Tiếng Anh 12 Unit 6: Project

Kết thúc Unit 6 tiếng Anh 12 mới, lesson Project của Unit 6 - Endangered Species hướng dẫn các em học sinh lớp 12 cách tạo 1 tấm poster tìm hiểu về một số loài động vật có nguy cơ tuyệt chủng chủ đề Endangered Species đã học trong unit này.

SON TING ANH 12 MI THEO UNIT
UNIT 6 - PROJECT
I. Mc tiêu bài hc
1. Aims
By the end of the lesson, students will be able to revise the language and skills that
they’ve learnt in unit 6:
+ Use some key words of the endangered species.
+ To have a chance to do a small project in which they can develop their speaking
skills
2. Objectives
- Vocabulary: words and phrases related to global warming
- Skills: presentation skill
II. Ni dung son Project Unit 6 Endangered Species
1. Work in groups of four to six. Look for information about one endangered
species and design a poster to introduce this species. Include the following
points: (Làm việc theo nhóm 4-6 người. Tìm thông tin về một loài nguy cấp thiết
kế một poster giới thiệu các loài này. Bao gồm những điểm sau đây:)
- Facts about the species (habitat and location, physical features, diet, population)
- Conservation status, why it is endangered and how to protect it
- Suggested endangered species:
+ the saola (Viet Nam)
+ the sea turtle (Viet Nam)
+ the Californian condor (USA)
Gợi ý:
Saolas
Sea turtles
Californian
condors
Habitat &
Location
live in forest
about 200-600
m above sea
level. found in
Truong Son
Range.
live in warm water, lay eggs
on the beach. found along
coastal provinces, Con Dao
NP and Nui Chua NP.
live in the
mountains of
North America.
Physical features
antelope family.
1.3 - 1.5 m in
length; 90cm in
height. 100
kilos.
reptile; 5 species in VN:
Green turtle (Chelonia mydas),
Loggerhead turtle (Caretta
caretta), Olive
ridley turtle (Lepidochelys
olivacea),
Hawksbill turtle (Eretmochelys
imbricata) and
Leatherback turtle (Dermochelys
coriacea). different sizes,
shapes, colours (1-3m long;
50-500 kilos)
bird. 1-1,4 metres
long (body). 8-14
kilos.
Diet
eat plants, seeds,
eat sponge, shellfish, or
eat meat of dead
fruits.
jellyfish.
animals.
Population
less than 100 (in
Vu Quang NP in
Ha Tinh
Province). about
50-60 in Saola
Nature Reserve
(Quang Nam
Province)
unspecified number in the
wild. declining.
estimated 435 (in
2013). slightly
increasing.
Conservation
status
CR. threat from
humans,
protected in
national parks
and nature
reserves. laws to
ban poaching
and trading.
En or CR. threats from
humans and polluted habitats,
protected in national parks,
laws to ban poaching and
trading.
CR. taken into
captivity for
protection. the
San Diego Zoo
helps condors'
reproduction
2. Introduce your poster to the class. Present the features of your species and
explain why and how it should be protected. Here is an example. (Giới thiệu
poster của bạn đến lớp. Trình bày các đặc điểm của các loài của mình giải thích
lý do tại sao và làm thế nào nó cần được bảo vệ. Dưới đây là một ví dụ.)
| 1/4

Preview text:

SOẠN TIẾNG ANH 12 MỚI THEO UNIT UNIT 6 - PROJECT
I. Mục tiêu bài học 1. Aims
By the end of the lesson, students will be able to revise the language and skills that they’ve learnt in unit 6:
+ Use some key words of the endangered species.
+ To have a chance to do a small project in which they can develop their speaking skills 2. Objectives
- Vocabulary: words and phrases related to global warming - Skills: presentation skill
II. Nội dung soạn Project Unit 6 Endangered Species
1. Work in groups of four to six. Look for information about one endangered
species and design a poster to introduce this species. Include the following
points: (Làm việc theo nhóm 4-6 người. Tìm thông tin về một loài nguy cấp và thiết
kế một poster giới thiệu các loài này. Bao gồm những điểm sau đây:)
- Facts about the species (habitat and location, physical features, diet, population)
- Conservation status, why it is endangered and how to protect it
- Suggested endangered species: + the saola (Viet Nam) + the sea turtle (Viet Nam)
+ the Californian condor (USA) Gợi ý: Saolas Sea turtles Californian condors Habitat
& live in forest live in warm water, lay eggs live in the Location about
200-600 on the beach. found along mountains of m above
sea coastal provinces, Con Dao North America.
level. found in NP and Nui Chua NP. Truong Son Range.
Physical features antelope family. reptile; 5 species in VN: bird. 1-1,4 metres
1.3 - 1.5 m in Green turtle (Chelonia mydas), long (body). 8-14
length; 90cm in Loggerhead turtle (Caretta kilos. height. 100 caretta), Olive kilos. ridley turtle (Lepidochelys olivacea),
Hawksbill turtle (Eretmochelys imbricata) and
Leatherback turtle (Dermochelys coriacea). different sizes, shapes, colours (1-3m long; 50-500 kilos) Diet eat plants, seeds, eat sponge, shellfish, or eat meat of dead fruits. jellyfish. animals. Population
less than 100 (in unspecified number in the estimated 435 (in
Vu Quang NP in wild. declining. 2013). slightly Ha Tinh increasing. Province). about 50-60 in Saola Nature Reserve (Quang Nam Province) Conservation
CR. threat from En or CR. threats from CR. taken into status humans,
humans and polluted habitats, captivity for protected
in protected in national parks, protection. the national
parks laws to ban poaching and San Diego Zoo and nature trading. helps condors' reserves. laws to reproduction ban poaching and trading.
2. Introduce your poster to the class. Present the features of your species and
explain why and how it should be protected. Here is an example. (Giới thiệu
poster của bạn đến lớp. Trình bày các đặc điểm của các loài của mình và giải thích
lý do tại sao và làm thế nào nó cần được bảo vệ. Dưới đây là một ví dụ.)