Slide 1: How Things Were (Early 2000s)
1.
Giới thiệu Apple
Apple (Apple Inc) - "
Giant
" of the technology industry. Is a technology
corporation headquartered in California, USA. Founded in 1976 by Steve Jobs,
Steve Wozniak and Ronald Wayne. Initially just a computer company, Apple
has grown into one of the largest technology corporations in the world.
Outstanding product lines include iPhone smartphones, iPad tablets, and.
MacBook laptops, Apple Watch smartwatches, AirPods wireless headphones,
and many other products. Apple a
rms its brand in the "bitten apple" logo,
expressing the meaning of imperfection. Apple wants to say that, although it
is the world's leading technology company and produces many quality
products, it is not without
aws. Therefore, Apple always takes care of its
products to give customers the best experience.
Dịch:
Apple (Apple Inc) - "Ông lớn" của ngành công nghiệp công nghệ.
một tập đoàn công nghệ trụ sở tại California, Mỹ. Được thành lập vào
năm 1976 bởi Steve Jobs, Steve Wozniak Ronald Wayne. Ban đầu chỉ
một công ty máy tính, nhưng Apple đã phát triển thành một trong những tập
đoàn công nghệ lớn nhất thế giới. Những dòng sản phẩm nổi bật bao gồm
điện thoại thông minh iPhone, máy tính bảng iPad, máy tính xách tay
MacBook, đồng hồ thông minh Apple Watch, tai nghe không dây AirPods, và
nhiều sản phẩm khác. Apple khẳng định thương hiệu logo "quả táo cắn dở",
thể hiện ý nghĩa về sự không hoàn hảo. Apple muốn nói rằng, mặc là công
ty công nghệ hàng đầu thế giới, sản xuất nhiều sản phẩm chất lượng nhưng
không phải không khuyết điểm. Do đó, Apple luôn chăm sóc sản phẩm của
mình để mang đến cho khách hàng trải nghiệm tốt nhất.
2.
Giới
thiệu về iPhone
Back in the early 2000s, our phones were kinda basic. They did the job for
calls and texts, but they weren't doing much else. Smartphones were there,
but they weren't as smart as what we have today.
Slide 3: A New Kind of Phone
This iPhone thing was different. No buttons, just a cool touch screen. Steve
Jobs called it an iPod, a phone, and an internet communicator all in one. It
was simple, and you could do everything by touching the screen.
Slide 4: The Impact of the iPhone
Announcement
Slide 2: The Big Day (2007)
Fast forward to January 9, 2007—Steve Jobs stood up and showed us the
rst
iPhone. It wasn't just a phone; it was like having a mini-computer, a music
The announcement of the iPhone was met excitement. It wasn't just a phone;
it was a promise of a more connected and accessible future. The way it
looked, the way it worked, set a new standard in the industry.
Slide 5: Changing How We Use Phones
So, the iPhone didn't just make calls; it made everything easier. It changed
how we talked, how we listened to music, and even how we used the internet
on the go.
Dịch:
Trang trình bày 1: Mọi chuyện diễn ra như thế nào (Đầu những năm 2000)
Trở lại đầu những năm 2000, điện thoại của chúng ta khá bản. Họ thực
hiện công việc gọi điện nhắn tin, nhưng họ không làm nhiều việc khác.
Điện thoại thông minh đã đó nhưng chúng không thông minh như những
chúng ta ngày nay.
Trang trình chiếu 2: Ngày trọng đại (2007)
Chuyển nhanh đến ngày 9 tháng 1 năm 2007—Steve Jobs đứng lên cho
chúng ta xem chiếc iPhone đầu tiên. không chỉ một chiếc điện thoại;
giống như một chiếc máy tính mini, một máy nghe nhạc một cách kết
nối Internet tất cả được hợp nhất thành một.
Slide 3: Mt loại điện thoại mớiChiếc iPhone y lại khác. Không nút bấm,
ch một n hình cảm ng t mẻ. Steve Jobs gọi nó iPod, điện thoại và
thiết b kết nối internet tất cả trong một. Thật đơn giản bạn thể làm mọi
thứ bằng cách chạm vào màn hình.
