


















Preview text:
  lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
CHAPTER 9: FOUNDATION OF GROUP BEHAVIOR   Group:  
Formal group: defined by the organization’s Informal group: 2 or more peoples gather 
structure with designated work assignments together because the interested. 
establishing tasks (bị ràng buộc với nhau bởi Vd: Các học sinh tự tập hợp lại với nhau để đi  một vài task)  xem phim “Marvels”     
Command Group: Task group: Those Interest 
group: Friendship group:  composed  of 
the working together to Members  work không cần phải là  individuals 
who complete a job or task together to attain the FRIENDSHIP thì mới 
report directly to a in an organization but specific 
objective có thể lập friendship  given manager (Có  not limited by  with which each is  group.  leader)  hierarchical  concerned      boundaries (Không có  leader)     
People join group because:  
+ Security: (giảm bớt sự bất an khi "đứng một mình"; cảm thấy mạnh mẽ hơn, ít bản thân hơn nghi 
ngờ và chống lại các mối đe dọa tốt hơn) 
+ Status: Join ArTeam vì trendy và flashy, cảm thấy proud vì việc đó => Join group đó 
+ Self-esteem: cung cấp cảm giác về bản thân cho các thành viên trong nhóm, khẳng định giá trị 
bản thân cho người khác. 
+ Affiliation: đáp ứng nhu cầu tương tác với xã hội, là nguồn động lức chính nhu cầu liên kết của  con người 
+ Power: giúp con người đạt được những gì họ THƯỜNG KHÔNG làm được khi là individual 
+ Goal achievement: một số nhiệm vụ yêu cầu nhiều hơn một người => cần gộp lại kiến thức hoặc 
sức mạnh để hoàn thành công việc đó. 
Five stages of group development:   - Forming  - Storming  - Norming stage  - Performing  - Adjourning Stage 
Reference: http://www.mcrhrdi.gov.in/DR%20Assistants/material/Team%20notes.pdf     
Group Performance include:      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
*Roles: set of expected behavior patterns attributed to someone occupying a given position in a  social unit 
 Role Identity: Certain attitudes and behaviors consistent with a role (các hành động và thái 
độ phù hợp với vai trò của mình) 
 Role Perception: An individual’s view of how he or she is supposed to act in a given 
situation – received by external stimuli (quan điểm của chúng ta về cách chúng ta phải hành 
động trong một tình huống nhất định)  
 Role Expectations: How others believe a person should act in a given situation (người khác 
tin rằng một người nên hành động như thế nào trong một tình huống nhất định)  
 Role Conflict: A situation in which an individual is confronted by divergent role 
expectations (xung đột nảy sinh khi nhiệm vụ của một vai trò xung đột với nhiệm vụ của vai  trò khác.)  
Vd: Lấy ví dụ về một ngày của Bill Gatees, vai trò của ông hiện tại là CỐ VẤN cho Microsoft 
Ông muốn đi gây quỹ cho một chiến dịch từ thiện của mình 
Role Identity: Bill Gates có thể đến thăm các CEO từ các công ty khác. Bill Gates cũng có thể đi ăn 
trưa, nhận tiền hoặc một số cam kết đến từ những người này cho quỹ từ thiện của mình 
Role Perception: chọn mặc vest, thắt caravat khi đến gặp đối tác của mình, bao đối tác ăn trưa,… 
