Giải Unit 6 Speaking | Tiếng Anh 11 Global Success

Nằm trong bộ tài liệu Giải tiếng Anh 11 Kết nối tri thức theo từng Unit, Soạn tiếng Anh 11 Unit 6 Speaking giúp các em chuẩn bị bài tập SGK tiếng Anh hiệu quả.

Tiếng Anh 11 Global Success Unit 6 Speaking
Preserving cultural heritage (Gi gìn di sản văn hóa)
1. Work in pairs. Match the ways to preserve our heritage with the reasons for
doing so.
(Làm vic theo cp. Ni những cách để bo tn di sn ca chúng ta vi những lý do để
làm như vậy.)
Gi ý đáp án
1. b
2. a
3. d
4. c
Li gii chi tiết
1 - b. Learning about cultural heritage at school: Helping students understand the value of
cultural heritage
(Hc v di sản văn hóa trưng : Giúp hc sinh hiểu đưc giá tr ca di sản văn hóa)
2 - a. Promoting cultural heritage on social media: Spreading information to more people
quickly
(Qung bá di sản văn hóa trên mạng hội: Đưa thông tin đến nhiu người hơn một cách
nhanh chóng)
3 - d. Organising competitions to find good ideas for preserving our heritage :
Encouraging people to get more involved
(T chc các cuộc thi tìm ý ởng hay để bo tn di sn: Khuyến khích mọi ngưi tham
gia nhiều hơn)
4 - c. Introducing cultural heritage to foreign visitors through tourism activities: Making
cultural heritage more widely known to people around the world
(Gii thiu di sản văn hóa cho du khách c ngoài thông qua hoạt động du lch: Làm
cho di sản văn hóa đưc mi ngưi trên thế gii biết đến rộng rãi hơn)
2. Complete the conversation with the words and phrases in the box. Then practise
It in pairs.
(Hoàn thành đoạn hi thoi vi các t cm t trong hộp. Sau đó thực hành theo
cp.)
Gi ý đáp án
1. A
2. D
3. C
4. B
3. Work in pairs. Make a similar conversation about ways to preserve cultural
heritage. Use the ideas in 1, the model in 2, and the tips above to help you.
(Làm vic theo cp. Thc hin mt cuc trò chuyện ơng tự v cách bo tn di sản văn
hóa. S dụng các ý ng trong phn 1, hình trong phn 2 các mo trên để giúp
bn.)
Gi ý đáp án
Tom: What do you think are some other ways we can preserve cultural heritage?
Lisa: One idea could be promoting cultural heritage on social media. That way, we can
reach a wider audience and spread information more quickly.
Tom: That's a great idea. Another way could be organizing competitions to find good
ideas for preserving our heritage. This could encourage people to get more involved and
come up with innovative solutions.
Lisa: Yes, and we could also introduce cultural heritage to foreign visitors through
tourism activities. This could help people around the world learn more about our culture
and appreciate its value.
Tom: Another way could be learning about cultural heritage at school. By introducing it
in the curriculum, we can help students understand the value of cultural heritage and
inspire them to take action to preserve it.
Lisa: Absolutely. By using these different ways, we can make cultural heritage more
widely known and encourage more people to get involved in its preservation.
4. Work in groups. Think of a form of cultural heritage (such as a tradition, a
festival, or a form of music), and discuss ways to preserve it. Report your group’s
ideas to the whole class.
(Làm việc nhóm. Hãy nghĩ về mt dng di sn văn hóa (chng hạn như một truyn thng,
mt l hi hoc mt loi hình âm nhc) và tho lun v các cách để bo tn nó. Báo cáo ý
ng ca nhóm bn vi c lp.)
Gi ý đáp án
Our cultural heritage is a traditional craft that has been passed down from generation to
generation in our community. To preserve it, we can organize workshops to teach the
craft to younger generations. We can also hold exhibitions and fairs to showcase the craft
to a wider audience and sell products made by local artisans. Another idea is to create a
digital platform that connects artisans with customers and promotes their work.
Overall, we believe that it's important to involve younger generations in the preservation
of cultural heritage and find ways to promote it to a wider audience. By doing so, we can
ensure that our traditions and customs continue to thrive and evolve over time.
| 1/3