Slide 4: c động của việc công bố iPhoneViệc công b iPhone đã gây ra s
phấn khích. không chỉ một chiếc điện thoại; đó lời hứa v một ơng
lai được kết nối và dễ tiếp cận n. Vẻ ngoài của , cách hoạt động đã
đặt ra một tiêu chuẩn mới trong ngành.
Trang trình bày 5: Thay đổi cách chúng ta sử dụng điện thoại
vậy, iPhone không chỉ thực hiện cuộc gọi; làm mọi thứ dễ ng hơn.
đã thay đổi cách chúng ta nói chuyện, cách chúng ta nghe nhạc thậm chí
cả cách chúng ta sử dụng Internet khi đang di chuyển.
3.
The advancement of iPhone
Reaching powerful devices we have today, the iPhone has undergone some
impressive changes.
Slide 1: The First iPhone (2007)
Think back to 2007 when Apple launched
the very
rst iPhone. It wasn't just a regular phone; it was different, with a
touch screen and a sleek design.
Slide 2: Apps Galore (2008)
A year later, they gave us the App Store. Now,
our iPhones weren't just phones; they were like little magic boxes
lled with
games, tools, and all sorts of fun stuff.
Slide 3: Looking Good (2007-2011)
As time went on, iPhones started
looking even cooler. Each new one had a different style, and the screens got
way better.
Slide 4: Talking to Your Phone (2011)
Then, in 2011, they added Siri, a
virtual friend inside our phones. You could talk to it, and it would understand
and help you out.
Slide 5: Bigger and Faster (2012-2013)
Next, they made the screens
bigger, making everything look awesome. And the phones got faster too, so
things happened quickly.
Slide 6: Your Phone, Your Security (2013-2017)
Later on, they added
Touch ID and Face ID. Now, unlocking your phone was easy—just use your
nger or your face. It made our phones super safe and personal.
Slide 7: Fun with Pictures (2017-2019)
In recent years, taking pictures
became so much fun. The cameras got really good, and they even added cool
stuff like augmented reality, which makes pictures look even cooler.
Slide 8: Super Fast and MagSafe (2020-2021)
Recently, our iPhones are
not just fast; they're super fast with something called 5G. Also, they have
MagSafe, which makes charging easy and fun.
Slide 9: Dynamic Island (2022)
The latest progress is the invention of dynamic island in 2022, Dynamic
Island replaces the notch seen on previous iPhones. It can expand and
collapse , allows you to do more with your device.
As such,the iPhone's remarkable journey from its debut in 2007 to
the cutting-edge Dynamic Island in 2022 re
ects a continuous
commitment to innovation, shaping not just a phone but a dynamic
and ever-evolving personal companion.
Next, the presentation about "iPhone advertising campaign"
presented by An.
I invite teachers and guys to listen together
3. S tiến b của iPhone
Tiếp cận những thiết bị mạnh mẽ chúng ta ny nay, iPhone đã trải
qua một số thay đi ấn tượng.
Trang trình bày 1: Chiếc iPhone đầu tiên (2007) Hãy nhớ lại năm 2007 khi
Apple ra mắt chiếc iPhone đầu tiên. không chỉ là một chiếc điện thoại
thông thường; khác biệt, với màn hình cảm ng thiết kế đẹp mắt.
Trang trình bày 2: Apps Galore (2008) Một năm sau, họ đưa cho chúng tôi
App Store. Giờ đây, iPhone của chúng tôi không chỉ điện thoại; chúng giống
như những chiếc hộp ma thuật nhỏ chứa đầy trò ci, công cụ đủ thứ thú vị.
Trang tnh bày 3: Nhìn đẹp (2007-2011) Theo thời gian, iPhone bắt đầu trông
ngầu hơn. Mỗi cái mới một phong cách khác nhau màn hình ngày càng
tốt hơn.
Trang trình y 4: Nói chuyện với điện thoại của bạn (2011) Sau đó, vào năm
2011, họ đã thêm Siri, một người bạn ảo vào trong điện thoại của chúng ta.