Role Expectation: Bill Gates mở họp báo thông báo số tiền ông nhận được (100.000 USD) cho việc 
quyên góp SGK. Mọi người cảm thấy thỏa mãn với hành động này của Bill Gates 
Role Conflict: Bill Gates rời họp báo thật nhanh để về nhà ăn tối với gia đình 
*NORMS: Acceptable standards of behavior within a group that are shared by the group’s members 
(có thể hiểu nôm na là luật rừng trong 1 group) 
– Performance norms - level of acceptable work 
– Appearance norms - what to wear 
– Social arrangement norms - friendships and the like 
– Allocation of resources norms - distribution and assignments of jobs and material 
*STATUS: A socially defined position or rank given to groups or group members by others – it 
differentiates group members. (tổ chức nào cũng sẽ tồn tại sự phân biệt về class. Những người lãnh 
đạo nhóm, kiểm soát các nguồn lực của nhóm hoặc có những đóng góp to lớn cho sự thành công 
của nhóm có xu hướng có địa vị cao). Status derived from one of three sources: 
Power a person has over others 
Ability to contribute to group goals Personal  characteristics 
 Equity là rất cần thiết trong mọi trường hợp trong một tổ chức => Most important      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282   *SIZE:   Attribute  Small  Large    Speed  X    Individual Performance  X      Problem Solving    X  Diverse Input    X    Fact-finding Goals    X  Overall Performance  X     
– >= 12 people: “LARGE” group 
– <= 7 people: “SMALL” group 
*CONHESIVENESS: Degree to which group members are attracted to each other and are 
motivated to stay in the group (mức độ mà các thành viên trong nhóm thích hợp tác với các thành 
viên khác của nhóm và có động lực để ở lại trong nhóm.)             lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282     
CHAPTER 10: UNDERSTANDING WORK TEAMS 
Group: Mỗi người có thể làm dc 10 SP => 3 người sẽ làm được 30 SP 
Team: Mỗi người phải teamwork với nhau để cho ra sản phẩm khác nhau. Mỗi người 10 SP => A 
làm dc 10 SP. B làm được 11 SP, C làm dc 12 SP. A,B,C tương tác với nhau để hoàn thành task  1. WORK GROUPS  
1. Mục đích cơ bản của một nhóm làm việc là tương tác chủ yếu để chia sẻ thông tin. 
2. Thành tích của một nhóm làm việc chỉ đơn thuần là tổng kết đóng góp của mỗi thành viên trong 
nhóm. Không có sức mạnh tổng hợp tích cực. 
3. Mỗi nhóm làm việc phải có những người lãnh đạo mạnh mẽ và tập trung rõ ràng. 
4. Trong nhóm làm việc, các thành viên chịu trách nhiệm cá nhân. 
5. Mục tiêu cơ bản của các nhóm công việc là việc đạt được các mục tiêu của tổ chức. 
6. Nhóm làm việc có các cuộc họp chính thức và hiệu quả. 
7. Hiệu quả của nhóm làm việc được đo lường một cách gián tiếp Ví dụ, nếu kết quả hoạt động tài 
chính chung của doanh nghiệp là tốt, thì người ta cho rằng các nhóm cũng đã đóng góp hiệu quả 
vào kết quả hoạt động. 
8. Hoạt động của nhóm công việc là nhóm thảo luận, quyết định và ủy quyền.    2. WORK TEAM  
1. Mục đích cơ bản của một nhóm làm việc là hiệu suất tập thể. 2. Một nhóm làm việc tạo ra sức 
mạnh tổng hợp tích cực thông qua nỗ lực phối hợp. Mức độ hoạt động của một nhóm lớn hơn tổng 
các yếu tố đầu vào riêng lẻ. 
