Bài 2
Work in pairs and role-play this conversation. Pay attention to the intonation.
Then listen and check.
(Làm việc theo cặp đóng vai thực hiện cuộc trò chuyện sau. Chú ý đến ngữ điệu.
Sau đó lắng nghe và kiểm tra.)
Mum: Have you packed for the trip tomorrow?
Mai: Yes, I have.
Mum: Why are you taking so little food?
Mai: Because I don’t want to leave litter behind. It’s not good for the environment.
Mum: That’s a good idea.
Gợi ý đáp án
Mum: Have you packed for the trip tomorrow? (up)
Mai: Yes, I have.
Mum: Why are you taking so little food? (down)
Mai: Because I don’t want to leave litter behind. (down) It’s not good for the
environment. (down)
Mum: That’s a good idea. (up)
Vocabulary
Bài 1
Below is what ecotourists do. Match each sentence on the left with its explanation
on the right.
(Dưới đây những các nhà du lịch sinh thái làm. Ghép mỗi câu cột bên trái với
phần giải thích của nó ở cột bên phải.)
1. I am responsible for
protecting the environment.
a. I know that when I travel, I may damage the
environment.
2. I am aware of the damage I
may cause to the environment.
b. I understand it is my duty to protect the
environment.
3. I help people learn about the
environmental impact of
tourism.
c. I buy handmade things to help local artists and
craftsmen or craftswomen earn some money and
introduce their culture to more people.
4. I help local businesses make
a profit .
d. I help local people earn some money by suing
local services and buying local products.
5. I buy traditional arts and
crafts to help local culture and
businesses.
e. I tell people about the positive and negative
effects of tourism on the environment.
Gợi ý đáp án
1 - b
2 - a
3 - e
4 - d
5 - c
Bài 2
Complete these sentences with the highlighted words in 1.
(Hoàn thành các câu sử dụng các từ được làm nổi bật ở bài 1.)
1. We can help local artists make a ________ by buying handmade arts and
_________.
2. Many tourists are not ________ of the ________ of their actions on the local
community.
3. Both local people and tourists should be ________ for protecting the environment.
Gợi ý đáp án
1. profit - crafts
3. responsible
Grammar
Bài 1
Decide whether these statements can be real (R) or not (N).
(Quyết định xem các câu sau có thể là thực tế (R) hay không (N).)
R
N
1. If I were a bird, I would fly.
2. If we work hard, we will get good marks.
3. If my parents were 10 years younger, they would travel around the
world.
4. If it rains tomorrow, we will stay at home.
Gợi ý đáp án
R
N
1. If I were a bird, I would fly.
(Nếu tôi là một con chim, tôi sẽ bay.)
2. If we work hard, we will get good marks.
(Nếu chúng ta học tập chăm chỉ, chúng ta sẽ đạt được điểm cao.)
3. If my parents were 10 years younger, they would travel around the
world.
(Nếu bố mẹ tôi trẻ lại 10 tuổi, họ sẽ đi du lịch vòng quanh thế giới.)
4. If it rains tomorrow, we will stay at home.
(Nếu ngày mai trời mưa, chúng tôi sẽ ở nhà.)
Bài 2
Put the verbs in brackets in the correct forms.
(Hoàn thành các câu sau bằng cách sử dụng nguyên mẫu to hoặc nguyên mẫu của
các động từ trong ngoặc.)
1. If tourists buy local products, more of their money (stay) ______ in the community.
2. If we lived in the countryside, we (grow) ______ our own vegetables.
3. If my grandmother (be) ______ still alive, she (be) ______ a hundred today.
4. If people (give) ______ up flying, they (reduce) ______ their carbon footfrint.
Gợi ý đáp án
1. will stay
2. would grow
3. were would be
4. give will reduce
| 1/5

Preview text:


Language (trang 111, 112) - Global Success Pronunciation
(Phát âm: Ngữ điệu) Bài 1
Listen to these sentences. Pay attention to the intonation and repeat.
(Hãy nghe những câu sau. Chú ý đến ngữ điệu và nhắc lại các câu đó.)
1. I’ll also try to bring snacks with less packaging.
2. What’s an eco-friendly fieldtrip? 3. Can we bring snacks? Bài 2
Work in pairs and role-play this conversation. Pay attention to the intonation. Then listen and check.
(Làm việc theo cặp và đóng vai thực hiện cuộc trò chuyện sau. Chú ý đến ngữ điệu.
Sau đó lắng nghe và kiểm tra.)