Bạn thể nói chuyện với nó, sẽ hiểu giúp bạn.
Trang trình bày 5: Lớn hơn nhanh hơn (2012-2013) Tiếp theo, họ làm n
hình lớn hơn, khiến mọi th trông thật tuyệt vời. điện thoại cũng nhanh
hơn nên mọi việc diễn ra nhanh chóng.
Trang trình bày 6: Điện thoại của bạn, Bảo mật của bạn (2013-2017) Sau đó,
họ đã thêm Touch ID Face ID. Giờ đây, việc mở khóa điện thoại của bạn
thật dễ dàng—ch cần sử dụng ngón tay hoặc khuôn mặt của bạn. làm cho
điện thoại của chúng tôi trở nên siêu an toàn mang tính nhân.
Slide 7: Vui cùng Hình Ảnh (2017-2019) Những năm gần đây, việc chụp ảnh
trở nên thú vị hơn rất nhiều. Máy ảnh thực sự rất tốt thậm chí còn bổ sung
thêm những tính năng thú vị như thực tế tăng cường, khiến hình ảnh trông
thậm chí còn ngầu hơn.
Trang trình bày 8: Siêu nhanh MagSafe (2020-2021) Gn đây, iPhone cực
kỳ nhanh với th gọi 5G. Ngoài ra, h n MagSafe, giúp việc sạc trở
n dễ ng thú vị.
Slide 9: Đảo động (2022)
Tiến b mới nhất phát minh ra Dynamic Island vào năm 2022, Dynamic
Island thay thế cho notch từng thấy trên các iPhone trước đây. thể mở
rộng thu gọn cho phép bạn làm được nhiều việc hơn với thiết bị của
mình.
Next was the presentation about "iPhone advertising campaign"
presented by An.
I invite teachers and guys to listen together
4.
Chiến dịch quảng cáo
Apple's iPhone advertising campaign is one of the most typical and successful
campaigns, helping to enhance the brand image.
In 2007, the "Hello" campaign took place to welcome the appearance of the
iPhone, opening the era of smartphones.
In 2015, Apple's "Shot on iPhone" Campaign aimed to improve the quality of
iPhone photos, sharing photos taken by users around the world. The
campaign increased engagement by 50% across social media platforms
In 2017, "The Rock x Siri Dominate the Day" campaign to introduce the Siri
voice feature
In 2020, the "Privacy on iPhone
Private Side" campaign focuses on iPhone
privacy and security
Currently, Apple is constantly improving product quality, as well as design
and launching many new products with great features that attract users.
The latest, in September, was the launch of the iPhone 15 product line with a
major breakthrough from design to performance, which had outstanding
growth at the end of the year, earning huge revenue of 89.5 billion USD, an
increase 3% compared to the last year.
In short, Apple's advertising campaign are not only visually appealing but
also promote a deep connection between the brand and customers.
Dịch
:
Chiến dịch quảng cáo iPhone của Apple một trong những chiến dịch tiêu
biểu thành công nhất, giúp nâng tầm hình ảnh thương hiệu.
m 2007, chiến dịch “Hello diễn ra để chào đón s xuất hiện của iPhone,
mở đầu cho thời đại của điện thoại thông minh.
m 2015, Chiến dịch "Shot on iPhone" của Apple nhằm nâng cao chất ợng
ảnh của iPhone, chia s những bức ảnh được chụp bởi người dùng trên khắp
thế giới. Chiến dịch làm gia tăng mc đ tương c lên 50% trên c nền tảng
truyền thông xã hội
Năm 2017, chiến dịch “The Rock x Siri Dominate the Day" để giới thiệu tính
năng giọng nói Siri
Năm 2020, chiến dịch "Privacy on iPhone
Private Side" tập trung vào tính
riêng bảo mật của iPhone
Hiện nay, Apple không ngừng cải thiện chất lượng sản phẩm, cũng như thiết
kế mẫu cho ra mắt nhiều sản phẩm mới với tính năng tuyệt vời thu hút
người dùng
Mới nhất, vào tháng 9 sự ra mắt dòng sản phẩm Iphone 15 với sự đột phá
lớn từ thiết kế đến hiệu năng, đã sự tăng trưởng vượt trội trong giai đoạn cuối
năm thu được doanh thu khổng lồ đạt 89.5 tỷ USD, tăng 3% so với năm ngoái
Tóm lại, các chiến dịch quảng cáo của Apple không chỉ hấp dẫn về mặt hình
ảnh còn thúc đẩy sự kết nối sâu sắc giữa thương hiệu khách hàng.