3. Các nhóm không có một người lãnh đạo tập trung rõ ràng, họ đã chia sẻ vai trò lãnh đạo. 
4. Trong một đội, có cả trách nhiệm cá nhân và trách nhiệm chung 
5. Các đội có các mục tiêu cụ thể của riêng mình mà các đội tự giao. 
6. Nhóm, thường khuyến khích các cuộc họp giải quyết vấn đề tích cực kết thúc mở 
7. Hiệu quả của các tổ được các tổ đo lường trực tiếp bằng việc đánh giá sản phẩm làm việc của tập  thể. 
8. Hoạt động của nhóm là nó thảo luận, quyết định và thực hiện công việc thực sự.            lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282      
Sự khác biệt trên giải thích rõ ràng rằng các nhóm vượt ra khỏi các nhóm làm việc, vốn được đóng 
khung truyền thống, bằng cách tạo ra một tập thể, hiệu quả hiệp đồng tích cực.        Problem Solving Team:  Khuy 
Self - Managed   ế n khích tinh th ầ  n  làm vi  Work Team : M 
ệ c đ ồ ng đ ộ i gi ữ a  ạ nh  các phòng ban bên trong 1  ai n ấ y làm, nh ậ n  t  l  ổ ch ứ c  ệ nh t ừ supervisor  c ủ a mình mà thôi  - Gi
> ả i quy ế t m ộ t v ấ n đ ể 
nào đó c ủ a t ổ ch ứ c .                  lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282      
Creating the Effective Team, we need: 
- Context (bối cảnh): Good tools for completing the jobs, good leaderhip and structure, trust 
each other, the rewards must be equally evaluated based on the team contribution  
- Composition (thành phần làm nên Team): should be selected based on the type of skills 
and abilities needed to accomplish the task at hand; personality is also important so that 
the team can bond and form trust, assign the right people to fill the roles needed, suitable 
size of team, people must enjoy teamwork, … 
- Work design (cách thiết kế và phân chia công việc): have certain characteristics to help 
the team accomplish their assigned task, have autonomy (quyền tự quyết) over their work 
so that they can work independently and control how the work is done. The task should 
be definable and easy to identify so that the group knows when they have accomplished 
- Process: groups must have a strong commitment to a common purpose, reflexivity where 
it can adjust plan if needed. The goals of the team must be set up so they are specific, 
measurable, realistic, must believe they can succeed and have a mental map of how to get      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
the work done to assist in the process of accomplishing their task, navigate through conflict 
and social loafing to encourage a healthy and effective group    -  CHAPTER 12: LEADERSHIP 
Trait Theory: consider personality, social, physical, or intellectual traits to differentiate leaders 
from non-leaders (lãnh đạo phải là những người có tố chất siêu phàm, phải có những giá trị vượt 
trội so với đông đảo những người còn lại, giúp họ trở nên xuất chúng và trở thành những người  leader)  
Behavioral Theories of Leadership: Theories proposing that specific behaviors differentiate  leaders from non-leaders 
- OHIO STUDIES: Initiating (when the leader is able to define and structure their role and 
that of their employees to work toward the goals of the organization) structure and 
Consideration (gain the trust and respect of their followers and to help them feel 
appreciated for what they do)  
- MICHIGAN STUDIES: Employee-oriented (interpersonal relationships between the 
leader and their followers) Production-oriented (on the technical aspect of the job)  
Contingency models: gộp của Trait+ Behavioral và environment 
a) Fiedler’s Model: Effective group performance depends on the proper match between 
leadership style and the degree to which the situation gives the leader control. (việc thực 
hiện nhiệm vụ của nhóm phụ thuộc vào sự tương tác giữa phong cách lãnh đạo và mức độ 
thuận lợi (hay bất lợi) của tình huống.)  
– Leader-member relations: degree of confidence and trust in the leader (sự thân 
thiện, sự hài lòng, bầu không khí làm việc của nhóm.) – Task structure: degree of 
structure in the jobs (Mục tiêu có rõ ràng hay không? Những cách thức để đạt đến 
mục tiêu rõ ràng và cụ thể hay không? Quyết định có rõ ràng và chính xác hay  không?   
– Position power: leader’s ability to hire, fire, and reward (khả năng của người lãnh 
đạo trong việc đưa ra phần thưởng, hình phạt, khả năng giao nhiệm vụ cho người 
dưới quyền, khả năng kiểm soát thông tin)  
 Positives: Considerable evidence supports the model, especially if the original eight 
situations are grouped into three   Problems: 
-The logic behind the LPC scale is not well understood  - LPC scores are not stable 
- Contingency variables are complex and hard to determine      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282      
b) House Path-Goal Theory (based on the Vroom and Yetton’s Leader-Participation Model) 
Provide followers with information, support, and resources to help them achieve their goals 
Clarify the “path” to the worker’s goals Leaders 
can display multiple leadership types  Four  types of leaders: 
– Directive: focuses on the work to be done 
– Supportive: focuses on the well-being of the worker 
– Participative: consults with employees in decision making 
– Achievement-Oriented: sets challenging goals 
c) Charismatic Leadership: Phong cách lãnh đạo lôi cuốn. Nhà lãnh đạo theo style này cần 
phải có tất cả các yếu tố trong biểu đồ dưới              lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282   Vision  Unconventional    Behavior  Sensitivity to  Personal Risk  Followers     
d) Transformational leaders: help followers to look at the bigger picture and commit to the 
good of the organization, even if it means setting their own goals aside. 