Mum: Have you packed for the trip tomorrow? Mai: Yes, I have.
Mum: Why are you taking so little food?
Mai: Because I don’t want to leave litter behind. It’s not good for the environment.
Mum: That’s a good idea. Gợi ý đáp án
Mum: Have you packed for the trip tomorrow? (up) Mai: Yes, I have.
Mum: Why are you taking so little food? (down)
Mai: Because I don’t want to leave litter behind. (down) It’s not good for the environment. (down)
Mum: That’s a good idea. (up) Vocabulary Bài 1
Below is what ecotourists do. Match each sentence on the left with its explanation on the right.
(Dưới đây là những gì các nhà du lịch sinh thái làm. Ghép mỗi câu ở cột bên trái với
phần giải thích của nó ở cột bên phải.)

1. I am responsible for a. I know that when I travel, I may damage the protecting the environment. environment.
2. I am aware of the damage I b. I understand it is my duty to protect the
may cause to the environment. environment.
3. I help people learn about the c. I buy handmade things to help local artists and environmental impact
of craftsmen or craftswomen earn some money and tourism.
introduce their culture to more people.
4. I help local businesses make d. I help local people earn some money by suing a profit .
local services and buying local products.
5. I buy traditional arts and e. I tell people about the positive and negative
crafts to help local culture and effects of tourism on the environment. businesses. Gợi ý đáp án 1 - b 2 - a 3 - e 4 - d 5 - c Bài 2
Complete these sentences with the highlighted words in 1.
(Hoàn thành các câu sử dụng các từ được làm nổi bật ở bài 1.)
1. We can help local artists make a ________ by buying handmade arts and _________.
2. Many tourists are not ________ of the ________ of their actions on the local community.
3. Both local people and tourists should be ________ for protecting the environment. Gợi ý đáp án 1. profit - crafts 2. aware - impact 3. responsible Grammar Bài 1
Decide whether these statements can be real (R) or not (N).
(Quyết định xem các câu sau có thể là thực tế (R) hay không (N).) R N
1. If I were a bird, I would fly.
2. If we work hard, we will get good marks.
3. If my parents were 10 years younger, they would travel around the world.
4. If it rains tomorrow, we will stay at home. Gợi ý đáp án R N
1. If I were a bird, I would fly. ✓
(Nếu tôi là một con chim, tôi sẽ bay.)
2. If we work hard, we will get good marks. ✓
(Nếu chúng ta học tập chăm chỉ, chúng ta sẽ đạt được điểm cao.)
3. If my parents were 10 years younger, they would travel around the ✓ world.
(Nếu bố mẹ tôi trẻ lại 10 tuổi, họ sẽ đi du lịch vòng quanh thế giới.)
4. If it rains tomorrow, we will stay at home. ✓
(Nếu ngày mai trời mưa, chúng tôi sẽ ở nhà.) Bài 2
Put the verbs in brackets in the correct forms.
(Hoàn thành các câu sau bằng cách sử dụng nguyên mẫu có to hoặc nguyên mẫu của
các động từ trong ngoặc.)

1. If tourists buy local products, more of their money (stay) ______ in the community.
2. If we lived in the countryside, we (grow) ______ our own vegetables.
3. If my grandmother (be) ______ still alive, she (be) ______ a hundred today.
4. If people (give) ______ up flying, they (reduce) ______ their carbon footfrint. Gợi ý đáp án 1. will stay 2. would grow 3. were – would be 4. give – will reduce