Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 1 - Tài liệu tham khảo | Đại học Hoa Sen

Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 1 - Tài liệu tham khảo | Đại học Hoa Sen  và thông tin bổ ích giúp sinh viên tham khảo, ôn luyện và phục vụ nhu cầu học tập của mình cụ thể là có định hướng, ôn tập, nắm vững kiến thức môn học và làm bài tốt trong những bài kiểm tra, bài tiểu luận, bài tập kết thúc học phần, từ đó học tập tốt và có kết quả cao cũng như có thể vận dụng tốt những kiến thức mình đã học.

Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 1
PHIẾU ĐÁNH GIÁ KẾ HOẠCH BÀI DẠY
Trường:………………………………………………………..
Lớp: …………
Môn: Tiếng Anh
Tên bài dạy: Unit 6: Around town – Lesson 1: Part A-B-C
Họ và tên người đánh giá:………………………………………
Tiêu
chuẩn
Tiêu chí đánh giá Mức độ (điểm)
1 2 3 4 5
Mục tiêu
học tập
(15đ)
1. Xác định đầy đủ các thành tố của mục tiêu bài học x
2. Diễn đạt mục tiêu đơn giản, cụ thể, có thể đo lường
được
x
3. Mục tiêu đảm bảo chuẩn kiến thức, kĩ năng và có
sự phù hợp với khả năng HS, điều kiện thực hiện.
x
Nội dung
học tập
(20đ)
4. Đảm bảo tính chính xác, lôgic, khoa học, làm rõ
được trọng tâm
x
5. Đảm bảo được mức độ phân hóa, phù hợp với khả
năng của HS
x
6. Liên hệ thực tế, cập nhật kiến thức x
7. Tích hợp được các nội dung giáo dục (đạo đức, giá
trị, kĩ năng sống, hứng thú, niềm tin...)
x
Thiết bị
dạy học và
học liệu
(10đ)
8. Lựa chọn TBDH sáng tạo, các học liệu (kể cả sự hỗ
trợ của CNTT) phù hợp mục đích tổ chức các hoạt
động học tập;
x
9. Lựa chọn TBDH đa dạng, đơn giản, phổ biến và dễ
sử dụng.
x
Tổ chức
các
hoạt
10. Lựa chọn được phương pháp/kĩ thuật dạy học
phù hợp với nội dung từng hoạt động
x
11. Lựa chọn các phương pháp, kĩ thuật, hình thức x
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
động học
tập
(45đ)
dạy học đa dạng, linh hoạt, kích thích khả năng tự
học, tích cực hoá được người học
12. Thể hiện được việc sử dụng hợp lý các phương
pháp thu thập thông tin phản hồi về mức độ nhận thức
của HS
x
13. Đặt các câu hỏi/bài tập có tính phân hóa, kích
thích tư duy của HS
x
14. Thể hiện việc sử dụng thiết bị dạy học hợp lý, hiệu
quả
x
15. Có sự phân bố thời gian hợp lí cho các hoạt động x
16. Dự kiến xử lý các tình huống sư phạm trong giờ
học
x
17. Dự kiến cho HS nhận xét, đánh giá x
18. Có hướng dẫn HS thực hiện nhiệm vụ trong các
hoạt động học tập
x
Tổng kết
và hướng
dẫn học
tập (10đ)
19. Tổng kết, hệ thống hóa bài học một cách cụ thể,
cô đọng để HS dễ nhớ, dễ ghi chép.
x
20. Hướng dẫn HS học tập ở nhà đầy đủ và chính xác. x
Điểm tổng cộng: 85/100
Xếp loại giờ dạy: khá
.................., ngày ..... tháng ......năm ............
Người đánh giá
* Xếp loại kế hoạch bài dạy
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Có 20 tiêu chí làm cơ sở cho việc đánh giá KHBD. Mỗi tiêu chí, khi đánh giá được chia
làm 5 mức độ từ thấp đến cao: 1, 2, 3, 4, 5. Mỗi mức độ chênh nhau 1 điểm. Cụ thể là: Mức độ
1: 1 điểm; Mức độ 2: 2 điểm; Mức độ 3: 3 điểm; Mức độ 4: 4 điểm; Mức độ 5: 5 điểm
- Loại tốt: Đảm bảo 2 yêu cầu:
+ Điểm tổng cộng đạt 86 điểm trở lên;
+ Các tiêu chí phải đạt ở mức độ 4 trở lên.