CHAPTER 13: POWER AND POLITICS 
Power: The capacity that A has to influence the behavior of B so that B acts in accordance with A’s  wishes  Leadership   Power  
Focusing on goal achievement along with Used as a way to accomplish the goal and  their followers 
often followers are also mean to accomplish  the goal 
Focus on using their leadership downward to uses influence to gain something upward or 
influence others to help them achieve their laterally  tasks   
 Power thường sẽ xuất phát từ trên cao xuống dưới (mệnh lệnh, từ người mạnh tới người yếu 
trong một tổ chức). Power cao chỉ đạo người power thấp hơn => người thực hiện nhiệm vụ 
có xu hướng như một cái máy!  
Leadership thường xuất phát từ phía dưới lên (họ là những người được cả một nhóm người 
công nhận. Leadership sẽ tăng khả năng tư duy và sáng tạo của các cá nhân trong một tổ chức 
(build đường đi, tiếp thu và lắng nghe những ý kiến đóng góp từ người khác) There are two main 
bases of power, formal and personal         
FORMAL POWER: Established by an individual’s position in an organization        lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
Coercive Power: A power Reward Power: Compliance Legitimate  Power:  The 
base dependent on fear of achieved based on the ability formal authority to control and 
negative results (Quyền uy do to distribute rewards that use resources based on a 
sự trừng phạt mang lại, thường others view as valuable (Quyền person’s position in the formal 
được áp dụng nhiều trong uy do sự đãi ngộ mang lại) 
hierarchy (Quyền uy dựa trên  quân đội)  
Vd: Sếp tăng lương cho nhân Pháp lý, pháp luật) 
Vd: sợ ba mẹ vì khi làm sai là viên vì làm việc hiệu quả => Vd: Giám đốc được kí bảng 
auto bị phạt rất nặng, … 
Nhân viên càng nể sếp hơn 
tăng lương, được phép tham   
dự họp Hội đồng cấp cao, …     
PERSONAL POWER: comes from an individual’s unique characteristics –the most effective      
Expert Power: Influence based on special skills Referent Power: Influence based on possession  or knowledge  
by an individual of desirable resources or   
personal traits (Quyền lực đến từ sự kính trọng. 
Nó rất quan trọng vì khi uy tín đủ cao, cấp trên 
không cần đưa chỉ thị mà cấp dưới đã có thể hiểu  ý và làm được)      
Dependency: The greater B’s dependency on A, the greater the power A has over B. Dependency 
increase when resources are: IMPORTANT, SCARE, NONSUITABLE.     POWER TACTICS       
Note cho các tactics theo số thứ tự 1-9      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282   1. 
Quyền hạn dựa trên pháp lý không nhặm mục đích motivate mà chủ yếu để ép employees 
theo một khuôn khổ nhất định => khá tiêu cực, nên là lựa chọn cuối cùng.  2. 
Thuyết phục hợp lý, sử dụng những lập luận logic, có statistic cụ thể để thuyết phục người 
khác, từ đó, power của mình sẽ phát triển tốt hơn. (giống như kiểu áp dụng critical thinking 
vào việc thuyết phục người khác vậy á :> )  3. 
Những lời truyền cảm hứng. Họ thường sẽ tìm cách khai thác cảm xúc, niềm tin của của 
mình để nhận được sự ủng hộ cho một hành động nào đó. Vd: “Đừng hỏi Tổ quốc đã làm gì 
cho ta, mà hãy hỏi ta đã làm gì cho Tổ quốc hôm nay”. (Những người bán hàng đa cấp rất  giỏi việc này)  :))))  4. 
Consultation có hiệu quả nhất trong các quốc gia hoặc tổ chức coi có nền văn hóa coi trọng 
việc ra quyết định dân chủ  5. 
“Có đi thì có lại”- đã nhận 1 món đồ -> tend to hoàn thành task của người khác đưa ra  6. 
Thích giúp đỡ người khác khi mình có good relationship  7. 