5.
The impact of iPhone to people around the world
So let’s talk about how the iPhone is making a big difference in our lives
around the world. It's more than just a phone—it's changing the way we
connect, work, and have fun.
Slide 1: Looks Cool, Feels Cool
The iPhone isn't just smart; it looks good
too. The sleek design and cool features make it stand out. Other phone
companies try to copy it because it's become a trendsetter in how phones
should look and feel.
Slide 2 Sharing
Experiences
We all love taking pictures, and the iPhone
makes it so easy. We can capture and share our best moments instantly. It's
like having a personal photographer right in our hands.
Slide 3: Changing How We Live
The iPhone has become more than just a
gadget; it's a part of our lifestyle. It's a status symbol, a fashion accessory,
and a tool that re
ects who we are. It's changing how we live and express
ourselves.
Slide 4: Keeping Up with Tech Trends
Other companies try hard to keep
up with the iPhone. They add new features and designs to compete because
the iPhone sets the standard for what we expect in a smartphone.
Slide 5: Connecting the World
Millions of people around the world use
iPhones. It's like a global connection that goes beyond borders. We share
trends, ideas, and experiences, making the iPhone a symbol of our
interconnected world.
Dịch:
5. Tác động của iPhone tới người dân trên thế giới
vậy, hãy nói v việc iPhone đang tạo ra sự khác biệt lớn như thế nào trong
cuộc sống của chúng ta trên khắp thế giới. không chỉ một chiếc điện
thoại—nó đang thay đổi cách chúng ta kết nối, làm việc giải trí.
Trang trình bày 1: Trông thật ngầu, thật ngầu iPhone không chỉ thông minh;
trông cũng tốt. Thiết kế đẹp mắt các tính năng thú vị làm cho nổi
bật. Các công ty điện thoại kc cố gắng sao chép trở thành người
tạo ra xu hướng về hình thức cảm giác của điện thoại.
Slide 2 Chia sẻ kinh nghiệm Tất cả chúng ta đu thích chụp ảnh iPhone
khiến việc đó trở nên dễ dàng. Chúng ta thể ghi lại chia sẻ những
khoảnh khắc đẹp nhất của mình ngay lập tức. giống như một nhiếp ảnh
gia nhân ngay trong tay chúng ta.
Trang trình bày 3: Thay đổi cách chúng ta sống iPhone không chỉ một tiện
ích; đó một phần trong lối sống của chúng tôi. Đó biểu tượng địa vị, phụ
kiện thời trang công cụ phản ánh con người chúng ta. đang thay đổi
cách chúng ta sống thể hiện bản thân.
Trang trình y 4: Bắt kịp xu ớng ng ngh c ng ty khác cố gắng hết
sức đ theo kịp iPhone. Họ thêm các tính năng và thiết kế mới đ cạnh tranh
iPhone đặt ra tiêu chuẩn cho những cng ta mong đợi một chiếc điện
thoại thông minh.
Slide 5: Kết nối thế giới Hàng triệu người trên thế giới sử dụng iPhone.
giống như một kết nối toàn cầu vượt ra ngoài biên giới. Chúng tôi chia sẻ các
xu hướng, ý tưởng kinh nghiệm, biến iPhone thành biểu tượng cho thế giới
kết nối của chúng ta.

Preview text:

1. Giới thiệu Apple
Apple (Apple Inc) - "Giant" of the technology industry. Is a technology
corporation headquartered in California, USA. Founded in 1976 by Steve Jobs,
Steve Wozniak and Ronald Wayne. Initially just a computer company, Apple
has grown into one of the largest technology corporations in the world.
Outstanding product lines include iPhone smartphones, iPad tablets, and.