- Loại khá: Đảm bảo 2 yêu cầu:
+ Điểm tổng cộng đạt từ 70 điểm đến dưới 86 điểm.
+ Các tiêu chí phải đạt ở mức độ 3 trở lên.
- Loại trung bình: Điểm tổng cộng đạt từ 55 điểm đến dưới 70 điểm.
- : cho các trường hợp còn lại Chưa đạt yêu cầu
- Tổng điểm đánh giá chung (trung bình cộng) để xếp loại KHBD của GV có thể để
điểm lẻ làm tròn đến 0,5đ.
Kế hoạch bài dạy này đáp ứng tối đa các tiêu chí về:
- Ứng dụng công nghê thông tin trong giảng dạy.
- Đảm bảo kiến thức trọng tâm và yêu cầu cần đạt của bài học.
Điều chỉnh:
- Có thể liên hệ thực tế tốt hơn.
- Có hoat đông phù hợp để tích hợp được các nội dung giáo dục (đạo đức, giá trị, kĩ
năng sống, hứng thú, niềm tin...)
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Period 73: UNIT 6: AROUND TOWN
LESSON 1: A – B – D
STAGE 1: DESIRED OBJECTIVES/ OUTCOMES
A. OBJECTIVES: By the end of this lesson, students will be able to gain the following:
1. Knowledge
Vocabulary: zoo, beach, park, playground
Structures: I want to go to the (zoo).
2. Language skills
To be able to say where the students want to go.
Practice language skills – the structure “I want to….”
3. Core competencies & Personal qualities
Being interested in learning about different places in town.
Building up good habits and responsive, independent-working characteristics to be a life-long
learner.
Building up an awareness of the living environment protection.
Practicing communicative skills through learning activities.
Being collaborative and supportive in teamwork.
B. LANGUAGE FOCUS.
1. Key terms: zoo, beach, park, playground
2. Key grammatical structure: The sentence patterns: I want to go to the (zoo).
C. INSTRUCTIONAL RESOURCES.
- Textbook: I learn Smart grade 2 Students’ book, page 40.
- Audio track: CD2 - Track 01, 02 and 03
- Computer & projector/ TV/ PowerPoints Slides.
STAGE 2: ASSESSMENT EVIDENCE
Performance Tasks Performance products Assessment tools
1. Identify and use vocabulary
items about places
Students’ talk
Students’ answers
Observation
Questions & answers
Answer keys
2.. To be able to say where the
students want to go.
Student’s talks and interaction
communication
Observing
Questions & answers
STAGE 3: TEACHING PROCEDURE/ LEARNING EXPERIENCES
Activity 1: Warm up
- Sing the song “The Wheels on the bus” https://www.youtube.com/watch?v=e04ZrNroTo&t=164s
- Students sing along and do the actions together.
Activity2: A. Listen and point. Repeat. (CD2 - Track 01)
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
- Use some pictures to introduce the new words (zoo, beach, park, playground). Ask students if they know
these places.
- Have students listen to each new word.
- Arrange the flashcards on the board, play audio, and point to each flashcard.
- Play audio again and have students point to the numbers in their books.
- Play audio again and have students listen and repeat.
- Have students work in pairs, one of them points to the picture in the book and the other says the word.
Activity 3: "Heads up. What's missing?" game
- Divide the class into two teams.
- Arrange the flashcards on the board and remove one card when students are not looking.
- One student from each team calls out the missing flashcard.
Activity 4: B. 1. Listen to the story. (CD2 – Track 02)
- Introduce the situation. E.g. The students are at home and they think about their weekend.
- Have students call out the things they can see.
- Play audio and have students listen and read.
2. Listen and number. (CD2 – Track 03)
- Play audio and demonstrate the activity using the example.
- Play audio and have students listen and number.
- Play audio again and check answers as a whole class.
