MEDIA PLANNING BRIEF
Client:
To:
DBSK Agency
Brand:
Date:
A. BACKGROUND
Give a description of the market overview of the category, brand situation and the key competitors
Vi xu ng gim ca ngành hàng c ngt ga (-5% theo Nielsen tháng 6/22), ngưi tiêu dùng xu
ng s dng các sn phm mang tính cht tt cho sc khe. Do đó, để đạt đưc mc tiêu tăng trưng
trong năm 2023, chúng ta cn xây dng giá tr thương hiu mnh bng cách đưa ra gii pháp sn phm tt
nht, đồng thi giành chiến thng vi dòng sn phm No Calo mi ra mt vào tháng 9/2022.
B. MARKETING OVERVIEW
1. The Brand Vision: What’s the vision for the brand?
Duy trì v thế hàng đầu trong ngành c gii khát ga.
2. The Brand Positioning: Key words that expresses the brand positioning/ brand core values
Mang đến li nhng tri nghim sng khoái tt đỉnh, khuyến khích ngưi tr nm bt tn ng tng
khonh khc thú v ca cuc sng
3. Marketing Objectives/ Goals:
Describe briefly the marketing goals i.e. what the brand needs to do and the reasons behind them ( for example:
expand the category, upgrade the consumers, increase consumption frequency or strengthening consumer’s loyalty)
Chuyn đổi khách hàng s dng nhng phm c gii khát tt cho sc khe khác s dng dòng sn phm No calo”
mi, đồng thi chuyn đổi mt phn khách hàng s dng nhng dòng c gi khát khác.
Tăng độ nhn din thương hiu “No calo” đạt 60% Reach 3+ trong 6 tháng.
5. The Brand Challenges:
Describe briefly the situation, which the business or the brand needs to overcome
Người dùng đang quen vi các sn phm tt cho sc khe khác.
C. TARGET AUDIENCE & COMMUNICATION GOALS
1. Profile:
Brief description on the demographic facts and their insight (the very insight that bonds our consumers to our brand)
2. Perception & Behavior Goal
The perception & behavior that we need to achieve in the communication to drive the expected behavior change
3. Creative Message/ Approach
What is the BIG idea that guides and determines the direction of your brand activities
E. CREATIVE ASSETS + DIGITAL USER JOURNEY
List
all the creative assets available for use in paid media including number of videos & their length (for online & TV),
social
content, display banners etc. Please also indicate any below-the-line activities e.g. In-Store Promotions, Direct
Mailings,
PR Events, Publicity, etc. Please indicate availability timings.
NEW
MARKET
RESEARCH FINDINGS
Please
provide analysis and indicate key factors that could influence advertising and the media plan.
Is
there any learning or feedback from previous campaigns?
MEDIA
BUDGET (chưa bao gm chi phí creative)
TV
media: 790,000usd
Digital
media: 240,000usd
EXPECTED TIMING
1
st
Stage Media Strategy & Connections Plan
2
nd
Stage Excel Concept Plan
3
rd
Stage Detailed Plan
D. GEOGRAPHIC SALES (for Regional and International Campaign)
What
is the geographic priority for the brand?
6 key cities, tp trung vào th trường TP.HCM.

Preview text:

MEDIA PLANNING BRIEF Client: To: DBSK Agency Brand: Date: A. BACKGROUND
Give a description of the market overview of the category, brand situation and the key competitors
Với xu hướng giảm của ngành hàng Nước ngọt có ga (-5% theo Nielsen tháng 6/22), người tiêu dùng có xu
hướng sử dụng các sản phẩm mang tính chất tốt cho sức khỏe. Do đó, để đạt được mục tiêu tăng trưởng
trong năm 2023, chúng ta cần xây dựng giá trị thương hiệu mạnh bằng cách đưa ra giải pháp sản phẩm tốt
nhất, đồng thời giành chiến thắng với dòng sản phẩm “No Calo” mới ra mắt vào tháng 9/2022.
B. MARKETING OVERVIEW
1. The Brand Vision: What’s the vision for the brand?
Duy trì vị thế hàng đầu trong ngành nước giải khát có ga.
2. The Brand Positioning: Key words that expresses the brand positioning/ brand core values
Mang đến lại những trải nghiệm sảng khoái tột đỉnh, khuyến khích người trẻ nắm bắt và tận hưởng từng
khoảnh khắc thú vị của cuộc sống
3. Marketing Objectives/ Goals:
Describe briefly the marketing goals i.e. what the brand needs to do and the reasons behind them ( for example:
expand the category, upgrade the consumers, increase consumption frequency or strengthening consumer’s loyalty)
Chuyển đổi khách hàng sử dụng những phẩm nước giải khát tốt cho sức khỏe khác sử dụng dòng sản phẩm “No calo”
mới, đồng thời chuyển đổi một phần khách hàng sử dụng những dòng nước giả khát khác.
Tăng độ nhận diện thương hiệu “No calo” đạt 60% Reach 3+ trong 6 tháng.
5. The Brand Challenges:
Describe briefly the situation, which the business or the brand needs to overcome
Người dùng đang quen với các sản phẩm tốt cho sức khỏe khác.
C. TARGET AUDIENCE & COMMUNICATION GOALS 1. Profile:
Brief description on the demographic facts and their insight (the very insight that bonds our consumers to our brand)
2. Perception & Behavior Goal
The perception & behavior that we need to achieve in the communication to drive the expected behavior change 3. Creative Message/ Approach
What is the BIG idea that guides and determines the direction of your brand activities
D. GEOGRAPHIC SALES (for Regional and International Campaign)
What is the geographic priority for the brand?
6 key cities, tập trung vào thị trường TP.HCM.
E. CREATIVE ASSETS + DIGITAL USER JOURNEY
List all the creative assets available for use in paid media including number of videos & their length (for online & TV),
social content, display banners etc. Please also indicate any below-the-line activities e.g. In-Store Promotions, Direct
Mailings, PR Events, Publicity, etc. Please indicate availability timings. NEW
MARKET RESEARCH FINDINGS
Please provide analysis and indicate key factors that could influence advertising and the media plan.
Is there any learning or feedback from previous campaigns?
MEDIA BUDGET (chưa bao gồm chi phí creative) TV media: 790,000usd Digital media: 240,000usd EXPECTED TIMING
1st Stage – Media Strategy & Connections Plan
2nd Stage – Excel Concept Plan 3rd Stage – Detailed Plan