Vd: Những bản lí lịch có kèm theo thư xin việc với những thông tin hấp dẫn sẽ khiến nó 
được đánh giá cao hơn những bản lí lịch còn lại  8. 
Trong nhiều trường hợp thì nó vẫn không xấu, nhất là khi nó được áp dụng trong các trường 
hợp cấp bách khủng hoảng: gần trễ deadline, … hoặc mang tính chất mong muốn điều tốt 
cho người khác (đưa một nhân viên nghiện ma túy tới trại cai nghiện để tránh làm hại người  khác ,…)  9. 
“Liên quân” -> thể hiện power. Vd: Công đoàn Lao động có thể đe dọa đình công nếu như 
các yêu sách của họ không được thực hiện,   
 2,3,4 là 3 biện pháp HIỆU QUẢ NHẤT Factors  influence Power Tactics: 
– Sequencing of tactics: Softer to harder tactics work best 
– Political skill of the user 
– The culture of the organization: Culture affects user’s choice of tactic    
Additional Information: An extreme case of unequal power is sexual harassment and is a growing 
area of concern for organizations. Sexual harassment is defined as any unwanted activity of a sexual 
nature that affects an individual’s employment and creates a hostile work environment. Harassment 
of this nature is not about sex itself, it is more about the abuse of power in an unequal relationship.     POWER POLITICS  
In business, Politics mean some sort of activities where a person goes after a goal or something 
that they want that is focused on their particular interests. Political Behavior is defined as 
activities that are not required as part of the job, but that impacts the way benefits and punishments 
are distributed within the organization. Political behavior can take the form of legitimate or 
illegitimate behavior. 
Legitimate political behavior is everyday normal politics such as complaining, bypassing, or 
obstructing. For example, you might need a certain machine, which is in hand of another 
department of company to get your work done. You might talk to your supervisor about how you      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
need a machine like that or persuade that you must use that machine more than that department. 
Instead of saying “I want that machine”, you said “It’d be nice to have a machine like that”. Days 
by days, the managers will give you that machine!!! 
Illegitimate political behavior is more extreme and violates the implied rules of the game such as 
sabotage, whistle blowing, and symbolic protest, which includes things such as wearing protest 
buttons or calling in sick as a group. For example, instead of asking for help during the worktime 
(as a conflict happen), you try to bias your managers with other newbies, try to destroy the 
company’s rules for accomplish your purpose. 
Politics often occurs when resources are low – the excess demand for the resources leads to 
competition and political behaviors. There will be varying views regarding how “fairly” or 
“effectively” the distribution was done. Perceptions can be distorted such that the manager feels 
they are documenting decisions and the employee just feels that the manager is covering his/her 
rear. Most of the time, managers are making decisions under ambiguous conditions and there is 
not a readily available objective standard. This creates a context in which political behaviors is  encouraged.  
There are a number of factors that influence political behavior. These factors include individual 
factors and organizational factors. The combination of these factors will lead to political behavior 
which can lead to favorable outcomes such as increased rewards or decreased punishments.       
Most employees will not engage in a high level of politics and often react negatively to politics. 
Their reactions include decreased job satisfaction, increased anxiety and stress, increased 
turnover, and a reduction in performance. Even though the given outcome for the individual 
employee who engages in politics may be favorable, it is often a negative impact for the group as a 
whole. When people perceive politics as a threat rather than as an opportunity, they often respond      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
with defensive behaviors. Some defensive behaviors include avoiding action by overconforming 
and stalling; avoiding blame by playing it safe or blaming it on someone else; and avoiding 
change by preventing action or protecting themselves   
Impression Management: The process by which individuals attempt to control the impression 
others form of them. This is very important, especially when we go to an interview or evaluate any 
performance (intrinsic as well as extrinsic) (cơ bản là làm sao quản lý, giữ gìn được hình tượng của 
mình trong mắt mọi người thôi :V )     
 CHAPTER 14: CONFLICT AND NEGOTIATION 
CONFLICT: A process that begins when one party perceives that another party has negatively 
affected, or is about to negatively affect, something that the first party cares about      Traditional View  Human  Relations  View 
Interactionist View of of Conflict Conflict     
Definition The belief that all The belief that conflict is The belief that conflict is not conflict is 
harmful and a natural and inevitable only a positive force in a must be avoided 
outcome in any group group but that it is absolutely      necessary for a group to  perform effectively    Result from  Poor communication 
Lack of openness Failure to respond to employee needs     
*Note for Interactionist Conflict:        CONFLICT PROCESS       lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282      
Stage 1: 3 main condition that can cause conflict to arise 
+ Communication: words mean different things to different people and misunderstandings result. 
