Tiếng Anh lớp 9 Unit 1 CommunicationTiếng Anh lớp 9 Unit 1 Communication
Tài liệu Soạn Unit 1 Local Environment lớp 9 Communication do biên soạn và đăng tải cung cấp file nghe và lời giải chi tiết. Mời các em tham khảo.
Preview text:
SOẠN TIẾNG ANH LỚP 9 MỚI THEO TỪNG UNIT
UNIT 1: LOCAL ENVIRONMENT - COMMUNICATION
I. Mục tiêu bài học 1. Aims:
By the end of this lesson, students can
- Plan a day out to a place of interest for their class 2. Objectives: - Skills: writing, speaking
- Vocabulary: related to a place of interest
II. Soạn giải tiếng Anh lớp 9 Unit 1 Communication
1. Nick, Mi, Duong, and Mai are planning a day out to a place of
interest for their class. Listen to their conversation and com plete their
plan by filling each blank with no m ore than three words. Nick, Mi,
Dương và Mai đang lên kế hoạch đi thăm 1 địa điểm nổi tiếng cho lớp
của mình. Nghe đo ạn hội thoại và hoàn thành k ế hoạch bằng việc điền
vào chỗ trống không quá 3 từ. Bài nghe:
A DAY OUT (Ngày vui chơi bên ngoài) Details Who to prepare (Chi tiết) (Người chuẩn bị) Place (1) Green Park (Địa điểm) Means of transport (2) bus (Phương tiện đi lại) (xe buýt) Time to set off (3) 8 a.m Mai: stick a notice (Giờ khởi hành) (8 giờ sáng) Mai: dán ghi chú Food (4) bring own lunch (Thức ăn)
(tự mang bữa trưa) Drinks For everyone Nga: buy in a (5) supermarket (Đồ uống) (Cho mọi người)
(Nga: mua ở siêu thị) Activities Morning: (6) team- Nick: prepare games building games and (Các hoạt động) quizzes
(Nick: chuẩn bị trò chơi)
(Buổi sáng: trò chơi tập thể Thanh: prepare (7) quizzes và câu đố)
(Thanh: chu ẩn bị câu đố) Lunch: 11:30 (Ăn trưa: 11.30)
Afternoon: go to a traditional
(8) painting village at
1:30 (9) make their own paintings
(Buổi chiều: đến làng tranh
truyền thống lúc 1.30; tự vẽ) Time to come back (10) 5 p.m (Giờ trở về) (5 giờ chiều_ Nội dung bài nghe
Mi: So we’ve decided that we’re going to Green Park
(Vậy nên chúng mình đã quy ết định rằng chúng tôi s ẽ đến Green Park.)
Duong: Yeah. It’s the best choice. We can go there by bus. And the bus stop is opposite our school!
(Ừ. Đó là sự lựa chọn tốt nhất. Chúng ta có th ể đến đó bằng xe buýt. Và
trạm xe buýt đối diện trư ờng học của chúng ta đ ấy!)
Nick: We have to make sure everybody turns up at the school gate at 8 a.m!
(Chúng ta phải đảm bảo rằng mọi người đều có mặt ở cổng trường lúc 8 giờ sáng.)
Mai: I’ll stick a notice on the board then.
(Vậy thì tớ sẽ dán một thông báo lên b ảng.)
Mi: What about food and drink? I think each person should bring their own lunch.
(Còn đồ ăn thức uống thì sao? Tớ nghĩ mỗi người nên mang theo bữa trưa của mình.)
Nick: Good idea! But we need someone to buy drinks for everyone.
(Ý kiến hay đấy! Nhưng chúng ta cần ai đó mua đồ uống cho mọi người.)
Mai: What about Nga? She lives next to the school and there’s a supermarket near her house.
(Nga thì sao? Cô ấy sống cạnh trường học và có một siêu thị gần nhà cô ấy.)
Duong: Right. We’ll need some team -building games to play as well.
(Được đó. Chúng ta cũng s ẽ cần một số trò chơi theo nhóm đ ể chơi. )
Nick: Like. Tug of war? I’ll prepare them.
(Giống Kéo co ấy à? Tớ sẽ chuẩn bị chúng.)
Mi: Ok, Nick. And Thanh can prepare some fun quizzes.
(Được đấy Nick. Và Thanh có thể chuẩn bị một số câu đố vui.)
Mai: Right. We’ll reach the park at about 9 a.m. We can look round and
then gather at the big playground to play the games and do the quizzes.
(Đúng. Chúng ta sẽ đến công viên vào khoảng 9 giờ sáng. Chúng ta có thể
tìm kiếm rồi tập trung mọi người tại sân chơi lớn để chơi các trò chơi và trả lời câu đố.)
Nick: We’ll have lunch at about 11.30. What about the afternoon?
(Chúng ta sẽ ăn trưa vào khoảng 11h30. Còn buổi chiều thì sao?)
Duong: There’s a traditional painting village about 1 km from the park.
We can walk there. The artisans will show us how to make paintings, and we can also make our own.
(Có một làng tranh truyền thống cách công viên khoảng 1 km. Chúng ta có
thể đi bộ đến đó. Các ngh ệ nhân sẽ chỉ cho chúng ta cách làm tranh, r ồi
chúng ta cũng có thể tự làm.)
Mi: Great! We’ll go there at about 1.30 p.m. and take the bus back to school at 5 p.m.
(Tuyệt! Chúng ta s ẽ đến đó vào khoảng 1:30 chiều. và bắt xe buýt tr ở lại
trường lúc 5 giờ chiều.)
2. Imagine that your class is going to a place of interest in your area.
Work in groups to discuss the plan for this day out. Make notes in the
table. Tưởng tượng lớp học của bạn dự định đi tham quan 1 địa điểm
nổi tiếng. Làm vi ệc theo nhóm đ ể bàn bạc những dự định cho ngày hôm
đó. Điền vào bảng sau. Gợi ý: Details Who to prepare Place/ Địa Điểm Cat Ba island
Means of transport/ Phương Coach & Ship tiện di chuyển Time to set off/ Thời gian 6 a.m khởi hành Food/ Thức ăn Seafood Drinks/ Đồ uống mineral water, coca-cola Activities/ Hoạt động team-building activities Time to come back/ Thời 6 p.m gian về
3. Present your plan to the class. Which group has the best plan?
(Thuyết trình kế hoạch của bạn. Nhóm nào có k ế hoạch tốt nhất?) Gợi ý đáp án
Good morning teacher and everyone!
Today, on behalf of my group, I am very glad to present to you about our plan for a one-
day trip to a place of interest. First of all, after discussing, we came up with the decision
to go to Thong Nhat Park for a picnic on Sunday. The reasons for this choice are that
Thong Nhat Park is located right in Ha Noi so it does not take much time to get there and
we can have more time to enjoy the trip; this park is really large so there is plenty of
space for a picnic and other outdoor activities. Secondly, we made a detailed plan for this
trip. To specify, we will gather at school and set off at 9 a.m on Sunday by bicycle
altogether. Before arriving at the destination, Hoa and I will prepare our lunch at home
while Trang will buy some drinks like Coke, Pepsi, Juice at the supermarket near her
house. On arrival, An, Binh and Chien will be responsible for pitching a tent. After that,
we will have lunch together and chat with each other. Binh will bring his guitar so we
will sing together our favorite songs. In the afternoon, we will wander around to park
and enjoy the fresh air there. We will go home at 5 p.m. I am really looking forward to
carrying this plan out with my friends this weekend.
Thank you for listening to my presentation and if you like our plan, please vote for our group!