Câu hỏi:
04/06/2025 2(I) This technology overlays virtual objects and information onto real-world environments, creating
interactive experiences that were once unimaginable. (II) AR is making waves in education, gaming,
and even social interactions, promising a future where technology feels more integrated into our daily
lives. (III) Very soon, AR could revolutionize every aspect of how we interact, with information and
entertainment, making the virtual world seem as real as the one around us. (IV)
In education, AR is proving to be a powerful tool for engagement and understanding. Students can now
explore a 3D model of the solar system in their classrooms or dissect a virtual frog without harming a
real one. These experiences bring lessons to life, making complex topics easier to grasp. AR also
fosters creativity, encouraging students to think outside the box and engage with their studies in new
ways. With AR, learning is no longer confined to textbooks and lectures. It allows students to start
strong and immediately apply what they learn, helping them dive into real-world scenarios with ease.
The entertainment industry is another area which AR has a significant impact on. Games like Pokémon
Go have shown how AR can create immersive, real-world experiences that capture the imagination of
millions. In the future, AR could revolutionize how we watch movies, attend concerts, or even try on
clothes while shopping online. Imagine sitting in your living room and having a holographic
performance appear right before your eyes. AR can also break the mold, introducing groundbreaking
ways to entertain audiences and keep them engaged like never before. The possibilities are endless.
AR is truly a golden opportunity to reshape our interaction with the world. However, like any new
technology, it comes with challenges. Developers and educators must ensure that AR is accessible,
user-friendly, and free from misuse. With thoughtful innovation, AR has the potential to become a
game-changer in both education and entertainment, bridging the gap between imagination and reality
Which of the following best summarises the passage?
In education, AR enhances engagement and understanding, allowing students to explore 3D models and virtual dissections, fostering creativity and real-world application, making learning more interactive and effective.
AR significantly impacts entertainment, with games like Pokémon Go creating immersive experiences, and future applications like holographic performances and virtual shopping, revolutionizing how we consume media and shop.
AR technology is reshaping how we view the world, but its applications are still limited to gaming, entertainment, niche industries, and certain professions, indicating room for broader
adoption.
AR overlays virtual objects onto real environments, transforming education, gaming, and entertainment, enhancing engagement, creativity, and real-world application despite challenges in accessibility and misuse
Trả lời:

Giải thích
Câu nào sau đây tóm tắt bài đọc một cách tốt nhất?
A. Trong giáo dục, AR thúc đẩy sự hứng thú và hiểu biết, cho phép học sinh khám phá mô hình 3D và
phẫu tích ảo, thúc đẩy sự sáng tạo và ứng dụng thực tế, khiến việc học trở nên tương tác và hiệu quả
hơn. → Sai vì chỉ tóm tắt được tác động của AR lên giáo dục, thiếu thông tin về các lĩnh vực khác.
B. AR có tác động đáng kể đến ngành giải trí, với các trò chơi như Pokémon Go tạo ra những trải
nghiệm chân thật, cùng các ứng dụng tương lai như biểu diễn ba chiều và mua sắm ảo, cách mạng hóa
cách chúng ta tiếp nhận truyền thông và mua sắm. → Sai vì chỉ tóm tắt được tác động của AR lên
ngành công nghiệp giải trí, thiếu thông tin về các lĩnh vực khác.
C. Công nghệ AR đang định hình lại cách chúng ta nhìn nhận thế giới, nhưng ứng dụng của nó vẫn chỉ
giới hạn trong trò chơi, giải trí, các ngành công nghiệp ngách và một số ngành nghề nhất định, cho thấy
cần được mở rộng hơn nữa. → Sai ở ‘limited’ vì AR được mô tả có thể cách mạng hóa nhiều lĩnh vực
như giáo dục, giải trí và tương tác xã hội.
D. AR phủ các vật thể ảo lên môi trường thực, biến đổi giáo dục, trò chơi và giải trí, tăng cường sự
hứng thú, sáng tạo và ứng dụng thực tế, dù vẫn còn những thách thức về khả năng tiếp cận và việc lạm
dụng. → Đúng vì tóm tắt được đầy đủ nội dung chính của bài.
Tóm tắt:
+ Đoạn 1: AR đang thay đổi cách con người học tập, làm việc và giải trí bằng cách kết hợp nội dung kỹ
thuật số với thế giới thực, hứa hẹn một tương lai nơi công nghệ trở nên gắn kết hơn với cuộc sống hằng
ngày.
+ Đoạn 2: AR mang lại những trải nghiệm học tập trực quan và sáng tạo, giúp học sinh dễ dàng tiếp thu
kiến thức và áp dụng vào thực tế thay vì chỉ học qua sách vở.
+ Đoạn 3: AR có tác động lớn đến ngành giải trí, mở ra những cách thức mới để xem phim, chơi game,
tham dự sự kiện và mua sắm trực tuyến với trải nghiệm chân thực hơn.
+ Đoạn 4: AR là một cơ hội lớn để thay đổi cách con người tương tác với thế giới, nhưng để phát huy
hết tiềm năng, nó cần được phát triển theo hướng thân thiện, dễ tiếp cận và tránh bị lạm dụng.
🡺 Tóm tắt: Công nghệ thực tế ảo tăng cường (AR) đang thay đổi cách con người học tập, giải trí và
tương tác bằng cách kết hợp thế giới ảo với thực tế, đặc biệt có tác động mạnh mẽ đến giáo dục và
ngành công nghiệp giải trí. Tuy nhiên, để AR phát huy hết tiềm năng, cần đảm bảo tính dễ tiếp cận,
thân thiện với người dùng và tránh việc lạm dụng công nghệ này.
→ Chọn đáp án D
CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