When too much communication is given, it can cause frustrations. 
+ Structure: confused about their roles or the amount of authority they have => raise conflict (Ex: 
goals are not well-defined, not suitable leadership styles, …) 
+ Personal variables: different value systems represented and personality types are at odds => raise  conflict 
Stage 2: 2 main reasons 
+ Perceived Conflict: Awareness by one or more parties of the existence of conditions that create 
opportunities for conflict to arise 
+ Felt Conflict: Emotional involvement in a conflict creating anxiety, tenseness, frustration, or  hostility 
(để xung đột có mặt, cần phải có nhận thức về sự tồn tại của nó, được định nghĩa là PERCEIVED 
CONFLICT. Một khi mọi người nhận thức được xung đột, cảm xúc được thể hiện có thể tác động 
đến kết quả của xung đột - điều này được định nghĩa là FELT CONFLICT.)   Stage 3: INTENTION        lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
Stage 4: BEHAVIOR  
Conflict management: is using behavior such as resolution and stimulation techniques to manage 
how much conflict is present. 
The conflict-intensity continuum shows the escalation of conflict from zero conflict to another 
conflict (ăn miếng trả miếng) 
Stage 5: OUTCOMES   Functional Conflict  
Dysfunctional Conflict   -Increased group performance  -Development of discontent 
-Improved quality of decisions  -Reduced group effectiveness 
-Stimulation of creativity and innovation  -Retarded communication 
-Encouragement of interest and curiosity  -Reduced group cohesiveness 
-Provision of a medium for problem solving 
-Infighting among group members overcomes 
-Creation of an environment for selfevaluation group goals  and change      NEGOTIATION  
Definition: A process in which two or more parties exchange goods or services and attempt to 
agree on the exchange rate for them Two General Approaches: 
– Distributive Bargaining: Negotiation that seeks to divide up a fixed amount of 
resources; a win-lose situation 
– Integrative Bargaining: Negotiation that seeks one or more settlements that can 
create a win-win solution          lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
Individual Differences in Negotiation Effectiveness   Personality Traits 
– Extroverts and agreeable people weaker at distributive negotiation – disagreeable  introvert is best 
– Intelligence is a weak indicator of effectiveness   Mood and Emotion 
– Ability to show anger helps in distributive bargaining 
– Positive moods and emotions help integrative bargaining  Gender 
– Men and women negotiate the same way, but may experience different outcomes 
– Women and men take on gender stereotypes in negotiations: tender and tough – 
Women are less likely to negotiate   
CHAPTER 15: FOUNDATION OF ORGANIZATIONAL STRUCTURE  
 Organizational Structure: How job tasks are formally divided, grouped, and coordinated. 
There are some key elements for organizational structure: 
1. Work Specialization: the degree to which tasks are divided into separate jobs or work + 
Division of Labor: creating the most efficient way to utilize employee skills, increase their 
skills, and maximize their input => more effectively use specialized training and specialized 
equipment to accomplish their desired productivity and quality goals. 
2. Departmentalization: how jobs are grouped together (Function, Product, Geography, 
Process, Customer) (group các nhóm lại với nhau dựa trên một đặc điểm nào đó) 
3. Chain of Command: the line of authority present in decision making. There are 2  complementary concepts: 
+ Authority: The rights inherent in a managerial position to give orders and to expect the  orders to be obeyed 
+ Unity of command: A subordinate should have only one superior to whom he or she is  directly responsible 
4. Span of Control: The number of subordinates a manager can efficiently and effectively  direct      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282       
5. Centralization and Decentralization (tập quyền hay phân quyền)  
+ Centralization: The degree to which decision making is concentrated at a single point  in the organization. 