MacBook laptops, Apple Watch smartwatches, AirPods wireless headphones,
and many other products. Apple a昀케rms its brand in the "bitten apple" logo,
expressing the meaning of imperfection. Apple wants to say that, although it
is the world's leading technology company and produces many quality
products, it is not without 昀 氀 aws. Therefore, Apple always takes care of its
products to give customers the best experience.
Dịch: Apple (Apple Inc) - "Ông lớn" của ngành công nghiệp công nghệ.
Là một tập đoàn công nghệ có trụ sở tại California, Mỹ. Được thành lập vào
năm 1976 bởi Steve Jobs, Steve Wozniak và Ronald Wayne. Ban đầu chỉ là
một công ty máy tính, nhưng Apple đã phát triển thành một trong những tập
đoàn công nghệ lớn nhất thế giới. Những dòng sản phẩm nổi bật bao gồm
điện thoại thông minh iPhone, máy tính bảng iPad, máy tính xách tay
MacBook, đồng hồ thông minh Apple Watch, tai nghe không dây AirPods, và
nhiều sản phẩm khác. Apple khẳng định thương hiệu ở logo "quả táo cắn dở",
thể hiện ý nghĩa về sự không hoàn hảo. Apple muốn nói rằng, mặc dù là công
ty công nghệ hàng đầu thế giới, sản xuất nhiều sản phẩm chất lượng nhưng
không phải không có khuyết điểm. Do đó, Apple luôn chăm sóc sản phẩm của
mình để mang đến cho khách hàng trải nghiệm tốt nhất.
2. Giới thiệu về iPhone
Slide 1: How Things Were (Early 2000s)
Back in the early 2000s, our phones were kinda basic. They did the job for
calls and texts, but they weren't doing much else. Smartphones were there,
but they weren't as smart as what we have today.
Slide 2: The Big Day (2007)
Fast forward to January 9, 2007—Steve Jobs stood up and showed us the 昀椀rst
iPhone. It wasn't just a phone; it was like having a mini-computer, a music
player, and a way to connect to the internet all rolled into one.
Slide 3: A New Kind of Phone
This iPhone thing was different. No buttons, just a cool touch screen. Steve
Jobs called it an iPod, a phone, and an internet communicator all in one. It
was simple, and you could do everything by touching the screen.
Slide 4: The Impact of the iPhone Announcement
The announcement of the iPhone was met excitement. It wasn't just a phone;
it was a promise of a more connected and accessible future. The way it
looked, the way it worked, set a new standard in the industry.
Slide 5: Changing How We Use Phones
So, the iPhone didn't just make calls; it made everything easier. It changed
how we talked, how we listened to music, and even how we used the internet on the go. Dịch:
Trang trình bày 1: Mọi chuyện diễn ra như thế nào (Đầu những năm 2000)
Trở lại đầu những năm 2000, điện thoại của chúng ta khá cơ bản. Họ thực
hiện công việc gọi điện và nhắn tin, nhưng họ không làm nhiều việc khác.
Điện thoại thông minh đã có ở đó nhưng chúng không thông minh như những gì chúng ta có ngày nay.
Trang trình chiếu 2: Ngày trọng đại (2007)
Chuyển nhanh đến ngày 9 tháng 1 năm 2007—Steve Jobs đứng lên và cho
chúng ta xem chiếc iPhone đầu tiên. Nó không chỉ là một chiếc điện thoại; nó
giống như có một chiếc máy tính mini, một máy nghe nhạc và một cách kết
nối Internet tất cả được hợp nhất thành một.
Slide 3: Một loại điện thoại mớiChiếc iPhone này lại khác. Không có nút bấm,
chỉ có một màn hình cảm ứng mát mẻ. Steve Jobs gọi nó là iPod, điện thoại và
thiết bị kết nối internet tất cả trong một. Thật đơn giản và bạn có thể làm mọi
thứ bằng cách chạm vào màn hình.
