-
Thông tin
-
Quiz
Unit 1: Leisure time - Lesson 4: Communication | Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 8 | Global Success
Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success giúp giáo viên mô phỏng được kiến thức sinh động, dễ hiểu hơn. Không những vậy còn giúp giáo viên đánh giá được mức độ hiểu bài, phát huy tính tích cực, chủ động của học sinh, tăng cường mối liên kết giữa hoạt động dạy và học. Vậy sau đây là Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success, mời các bạn cùng theo dõi tại đây.
Giáo án Tiếng Anh 8 83 tài liệu
Tiếng Anh 8 674 tài liệu
Unit 1: Leisure time - Lesson 4: Communication | Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 8 | Global Success
Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success giúp giáo viên mô phỏng được kiến thức sinh động, dễ hiểu hơn. Không những vậy còn giúp giáo viên đánh giá được mức độ hiểu bài, phát huy tính tích cực, chủ động của học sinh, tăng cường mối liên kết giữa hoạt động dạy và học. Vậy sau đây là Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success, mời các bạn cùng theo dõi tại đây.
Chủ đề: Giáo án Tiếng Anh 8 83 tài liệu
Môn: Tiếng Anh 8 674 tài liệu
Sách: Global Success
Thông tin:
Tác giả:












Tài liệu khác của Tiếng Anh 8
Preview text:
Unit 1 LEISURE TIME LESSON 4: COMMUNICATION 1 LESSON 4: COMMUNICATION WARM-UP Asking questions EVERYDAY
Task 1: Listen and read the conversations. Pay attention to ENGLISH the highlighted sentences
Task 2: Work in pairs. Practise inviting and accepting invitations in situations. TEENS’ LEISURE
Task 3: Work in pairs. Answer the question. ACTIVITIES AROUND
Task 4: Read and complete the table with the information THE WORLD from the text.
Task 5: Work in groups. Ask and answer the questions. CONSOLIDATION Wrap-up Homework WARM-UP Answer the questions:
1. What do you like doing in your free time? LEISURE
2. What do your friends like doing in ACTIVITIES their free time?
3. What do young people in Viet Nam often do in their free time? EVERYDAY ENGLISH
1 Listen and read the conversations. Pay attention to the highlighted sentences.
Trang: Would you like to go to the 1
cooking club with me this Sunday?
Ann: I’d love to. Thanks.
Tom: Do you fancy going for a walk?
2 Mark: That’s great. Thanks. Structures Examples How to invite Would you like to… Do you fancy… How to accept invitations I’d love to. That’s great. PRACTICE
Work in pairs. Practise inviting and accepting invitations in the
2 following situations. Remember to use the highlighted language in 1.
• You invite your friend to play badminton.
• You invite your friend to make paper flowers with you.
• You invite your friend to try your home-made pizza.
TEEN’S LEISURE ACTIVITIES AROUND THE WORLD
3 Work in pairs. Answer the question.
What is the activity in each picture? doing origami playing snowboarding badminton
TEEN’S LEISURE ACTIVITIES AROUND THE WORLD
Read what three teenagers say about their leisure activities. Complete the table
4 with the information from the text. Person / People to Name Country Leisure activity
Benefits of the activity do the activity with Sakura Japan doing origami no one helps her to relax Eric Switzerland snowboarding parents improves his overall health and balance Lan Viet Nam playing best friend - improves her muscle badminton strength - reduces stress
TEEN’S LEISURE ACTIVITIES AROUND THE WORLD
5 Work in groups. Ask and answer the questions.
• Which of the activities in 4 do you want to try?
• Why do you want to try it? CONSOLIDATION 1 Wrap-up
What have we learnt in this lesson?
• How to invite and accept invitations CONSOLIDATION 2 Homework Do exercises in the workbook.
Document Outline
- Slide 1
- Slide 2
- Slide 3
- Slide 4
- Slide 5
- Slide 6
- Slide 7
- Slide 8
- Slide 9
- Slide 10
- Slide 11
- Slide 12