+ Decentralization: The degree to which decision making is spread throughout the  organization  
6. Formalization: the degree to which jobs within the organization are standardized  
a. High formalization  
+ Minimum worker discretion in how to get the job done 
+ Many rules and procedures to follow 
b. Low formalization  
+ Job behaviors are nonprogrammed 
+ Employees have maximum discretion 
COMMON ORGANIZATIONAL DESIGN 
-Bureaucracy: A structure of highly operating routine tasks achieved through specialization, very 
formalized rules and regulations, tasks that are grouped into functional departments, centralized 
authority, narrow spans of control, and decision making that follows the chain of command  STRENGTH   WEAKNESSES  
+ Functional economies of scale 
+ Subunit conflicts with organizational goals 
+ Minimum duplication of personnel and + Obsessive concern with rules and regulations  equipment 
+ Lack of employee discretion to deal with  + Enhanced communication  problems  + Centralized decision making         
-Matrix: A structure that creates dual lines of authority and combines functional and product  departmentalization      lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282  
-Virtual Organization: Đội ảo, không nhất định trong một quốc gia mà có thể là trên toàn thế giới 
-Boundaryless organization: eliminate the chain of command, have limitless spans of control, and 
replace departments with empowered teams 
+ Eliminate vertical (hierarchical) and horizontal (departmental) internal boundaries + 
Breakdown external barriers to customers and suppliers   
A boundaryless organization is type of structure eliminating the internal boundaries among 
subsystems and external boundaries with the external environment. It can be seen as a combination 
of group structure and network structure, with the added features of “temporariness”. 
In a boundaryless organization, active communication and teamwork replace the formal line of 
authority. Having no internal and external barriers, it will help people to work more quickly, flexibly 
and effectively. Meetings and information sharing happen continuously. People work together in 
teams that form and disband as needed. Knowledge sharing is both a goal and an essential  component 
For example, in order to reduce the horizontal barriers created by functional department, managers 
can replace them with cross-functional team. The typical case for this method is Xerox. Currently, 
the have developed new products through multidisciplinary teams that work in a single process 
instead of around functional task. (intrinsic elements) 
When fully operational, the boundaryless organization also breakdown barriers to external 
constituencies (suppliers, customers, regulators, and so on) and barriers created by geography. 
Globalization, strategic alliance and telecommuting are all examples of practices that reduce 
external boundaries. For example, Coca Cola see itself as the global corporation, not as US 
company. Apple may have the joint partnership with dozens of companies… 
In conclusion, the model chosen depends on many different factors in each certain situation. These 
factors include the strategy pursued by the organization, the types of work to be done, the manner 
in which the work is carried out, the people involved in the work, the technology used, and internal 
factors. like the other outside. At any level, the selection of a specific component formation should 
be made so that the goals of the organization can be effectively achieved. 
Additional Information: The virtual organization takes the boundaryless concept to the extreme. 
It operates as a shifting network of alliances that are engaged as needed using IT and the Internet. 
By organizing virtual teams, company can always work without interrupted! Partners collaborate 
electronically through online databases where information is stored, problems are posted, and 
questions are asked and answered in real time by those with experience and expertise relevant to 
the problem at hand. Since then, task significance will be clear enough for each employee, and the 
effectiveness of task will be increased!        lOMoAR cPSD| 58504431 Trinh Ngoc Nhan    BABAWE19282       
Why we need to differ the structure:   1. Strategy  
– Innovation Strategy  
A strategy that emphasizes the introduction of major new products and services  Organic structure best 
– Cost-minimization Strategy  
A strategy that emphasizes tight cost controls, avoidance of unnecessary innovation or 
marketing expenses, and price cutting  Mechanistic model best 
– Imitation Strategy  
A strategy that seeks to move into new products or new markets only after their viability has  already been proven 
Mixture of the two types of structure 
2. Organizational Size: As organizations grow, they become more mechanistic, more 
specialized, with more rules and regulations 
3. Technology: How an organization transfers its inputs into outputs 
The more routine the activities, the more mechanistic the structure with greater formalization 
Custom activities need an organic structure  4. Environment 
– Institutions or forces outside the organization that potentially affect the  organization’s performance 
– Three key dimensions: capacity, volatility, and complexity