

Preview text:
HOMEWORK - WEEK 3 Questions 1-5
Read the paragraph together with the writing rubric and answer questions 1 to 8. e-Readers
For many students, e-readers are better than paper books. First, e-books are better for students'
bodies. Before e-readers, students had to carry several heavy books with them each day. However,
e-readers are very light and usually weigh less than a pound, so there is less stress on students'
bodies. Second, e-readers are more convenient than regular books. Students can take all their
textbooks with them anywhere they want. They are easy to hold and are clear even in bright
sunlight. In addition, reading an e-reader is just like reading a paper book, but they are more
convenient because it is not necessary to turn the pages. Finally, buying a new e-book often costs
less than buying a traditional paper book, so students may spend less if they buy e-books. For these
reasons, e-readers are better for students than traditional books.
1. Does this paragraph have at least 150 words?
2. What are the three reasons the writer introduces?
3. How can you tell which one is the first, second, and third reason?
4. Can you try to replace some connectors in this paragraph?
5. Which sentences are compound sentences? How do you know?
6. Which phrase marks the concluding sentence?
7. Which do you prefer: traditional books or e-books? Explain your preference in at least 50 words.
8. What can you do to save paper in everyday life? Write at least 50 words for your answer. Rubric chấm
Mức độ đạt chuẩn quy định Tiêu Trọng chí Điểm Điểm Điểm Điểm Điểm số đánh (0-3.9) (4.0-5.4) (5.5-6.9) (7.0-8.4) (8.5-10) giá
Với các chủ Với các chủ Với các chủ Với các chủ Với các chủ để quen để quen để quen để quen thuộc để quen thuộc và 1
thuộc và 1 số thuộc và 1 số và 1 số chủ đề thuộc và 1
số chủ đề ít chủ đề ít chủ đề ít
ít quen thuộc, số chủ đề ít quen thuộc, quen thuộc, quen thuộc, trình bày quen thuộc, Mức
không trình chỉ trình bày trình bày
được phần lớn trình bày độ bày được ý được phần được một các ý đề bài được tất cả hoàn hoặc có nhỏ trong phần các ý yêu cầu. Phát các ý đề bài thành trình bày yêu cầu của đề bài yêu triển các ý yêu cầu. 25% yêu
nhưng các ý đề bài. Còn cầu. Phát
khá tốt, thông Phát triển cầu đề lặp lại và nhiều nhầm triển các ý
tin bổ sung và các ý tốt với bài khó hiểu lẫn và nhiều
với thông tin ví dụ minh thông tin bổ điểm không
bổ sung và ví hoạ có thể có sung và ví phù hợp khi dụ minh hoạ điểm chưa dụ minh hoạ phát triển nhưng có 1 phù hợp. các ý. số điểm chưa phù hợp.
Với các chủ Với các chủ Với các chủ Với các chủ Với các chủ để quen để quen để quen để quen thuộc để quen thuộc và 1
thuộc và 1 số thuộc và 1 số và 1 số chủ đề thuộc và 1
số chủ đề ít chủ đề ít chủ đề ít
ít quen thuộc, số chủ đề ít quen thuộc, quen thuộc, quen thuộc,
sắp xếp thông quen thuộc, bài viết chỉ đưa ra
sắp xếp các ý tin bài viết sắp xếp Bố không có được các có phần một cách khá thông tin 25% cục
bố cục hoặc thông tin đơn mạch lạc, có mạch lạc, sử bài viết một sắp xếp bố lẻ, sử dụng sử dụng từ dụng đa dạng cách mạch cục không lặp đi lặp lại nối nhưng các từ nối dù lạc sử dụng hợp lý. các từ nối còn 1 số có thể có đa dạng các đơn giản và điểm chưa điểm chưa từ nối. hợp lý. phù hợp.