Preview text:

Tiếng Anh 11 Global Success Unit 6 Speaking
Preserving cultural heritage (Giữ gìn di sản văn hóa)
1. Work in pairs. Match the ways to preserve our heritage with the reasons for doing so.
(Làm việc theo cặp. Nối những cách để bảo tồn di sản của chúng ta với những lý do để làm như vậy.) Gợi ý đáp án 1. b 2. a 3. d 4. c
Lời giải chi tiết
1 - b. Learning about cultural heritage at school: Helping students understand the value of cultural heritage
(Học về di sản văn hóa ở trường : Giúp học sinh hiểu được giá trị của di sản văn hóa)
2 - a. Promoting cultural heritage on social media: Spreading information to more people quickly
(Quảng bá di sản văn hóa trên mạng xã hội: Đưa thông tin đến nhiều người hơn một cách nhanh chóng)
3 - d. Organising competitions to find good ideas for preserving our heritage :
Encouraging people to get more involved
(Tổ chức các cuộc thi tìm ý tưởng hay để bảo tồn di sản: Khuyến khích mọi người tham gia nhiều hơn)
4 - c. Introducing cultural heritage to foreign visitors through tourism activities: Making
cultural heritage more widely known to people around the world
(Giới thiệu di sản văn hóa cho du khách nước ngoài thông qua hoạt động du lịch: Làm
cho di sản văn hóa được mọi người trên thế giới biết đến rộng rãi hơn)
2. Complete the conversation with the words and phrases in the box. Then practise It in pairs.
(Hoàn thành đoạn hội thoại với các từ và cụm từ trong hộp. Sau đó thực hành Nó theo cặp.) Gợi ý đáp án 1. A 2. D 3. C 4. B
3. Work in pairs. Make a similar conversation about ways to preserve cultural
heritage. Use the ideas in 1, the model in 2, and the tips above to help you.

(Làm việc theo cặp. Thực hiện một cuộc trò chuyện tương tự về cách bảo tồn di sản văn
hóa. Sử dụng các ý tưởng trong phần 1, mô hình trong phần 2 và các mẹo ở trên để giúp bạn.) Gợi ý đáp án
Tom: What do you think are some other ways we can preserve cultural heritage?
Lisa: One idea could be promoting cultural heritage on social media. That way, we can
reach a wider audience and spread information more quickly.
Tom: That's a great idea. Another way could be organizing competitions to find good
ideas for preserving our heritage. This could encourage people to get more involved and
come up with innovative solutions.
Lisa: Yes, and we could also introduce cultural heritage to foreign visitors through
tourism activities. This could help people around the world learn more about our culture and appreciate its value.
Tom: Another way could be learning about cultural heritage at school. By introducing it
in the curriculum, we can help students understand the value of cultural heritage and
inspire them to take action to preserve it.
Lisa: Absolutely. By using these different ways, we can make cultural heritage more
widely known and encourage more people to get involved in its preservation.
4. Work in groups. Think of a form of cultural heritage (such as a tradition, a
festival, or a form of music), and discuss ways to preserve it. Report your group’s ideas to the whole class.

(Làm việc nhóm. Hãy nghĩ về một dạng di sản văn hóa (chẳng hạn như một truyền thống,
một lễ hội hoặc một loại hình âm nhạc) và thảo luận về các cách để bảo tồn nó. Báo cáo ý
tưởng của nhóm bạn với cả lớp.) Gợi ý đáp án
Our cultural heritage is a traditional craft that has been passed down from generation to
generation in our community. To preserve it, we can organize workshops to teach the
craft to younger generations. We can also hold exhibitions and fairs to showcase the craft
to a wider audience and sell products made by local artisans. Another idea is to create a
digital platform that connects artisans with customers and promotes their work.
Overall, we believe that it's important to involve younger generations in the preservation
of cultural heritage and find ways to promote it to a wider audience. By doing so, we can
ensure that our traditions and customs continue to thrive and evolve over time.