Tiếng Anh 8 Unit 3 3f Skills trang 46 47 48

Tiếng Anh 8 Unit 3 3f Skills trang 46 47 48 được sưu tầm và soạn thảo dưới dạng file PDF để gửi tới các bạn học sinh cùng tham khảo, ôn tập đầy đủ kiến thức, chuẩn bị cho các buổi học thật tốt. Mời bạn đọc đón xem!

SGK TING ANH 8 RIGHT ON
UNIT 3 3f. SKILLS TRANG 46 47 48
Reading
1. Which of these activities do you think a ‘Dolphin Doc for a Day’ can do?
Theo em thì ‘Dolphin Doc for a Day' s các hoạt động nào trong s nhng
hot đng này?
Gi ý
I think a ‘Dolphin Doc for a Day’ can:
feed dolphins
swim with dolphins
train dolphins
2. Read the text and decide if the statements (1-5) are R(right), W (wrong)
or DS (doesn't say). Đọc đoạn văn quyết định xem các câu (1-5) R
(đúng), W (sai) hay DS (không nói).
Đáp án
1 - R
2 - R
3 - R
4 - W
5 - DS
3. What do you like most about this programme? Why? Tell your partner.
Em thích điu gì nht chương trình này? Ti sao? Nói vi bn ca em.
Gi ý
I like swimming with the dolphins best because I think it's interesting.
Vocabulary
4. Listen and repeat. Match the qualities (A-D) to the jobs (1-4). Nghe
đọc li. Ni các phm cht (A-D) vi công vic (1-4).
Click đ nghe
Đáp án
1 - C
2 - B
3 - D
4 - A
Listening
5. Listen to the dialogue between Alice and James about James’s job.
Complete the sentences (1-5). Nghe cuộc đối thoi gia Alice và James v
công vic ca James. Hoàn thành các câu (1-5).
Click đ nghe
1. James doesn't work as a firefighter in the ________ .
2. When a fire happens, James will walk into the _________to put it out.
3. Alice thinks James's job is so ___________.
4. According to James, a forest firefighter has to be brave and _________.
5. James thinks his job is ______.
Đáp án
1 - city
2 - forest
3 - dangerous
4 - careful
5 - interesting
6. Write down as many jobs as possible. Describe each job and your
partner guesses what the job is as in example. Viết ra càng nhiu công vic
càng tt. t tng công việc đối tác ca bạn đoán công việc đó như
trong ví d.
A: They look after animals and have to be caring. What's their job?
B: They are zookeepers.
Gi ý
A: They help students learn knowledge. They have to be patient and
professional.
B: They are teachers.
Writing
1. Read the task and complete the table. Đọc nhim v và hoàn thành bng.
Đáp án
Type of text
blog entry
Readers
blog readers
Topic
plans for volunteering
Number of words
about 80 - 100 words
What to include
When/ where you are going to stay, what you are
going to do, how long you are going to stay
2. Read the blog entry. How did Lucy start and end her entry? Underline
the sentences in the text. Đọc blog. Lucy đã bắt đầu kết thúc bài blog ca
mình như thế nào? Gch dưới các câu trong văn bn.
Đáp án
Start: Hi readers! Thanks for your comments on my last entry. Today, I’ve got
some exciting news.
End: Does anyone else have exciting plans? Please leave a comment below.
3. Read the blog entry again and complete the spidergram in your
notebook. Đọc li blog và hoàn thành biu đồ i trong v ca em.
Đáp án
Blog Entry:
- Greet readers, announce news:
Hi readers! Thanks for your comments on my last entry. Today, I’ve got
some exciting news.
- Give information about plans (where/ when/what/how long):
where: a national park in Australia
when: arrive on 5th July
what: stay in tents, plant trees, build fences, take care of koalas and
kangaroos
How long: two week
- Comment on plans:
I can’t wait!
- Request comments:
Does anyone else have exciting plans? Please leave a comment below.
4. Imagine you are going to volunteer to protect the environment. Write a
blog entry about your plans (about 80-100 words). y ởng tượng em s
tình nguyn tham gia một chương trình bo v môi trường. Viết mt mc blog
v kế hoch ca em (khong 80-100 t).
| 1/5

