Giải SGK Tiếng Anh 12 Bright Unit 4 4d Speaking

Xin gửi tới quý thày cô và các em học sinh Tiếng Anh 12 Bright Unit 4 4d Speaking có đáp án chi tiết cho từng câu hỏi chương trình sách mới. Thông qua đây các em học sinh đối chiếu với lời giải của mình, hoàn thành bài tập hiệu quả và ôn tập đạt kết quả cao. Mời bạn đọc đón xem!

1. Fill in each gap with recreate, maintain, ancestral, assemble, attire or engage. Then
listen and check.

Đáp án
  !  " 
#  $  % 
2. a) Listen and read the dialogue. What are the teens talking about?&'()
*+*,-./01
Đáp án
234332354667
66389428743
4336
b) Which of the underlined phrases/ sentences are used for asking for suggestions?/
making suggestions?/accepting suggestions?/ rejecting suggestions?,:;<,=3>
=8>?3@A?B1<>?B1<1<-A?B1
7CD81
CE33FE43
6CE3G48FHI'G3
JCK33
c) Replace the underlined phrases/sentences with Don't you think if is a good idea
to ...?/What are your suggestions?/That's a good point, but …/ I see what you
mean./Perhaps, we should ... Think of more similar phrases/sentences.&28.-:
;<=>?*=LG87331<D8
1<2G36M<E48<N6438
O/:;<=>PQ
Đáp án
LG87331R33
D81RD81
2G36MRK33
E48CR
N643RE43
More similar phrase/sentence:
SDM1T
S348M1T
3. You are thinking of possible ways to preserve cultural identity for a school
presentation. Act out a similar dialogue to the one in Exercise 2a. Use the diagram below.
Mind the intonation and rhythm.&U*8O--VVWV(
X-8.0/>YLZ+*+*>PQ*[6
!L@PW/3>,\B]=]^
4. Listen and mark the syllable that is stressed. Then decide if the word is a verb (v) or a
noun (n). Listen again and repeat Practise saying them.'(-3_=.
)=`8.a9;83;8+;b*c6*'8^[6
\
2/=8dV32.eU!#,386
#f
| 1/3

Preview text:

1. Fill in each gap with recreate, maintain, ancestral, assemble, attire or engage. Then listen and check. Điền vào mỗi chỗ trống với recreate, maintain, ancestral, assemble, attire or engage. Sau đó nghe và kiểm tra.

Tiếng Anh 12 Bright Unit 4 4d Speaking

Đáp án

1 - engage

2 - attire

3 - ancestral

4 - maintain

5 - recreate

6 - assemble

2. a) Listen and read the dialogue. What are the teens talking about? Lắng nghe và đọc đoạn hội thoại. Các thiếu niên đang nói về điều gì?

Tiếng Anh 12 Bright Unit 4 4d Speaking

Đáp án

The dialogue is about two students named Tom and Jen, who are preparing for the class presentation on preserving cultural identity next week. They both agree to focus on two ideas, which are engaging in cultural traditions and speaking ancestral languages.

b) Which of the underlined phrases/ sentences are used for asking for suggestions?/ making suggestions?/accepting suggestions?/ rejecting suggestions? Cụm từ/ Câu nào dưới đây được dùng để hỏi gợi ý?/ đưa ra gợi ý?/ ?/ bác bỏ gợi ý?

- ask for suggestions: What are your thoughts?

- making suggestions: It might be a good idea to; I think we should

- accepting suggestions: I couldn't agree with you more; OK. Let's do that.

- rejecting suggestions: Your suggestion sounds good, but

c) Replace the underlined phrases/sentences with Don't you think if is a good idea to ...?/What are your suggestions?/That's a good point, but …/ I see what you mean./Perhaps, we should ... Think of more similar phrases/sentences. Thay thế các cụm từ/ câu được gạch chân với Don't you think if is a good idea to ...?/What are your suggestions?/That's a good point, but …/ I see what you mean./Perhaps, we should ... Suy nghĩ thêm nhiều cụm từ/ câu tương tự.

Đáp án

Don't you think if is a good idea to ...? = it might be a good idea ...

What are your suggestions? = What are your thoughts?

That's a good point, but … = Your suggestion sounds good but ..

I see what you mean.: =

Perhaps, we should ...= I think we should

More similar phrase/sentence:

“What about…?”

“Should we try…?”

3. You are thinking of possible ways to preserve cultural identity for a school presentation. Act out a similar dialogue to the one in Exercise 2a. Use the diagram below. Mind the intonation and rhythm. Bạn đang suy nghĩ các cách khả thi để bảo tồn bản sắc văn hoá cho bài thuyết trình trên trường. Diễn một đoạn hội thoại tương tự đoạn trong bài tập 2a. Dùng sơ đồ bên dưới. Chú ý ngữ âm và ngữ điệu.

Tiếng Anh 12 Bright Unit 4 4d Speaking

4. Listen and mark the syllable that is stressed. Then decide if the word is a verb (v) or a noun (n). Listen again and repeat Practise saying them. Lắng nghe và đánh dấu âm tiết có trọng âm. Sau đó quyết định xem từ này là danh từ hay động từ. Nghe lại và lặp lại. Luyện tập nói chúng.

Tiếng Anh 12 Bright Unit 4 4d Speaking

Trên đây là Giải student book Tiếng Anh Bright 12 unit 4 Cultural diversity Speaking trang 49.