Slide 4: Tác động của việc công bố iPhoneViệc công bố iPhone đã gây ra sự
phấn khích. Nó không chỉ là một chiếc điện thoại; đó là lời hứa về một tương
lai được kết nối và dễ tiếp cận hơn. Vẻ ngoài của nó, cách nó hoạt động đã
đặt ra một tiêu chuẩn mới trong ngành.
Trang trình bày 5: Thay đổi cách chúng ta sử dụng điện thoại
Vì vậy, iPhone không chỉ thực hiện cuộc gọi; nó làm mọi thứ dễ dàng hơn. Nó
đã thay đổi cách chúng ta nói chuyện, cách chúng ta nghe nhạc và thậm chí
cả cách chúng ta sử dụng Internet khi đang di chuyển.
3. The advancement of iPhone
Reaching powerful devices we have today, the iPhone has undergone some impressive changes.
Slide 1: The First iPhone (2007) Think back to 2007 when Apple launched
the very 昀椀rst iPhone. It wasn't just a regular phone; it was different, with a
touch screen and a sleek design.
Slide 2: Apps Galore (2008) A year later, they gave us the App Store. Now,
our iPhones weren't just phones; they were like little magic boxes 昀椀l ed with
games, tools, and al sorts of fun stuff.
Slide 3: Looking Good (2007-2011) As time went on, iPhones started
looking even cooler. Each new one had a different style, and the screens got way better.
Slide 4: Talking to Your Phone (2011) Then, in 2011, they added Siri, a
virtual friend inside our phones. You could talk to it, and it would understand and help you out.
Slide 5: Bigger and Faster (2012-2013) Next, they made the screens
bigger, making everything look awesome. And the phones got faster too, so things happened quickly.
Slide 6: Your Phone, Your Security (2013-2017) Later on, they added
Touch ID and Face ID. Now, unlocking your phone was easy—just use your
昀椀nger or your face. It made our phones super safe and personal.
Slide 7: Fun with Pictures (2017-2019) In recent years, taking pictures
became so much fun. The cameras got really good, and they even added cool
stuff like augmented reality, which makes pictures look even cooler.
Slide 8: Super Fast and MagSafe (2020-2021) Recently, our iPhones are
not just fast; they're super fast with something called 5G. Also, they have
MagSafe, which makes charging easy and fun.
Slide 9: Dynamic Island (2022)
The latest progress is the invention of dynamic island in 2022, Dynamic
Island replaces the notch seen on previous iPhones. It can expand and
collapse , allows you to do more with your device.
As such,the iPhone's remarkable journey from its debut in 2007 to
the cutting-edge Dynamic Island in 2022 re 昀 氀 ects a continuous
commitment to innovation, shaping not just a phone but a dynamic
and ever-evolving personal companion.
Next, the presentation about "iPhone advertising campaign" presented by An.
I invite teachers and guys to listen together
3. Sự tiến bộ của iPhone
Tiếp cận những thiết bị mạnh mẽ mà chúng ta có ngày nay, iPhone đã trải
qua một số thay đổi ấn tượng.
Trang trình bày 1: Chiếc iPhone đầu tiên (2007) Hãy nhớ lại năm 2007 khi
Apple ra mắt chiếc iPhone đầu tiên. Nó không chỉ là một chiếc điện thoại
thông thường; nó khác biệt, với màn hình cảm ứng và thiết kế đẹp mắt.
Trang trình bày 2: Apps Galore (2008) Một năm sau, họ đưa cho chúng tôi
App Store. Giờ đây, iPhone của chúng tôi không chỉ là điện thoại; chúng giống
như những chiếc hộp ma thuật nhỏ chứa đầy trò chơi, công cụ và đủ thứ thú vị.
Trang trình bày 3: Nhìn đẹp (2007-2011) Theo thời gian, iPhone bắt đầu trông
ngầu hơn. Mỗi cái mới có một phong cách khác nhau và màn hình ngày càng tốt hơn.
Trang trình bày 4: Nói chuyện với điện thoại của bạn (2011) Sau đó, vào năm
2011, họ đã thêm Siri, một người bạn ảo vào trong điện thoại của chúng ta.
Bạn có thể nói chuyện với nó, nó sẽ hiểu và giúp bạn.