Preview text:

SGK TIẾNG ANH 8 RIGHT ON
UNIT 3 3f. SKILLS TRANG 46 47 48 Reading
1. Which of these activities do you think a ‘Dolphin Doc for a Day’ can do?
Theo em thì ‘Dolphin Doc for a Day' sẽ có các hoạt động nào trong số những hoạt động này? Gợi ý
I think a ‘Dolphin Doc for a Day’ can: • feed dolphins • swim with dolphins • train dolphins
2. Read the text and decide if the statements (1-5) are R(right), W (wrong)
or DS (doesn't say). Đọc đoạn văn và quyết định xem các câu (1-5) là R
(đúng), W (sai) hay DS (không nói). Đáp án 1 - R 2 - R 3 - R 4 - W 5 - DS
3. What do you like most about this programme? Why? Tell your partner.
Em thích điều gì nhất ở chương trình này? Tại sao? Nói với bạn của em. Gợi ý
I like swimming with the dolphins best because I think it's interesting. Vocabulary
4. Listen and repeat. Match the qualities (A-D) to the jobs (1-4). Nghe và
đọc lại. Nối các phẩm chất (A-D) với công việc (1-4). Click để nghe Đáp án 1 - C 2 - B 3 - D 4 - A Listening
5. Listen to the dialogue between Alice and James about James’s job.
Complete the sentences (1-5). Nghe cuộc đối thoại giữa Alice và James về
công việc của James. Hoàn thành các câu (1-5). Click để nghe
1. James doesn't work as a firefighter in the ________ .
2. When a fire happens, James will walk into the _________to put it out.
3. Alice thinks James's job is so ___________.
4. According to James, a forest firefighter has to be brave and _________.
5. James thinks his job is ______. Đáp án 1 - city 2 - forest 3 - dangerous 4 - careful 5 - interesting
6. Write down as many jobs as possible. Describe each job and your
partner guesses what the job is as in example. Viết ra càng nhiều công việc
càng tốt. Mô tả từng công việc và đối tác của bạn đoán công việc đó là gì như trong ví dụ.
A: They look after animals and have to be caring. What's their job? B: They are zookeepers. Gợi ý
A: They help students learn knowledge. They have to be patient and professional. B: They are teachers. Writing
1. Read the task and complete the table. Đọc nhiệm vụ và hoàn thành bảng. Đáp án Type of text blog entry Readers blog readers Topic plans for volunteering Number of words about 80 - 100 words What to include
When/ where you are going to stay, what you are
going to do, how long you are going to stay
2. Read the blog entry. How did Lucy start and end her entry? Underline
the sentences in the text. Đọc blog. Lucy đã bắt đầu và kết thúc bài blog của
mình như thế nào? Gạch dưới các câu trong văn bản. Đáp án
Start: Hi readers! Thanks for your comments on my last entry. Today, I’ve got some exciting news.
End: Does anyone else have exciting plans? Please leave a comment below.
3. Read the blog entry again and complete the spidergram in your
notebook. Đọc lại blog và hoàn thành biểu đồ lưới trong vở của em. Đáp án Blog Entry:
- Greet readers, announce news:
• Hi readers! Thanks for your comments on my last entry. Today, I’ve got some exciting news.
- Give information about plans (where/ when/what/how long):
• where: a national park in Australia • when: arrive on 5th July
• what: stay in tents, plant trees, build fences, take care of koalas and kangaroos • How long: two week - Comment on plans: • I can’t wait! - Request comments:
• Does anyone else have exciting plans? Please leave a comment below.
4. Imagine you are going to volunteer to protect the environment. Write a
blog entry about your plans (about 80-100 words). Hãy tưởng tượng em sẽ
tình nguyện tham gia một chương trình bảo vệ môi trường. Viết một mục blog
về kế hoạch của em (khoảng 80-100 từ).