-
Thông tin
-
Hỏi đáp
Unit 1: Leisure time - Lesson 6: Skills 2 | Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 8 | Global Success
Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success giúp giáo viên mô phỏng được kiến thức sinh động, dễ hiểu hơn. Không những vậy còn giúp giáo viên đánh giá được mức độ hiểu bài, phát huy tính tích cực, chủ động của học sinh, tăng cường mối liên kết giữa hoạt động dạy và học. Vậy sau đây là Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success, mời các bạn cùng theo dõi tại đây.
Giáo án Tiếng Anh 8 82 tài liệu
Tiếng Anh 8 631 tài liệu
Unit 1: Leisure time - Lesson 6: Skills 2 | Bài giảng PowerPoint Tiếng Anh 8 | Global Success
Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success giúp giáo viên mô phỏng được kiến thức sinh động, dễ hiểu hơn. Không những vậy còn giúp giáo viên đánh giá được mức độ hiểu bài, phát huy tính tích cực, chủ động của học sinh, tăng cường mối liên kết giữa hoạt động dạy và học. Vậy sau đây là Giáo án PowerPoint Tiếng Anh 8 Global Success, mời các bạn cùng theo dõi tại đây.
Chủ đề: Giáo án Tiếng Anh 8 82 tài liệu
Môn: Tiếng Anh 8 631 tài liệu
Sách: Global Success
Thông tin:
Tác giả:
Tài liệu khác của Tiếng Anh 8
Preview text:
Unit 1 LEISURE TIME LESSON 6: SKILLS 2 1 LESSON 6: SKILLS 2 WARM-UP Game: Hot seat Task 1: Answer the questions. LISTENING
Task 2: Listen to an interview with Mark about his leisure
activities. Choose the correct answer.
Task 3: Listen to the interview again. Fill in each blank in the
table with no more than two words.
Task 4: Work in pairs. Ask and answer the questions. WRITING Task 5: Write an email. Wrap-up CONSOLIDATION Homework WARM-UP How to play:
- One student goes to the board and
gets one activity from the teacher.
- This student acts the activity without HOT SEAT saying.
- The rest of class guess the activity. PRE-LISTENING 1 Answer the questions.
1. In your opinion, what activities can we do with our friends in our leisure time? 2. Why should we spend time with our friends? LISTENING
Listen to an interview with Mark about his leisure activities. Choose the correct 2 answer.
1. When does Mark usually have free time? A. At weekends. B. On Sundays. C. On Saturdays.
2. Who does he spend his free time with?
A. His neighbours and friends. B. His family and relatives. C. His family and friends. PRACTICE
Listen to the interview again. Fill in each blank in the table with no 3 more than two words. Activities Reason
- Inviting friends to his house
- Fun and better than going to the
- Cooking and watching a (1) ______ video (2) ________ cinema - Going to the (3) _____ park _ to play - Stay in (4) ______ shape volleyball or skateboard - Going for a (5) ________ bike ride around - See different (6) ______ places our city WRITING
4 Work in pairs. Ask and answer the questions. Questions Sample answers
1. When do you usually have 1. I often have free time at the free time? weekend. 2. What do you usually do
2. Sometimes I hang out with my
with your friends in your free friends in our favourite café. time?
3. Because it’s the time that we 3. Why do you do these can talk with each other. activities? WRITING
Write an email (80 - 100 words) to a penfriend to tell him / her about what you
5 usually do with your friends in your free time. Use your answers in 4.
Start and end the email as follows: CONSOLIDATION 1 Wrap-up
What have we learnt in this lesson?
✓ Listen to someone talking about their leisure activities
✓ Write an email to talk about leisure activities CONSOLIDATION 2 Homework Do exercises in the workbook.
Document Outline
- Slide 1
- Slide 2
- Slide 3
- Slide 4
- Slide 5
- Slide 6
- Slide 7
- Slide 8
- Slide 9
- Slide 10
- Slide 11
- Slide 12