Trang trình bày 5: Lớn hơn và nhanh hơn (2012-2013) Tiếp theo, họ làm màn
hình lớn hơn, khiến mọi thứ trông thật tuyệt vời. Và điện thoại cũng nhanh
hơn nên mọi việc diễn ra nhanh chóng.
Trang trình bày 6: Điện thoại của bạn, Bảo mật của bạn (2013-2017) Sau đó,
họ đã thêm Touch ID và Face ID. Giờ đây, việc mở khóa điện thoại của bạn
thật dễ dàng—chỉ cần sử dụng ngón tay hoặc khuôn mặt của bạn. Nó làm cho
điện thoại của chúng tôi trở nên siêu an toàn và mang tính cá nhân.
Slide 7: Vui cùng Hình Ảnh (2017-2019) Những năm gần đây, việc chụp ảnh
trở nên thú vị hơn rất nhiều. Máy ảnh thực sự rất tốt và thậm chí còn bổ sung
thêm những tính năng thú vị như thực tế tăng cường, khiến hình ảnh trông thậm chí còn ngầu hơn.
Trang trình bày 8: Siêu nhanh và MagSafe (2020-2021) Gần đây, iPhone cực
kỳ nhanh với thứ gọi là 5G. Ngoài ra, họ còn có MagSafe, giúp việc sạc trở nên dễ dàng và thú vị. Slide 9: Đảo động (2022)
Tiến bộ mới nhất là phát minh ra Dynamic Island vào năm 2022, Dynamic
Island thay thế cho notch từng thấy trên các iPhone trước đây. Nó có thể mở
rộng và thu gọn và cho phép bạn làm được nhiều việc hơn với thiết bị của mình.
Next was the presentation about "iPhone advertising campaign" presented by An.
I invite teachers and guys to listen together
4. Chiến dịch quảng cáo
Apple's iPhone advertising campaign is one of the most typical and successful
campaigns, helping to enhance the brand image.
In 2007, the "Hello" campaign took place to welcome the appearance of the
iPhone, opening the era of smartphones.
In 2015, Apple's "Shot on iPhone" Campaign aimed to improve the quality of
iPhone photos, sharing photos taken by users around the world. The
campaign increased engagement by 50% across social media platforms
In 2017, "The Rock x Siri Dominate the Day" campaign to introduce the Siri voice feature
In 2020, the "Privacy on iPhone — Private Side" campaign focuses on iPhone privacy and security
Currently, Apple is constantly improving product quality, as well as design
and launching many new products with great features that attract users.
The latest, in September, was the launch of the iPhone 15 product line with a
major breakthrough from design to performance, which had outstanding
growth at the end of the year, earning huge revenue of 89.5 billion USD, an
increase 3% compared to the last year.
In short, Apple's advertising campaign are not only visually appealing but
also promote a deep connection between the brand and customers. Dịch:
Chiến dịch quảng cáo iPhone của Apple là một trong những chiến dịch tiêu
biểu và thành công nhất, giúp nâng tầm hình ảnh thương hiệu.
Năm 2007, chiến dịch “Hel o” diễn ra để chào đón sự xuất hiện của iPhone,
mở đầu cho thời đại của điện thoại thông minh.
Năm 2015, Chiến dịch "Shot on iPhone" của Apple nhằm nâng cao chất lượng
ảnh của iPhone, chia sẻ những bức ảnh được chụp bởi người dùng trên khắp
thế giới. Chiến dịch làm gia tăng mức độ tương tác lên 50% trên các nền tảng truyền thông xã hội
Năm 2017, chiến dịch “The Rock x Siri Dominate the Day" để giới thiệu tính năng giọng nói Siri
Năm 2020, chiến dịch "Privacy on iPhone — Private Side" tập trung vào tính
riêng tư và bảo mật của iPhone
Hiện nay, Apple không ngừng cải thiện chất lượng sản phẩm, cũng như thiết
kế mẫu mã và cho ra mắt nhiều sản phẩm mới với tính năng tuyệt vời thu hút người dùng
Mới nhất, vào tháng 9 là sự ra mắt dòng sản phẩm Iphone 15 với sự đột phá
lớn từ thiết kế đến hiệu năng, đã sự tăng trưởng vượt trội trong giai đoạn cuối
năm thu được doanh thu khổng lồ đạt 89.5 tỷ USD, tăng 3% so với năm ngoái
Tóm lại, các chiến dịch quảng cáo của Apple không chỉ hấp dẫn về mặt hình
ảnh mà còn thúc đẩy sự kết nối sâu sắc giữa thương hiệu và khách hàng.
