-
Thông tin
-
Hỏi đáp
Tài liệu ôn thi vào lớp 10 Chuyên Tiếng Anh 2012
Tài liệu ôn thi vào lớp 10 Chuyên Tiếng Anh 2012 dành cho ôn luyện các Kỳ thi học sinh giỏi THPT dành cho các bạn học sinh, sinh viên tham khảo, ôn tập, chuẩn bị cho kì thi. Mời các bạn cùng đón xem nhé !
Chủ đề: Word formation - Từ loại 196 tài liệu
Tài liệu dành cho học sinh chuyên Anh 761 tài liệu
Tài liệu ôn thi vào lớp 10 Chuyên Tiếng Anh 2012
Tài liệu ôn thi vào lớp 10 Chuyên Tiếng Anh 2012 dành cho ôn luyện các Kỳ thi học sinh giỏi THPT dành cho các bạn học sinh, sinh viên tham khảo, ôn tập, chuẩn bị cho kì thi. Mời các bạn cùng đón xem nhé !
Môn: Chủ đề: Word formation - Từ loại 196 tài liệu
Trường: Tài liệu dành cho học sinh chuyên Anh 761 tài liệu
Thông tin:
Tác giả:
Tài liệu khác của Tài liệu dành cho học sinh chuyên Anh
Preview text:
Tài Liệu n Thi Vào Lớp 10 Chuyên Ti ng Anh 2012 | © blogchuyenanh.wordpress.com 2012 WO W R O D R D F O F R O M R A M T A I T O I N O N – – P R P A R C A T C I T C I E C E 2 1. It I t is is su s c u h c __ _ _ _ _ _ _ _ _ ne n w e s w s th t a h t a t a a man a ca c r a r r ie r s ie s a a wo w m o an a ac a r c o r s o s s s th t r h e r s e h s o h ld o ld 63 6 2 3 2 tim t e im s e s in n tw t o w o da d y a s y . s (RE R C E O C R O D R ) 2. In I n __ _ _ _ _ _ _ _ _ ta t lk a lk (t ( h t a h t a t is, is , ta t lk a lk in in wh w ic h h ic h th t e h e pa p r a t r ic t ip ic a ip n a t n s t s do d o no n t o t ha h v a e v e eq e u q a u l a po p w o e w r e , r , st s at a us u , s re r s e p s o p n o s n ib s ili ib ty t y or o r co c n o t n r t o r l) o , l) , we w e sh s o h u o ld u ld ap a p p ly p ly th t e h e ‘o ‘ n o e n e ru r le u le fo f r o r on o e e an a d d on o e n e fo f r o r an a o n t o h t e h r e ’ r ’ pr p in r c in ip c le ip co c n o s n i s st s e t n e t n l t y. y . (SY S M Y M M E M T E R T Y R ) 3. In “managing __ _ _ _ _ _ _ _ ” _ , , yo y u o u sh s o h u o ld u ld fin f d d wa w y a s y s to t inf in lu f e lu n e c n e c e yo y u o r u r se s n e io n r io s r , s , an a d n d ma m k a e k e yo y u o r u re r la e t la io t n io s n h s i h p p wit w h it h th t e h m e m co c n o st s r t u r c u t c iv t e iv e an a d n d us u e s f e u f l u in in or o d r e d r e r to t o do d o yo y u o r u r jo j b o b mo m r o e r e ef e f f e f c e t c iv t e iv ly e ly an a d n d to t ge g t e t m o m r o e r e s a s t a is t f is a f c a t c io t n n f r f o r m o m it . it . ( UP) 4. In I n or o d r e d r e r to t re r d e u d c u e c e en e v n ir v o ir n o m n e m n e t n a t l a imp m a p c a t c s t , s , it’ it s ’ s no n t o t on o ly n ly the h e re r s e p s o p n o s n ib s ilit ib y ilit y of o f re r s e e s a e r a c r h c h lab la s b s to t ma m in a t in a t in a in pr p o r d o u d c u in c g in g (A) ) __ _ _ _ _ _ _ _ _ pr p o r d o u d c u t c s t s bu b t u t al a so s o th t a h t a t of o f th t e h e go g v o e v r e n r m n e m n e t n t to t o ha h v a e v e di d si s nc n e c n e t n i t ve v me m a e s a u s r u e r s e s on o n (B) ) __ _ _ _ _ _ _ _ _ on o e n s e . s . (FRIEND) 5. Th T e h e st s u t d u y d y sh s o h w o e w d e d a a si s gn g i n fi f ca c n a t n t __ _ _ _ _ _ _ _ _ be b t e w t e w e e n e n th t e h e ba b b a y b ’ y s ’ s sl s ee e p e i p ng n g po p s o i s ti t on o n an a d n d th t e h e rirsk s k of o f co c t o de d a e t a h t . h . (RELATE) 6. Co C u o n u t n r t ie r s ie s in n We W s e t s t Af A r f ic r a ic a ar a e r e su s it u a it b a le b le fo f r o r ru r b u b b e b r e r cu c lt u iv lt a iv t a io t n io be b c e a c u a s u e s e th t e h e pr p e r s e e s n e c n e c e of o f Mo M u o n u t n Ca C m a e m r e o r o o n o n ac a t c s t s as a s a a ba b r a r r irer e r fo f r o r (A) ) __ _ _ _ _ _ _ _ _ wi w nd n s d , s , re r s e u s lt u in lt g in g in in th t e h e se s c e o c n o d n d hi h gh g e h s e t s t (B) _____ in the world ( 1,000 c m). ( RAIN) 7. Students s hould l earn h ow to t o o p o e p n e - n m - in m d in e d d e ly d ly e m e b m ra r c a e c e d iv d e iv r e s r it s y it , y , e v e e v n e n w h w e h n e n t h t e h y e y c ome a cross so s m o e m e pe p o e p o l p e e wh w o h s o e s e ch c a h r a a r c a t c e t r e irst s i t c c is s so s o __ _ _ _ _ _ _ _ _ th t a h t a t th t e h y e y ha h v a e v e litt t l t e e fr f iren e d n s d . s . (PUT) 8. Af A t f e t r e r th t e h e Se S c e o c n o d n d Wo W r o lrd d Wa W r a , r , th t e h r e e r e wa w s a s ind n e d e e d e d a/ a a / n a n __ _ _ _ _ _ _ _ _ of o f de d v e e v l e op o i p ng n g na n t a i t on o s n s th t a h t a t we w r e e r ab a le b le to t o th t ink in k up u p po p lit o ic lit a ic l a ins in t s it t u it t u i t on o s n s wit w h it h a a vie v w ie w to t o ac a h c ie h v ie in v g in g ind in e d p e e p n e d n e d n e c n e c e fr f o r m o m th t e h ir e ir pr p ior io co c lo o n lo ia n l ia a l n a d n d s u s s u t s a t in a in m a m s a s s s e n e gagement t hereafter. ( RISE) 9. Th T e h e n u n r u s r e s e g a g v a e v e h im im s o s m o e m e __ _ _ _ _ _ _ _ _ f o f r o r s m s o m k o in k g in g i n n t h t e h e h o h s o p s it p a it l. a l. ( TELL) 10 1 . 0 Th T e h e __ _ _ _ _ _ _ _ _ Pr P e r s e id s e id n e t n t is is ab a o b u o t u t to t o ap a p p o p in o t in a a co c m o m m it m t it e t e e e of o f fiv f e iv e to o ta t k a e k e ca c r a e r e of o f a a se s r e io r u io s u s po p lit o ic lit a ic l a pr p o r b o l b em e . m . (COME) 1. r
ecord-breaking 2. asymmetrical/asymmetric 3. u pwards 4. A . A . e c e o c - o f - r f ie r n ie d n ly d / ly e / a e r a t r h t - h f - r f ie r n ie d n ly d ly B . B . n o n n o - n e - c e o c f o r f ie r n ie d n ly d 5. c orrelation 6. A. A . r a r in a - in b - e b a e r a in r g in g B . . r a r in a f in a f ll a 7. o ff-putting 8. uprisin ing 9. t ellings-off 10 1 . inc n o c m o i m ng n
Tài Liệu n Thi Vào Lớp 10 Chuyên Ti ng Anh 2012 | © blogchuyenanh.wordpress.com 2012 PASSAGE
neurology – back – intel ect – enunciate – reverse – dominate – tend – severe – thesis – process
Dyslexia, also referred to as “specific reading disability,” (1) _____ affects a person’s ability to
read and write. Dyslexics have difficulty connecting visual symbols (i.e., letters) with their
corresponding sounds. Many people who suffer from dyslexia also have trouble with (2) _____,
organization, and short-term memory. Dyslexia is the most common learning disability in children. It
is not related to (3) ____ ability, vision, or access to education. Approximately 5-10 percent of
school-age children in North America suffer from the condition, with each case varying in (4)
_____. Children are generally diagnosed with dyslexia during the elementary school years when
they are learning how to read and spell.
Determining the definite cause of dyslexia is a difficult task since studies of the morphology of
the brain are generally conducted in an autopsy. One (5) _____ suggests that dyslexic children
suffer from “strabismus,” the (6) _____ of the eyes to focus on two different points. When reading,
for example, one eye focuses on the beginning of the word and the other focuses on the end. This
theory could explain why dyslexics have difficulty reading. Many dyslexic children read letters and
words (7) _____, often mistaking a b for a d or reading was instead of saw. These (8) _____ are
normal for children under the age of six, but indicate a problem if they persist beyond the early
elementary grades. (9) _____ research points to tiny flaws in the dyslexic brain called ectopias and
microgyria. These flaws alter the structure of the cortex, the area of the brain that is r esponsible for
connecting visual and audio (10) _____. Genetic research, often in the form of twins studies, shows
that dyslexia may be passed on in families.
PASSAGE 1. predominantly 2. enunciation 3. intellectual 4. severity 5. hypothesis 6. tendency 7. backwards
8. reversals 9. Neurological 10. processing