5. The impact of iPhone to people around the world
So let’s talk about how the iPhone is making a big difference in our lives
around the world. It's more than just a phone—it's changing the way we connect, work, and have fun.
Slide 1: Looks Cool, Feels Cool The iPhone isn't just smart; it looks good
too. The sleek design and cool features make it stand out. Other phone
companies try to copy it because it's become a trendsetter in how phones should look and feel.
Slide 2 Sharing Experiences We all love taking pictures, and the iPhone
makes it so easy. We can capture and share our best moments instantly. It's
like having a personal photographer right in our hands.
Slide 3: Changing How We Live The iPhone has become more than just a
gadget; it's a part of our lifestyle. It's a status symbol, a fashion accessory,
and a tool that re昀氀ects who we are. It's changing how we live and express ourselves.
Slide 4: Keeping Up with Tech Trends Other companies try hard to keep
up with the iPhone. They add new features and designs to compete because
the iPhone sets the standard for what we expect in a smartphone.
Slide 5: Connecting the World Millions of people around the world use
iPhones. It's like a global connection that goes beyond borders. We share
trends, ideas, and experiences, making the iPhone a symbol of our interconnected world. Dịch:
5. Tác động của iPhone tới người dân trên thế giới
Vì vậy, hãy nói về việc iPhone đang tạo ra sự khác biệt lớn như thế nào trong
cuộc sống của chúng ta trên khắp thế giới. Nó không chỉ là một chiếc điện
thoại—nó đang thay đổi cách chúng ta kết nối, làm việc và giải trí.
Trang trình bày 1: Trông thật ngầu, thật ngầu iPhone không chỉ thông minh;
nó trông cũng tốt. Thiết kế đẹp mắt và các tính năng thú vị làm cho nó nổi
bật. Các công ty điện thoại khác cố gắng sao chép nó vì nó trở thành người
tạo ra xu hướng về hình thức và cảm giác của điện thoại.
Slide 2 Chia sẻ kinh nghiệm Tất cả chúng ta đều thích chụp ảnh và iPhone
khiến việc đó trở nên dễ dàng. Chúng ta có thể ghi lại và chia sẻ những
khoảnh khắc đẹp nhất của mình ngay lập tức. Nó giống như có một nhiếp ảnh
gia cá nhân ngay trong tay chúng ta.
Trang trình bày 3: Thay đổi cách chúng ta sống iPhone không chỉ là một tiện
ích; đó là một phần trong lối sống của chúng tôi. Đó là biểu tượng địa vị, phụ
kiện thời trang và công cụ phản ánh con người chúng ta. Nó đang thay đổi
cách chúng ta sống và thể hiện bản thân.
Trang trình bày 4: Bắt kịp xu hướng công nghệ Các công ty khác cố gắng hết
sức để theo kịp iPhone. Họ thêm các tính năng và thiết kế mới để cạnh tranh
vì iPhone đặt ra tiêu chuẩn cho những gì chúng ta mong đợi ở một chiếc điện thoại thông minh.
Slide 5: Kết nối thế giới Hàng triệu người trên thế giới sử dụng iPhone. Nó
giống như một kết nối toàn cầu vượt ra ngoài biên giới. Chúng tôi chia sẻ các
xu hướng, ý tưởng và kinh nghiệm, biến iPhone thành biểu tượng cho thế giới kết nối của chúng ta.
Document Outline

  • 1.Giới thiệu Apple
  • 2.Giới thiệuvề iPhone
  • 3.The advancement of iPhone
  • 4.Chiến dịch quảng cáo
  • 5.The impact of iPhone to people around the world