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Role play
- Have students work in groups of three, practice the conversation in their books.
- Have some groups demonstrate in front of the class.
Activity 5: C. Sing. (CD2 – Track 04)
- Have students turn to page 70.
- Play audio and have students listen.
- Read the lyrics and do actions following them.
- Play audio and have students listen, sing along, and do the actions.
Activity 6: Wrap up
- Review the main points of the lesson.
TEXTBOOK: I-LEARN SMART START GRADE 2
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 2
NHẬN XÉT CÁ NHÂN:
1. Điểm mạnh:
- Kế hoạch bài dạy này đảm bảo nội dung kiến thưc trọng tâm các yêu cầu cần đạt của bài
học. Các hoạt động được thiết kế nhằm đạt được mục tiêu đã nêu.
- Các hoạt động đa dạng, kết hợp hoạt động các nhân và nhóm.
2. Điểm cần cải thiện:
- Đối với học sinh yếu thiếu tự tin, phần Let’s talk thể nêu thêm 1 số từ vựng mở rộng
bằng brainstorming.
3. Điều chỉnh:
Để phù hợp với đối tượng học sinh của trường mình, tôi sẽ điều chỉnh 1 số hoạt động sau:
- Hoạt động thảo luận tình huống trước khi học sinh nghe bài hội thoại. Nhằm cung cấp cho học
sinh một số thông tin nền của bài hội thoại giúp học sinh nghe và hiểu tốt hơn nội dung bài hội
thoại.
- Hoạt đông thực hành mẫu câu, tôi sẽ thay băng hoạt đông “interview and report”, để học sinh
được thực hành mẫu câu một cách tự nhiên, tránh gò bó trong khuôn khổ bài học.
Điều chỉnh từ KHBD minh hoạ, Sách Tiếng Anh 3- Global Success, Unit 10 – Lesson 2 (giữ
nguyên quy trình lên lớp G-I-P-O của sách).
Unit 10: At home
Lesson 2 – Period 1
I. OBJECTIVES By the end of the lesson, pupils will be able to:
- ask and answer questions about school break time activities, using the
structure What do you do at break time? I _______; and
- listen to and demonstrate understanding of simple communicative
contexts in relation to the topic “break time activities”;
- demonstrate teamwork skills such as cooperation and turn taking.
II. RESOURCES AND MATERIAL:
- Student’s book Page 70
- Audio Tracks 83
- Teacher’s guide Pages 144-145
- Website sachmem
- Flashcards/pictures and posters (Unit 10)
- Computer, projector
III. PROCEDURE Warm-up and review – Look, listen and repeat – Point and say –
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Let’s talk – Fun corner and wrap up
Procedure Teaching and learning activities
Classroom
management
Note
Warm-up and review: 5 minutes
Greet the class.
Game: Pass the ball!
Ask pupils to pass the ball with the music. When
the music stops, who has the ball has to say I
_______ at break time.
Whole
class/group
work
Activity 1: Look, listen and repeat. 8 minutes
a. Goal: To get pupils to understand the structures What do you do at
break time? I ______.and and repeat them.
b. Input: Context a: In the school playground, Mai asks Bill: What do you
do at break time? Bill answers: I play football. Context b: In the
school playground, Bill asks Mai: What do you do at break time?
Mai answers: I play badminton.
Audio script: 1. Linh: Hi. I’m Linh. I play volleyball at break time.
2. Ben: Hello. I’m Ben. I play basketball at break time.
c.
Procedure:
- Step 1: Ask children to look at the pictures, point to
the different activities. Ask and answer about action of
the characters in each picture.
- Step 2: Play the recording of Context a.
Play the recording again for pupils to listen to and
repeat. Do this several times until pupils feel
confident. Correct their pronunciation and praise
them.
- Step 3: Do the same with Context b.
- Step 4: Put pupils into pairs to practice the sentences
in Contexts a and b. Go around the classroom to offer
support.
Extension: Ask some pupils to look at their book and
read. Correct their pronunciation where necessary.
Game: Say it!
Divide the class into 2 groups. Pupils do the rock,
Whole class
Whole class
Pair work
Individual
work
Group work
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
scissors, paper. The one who wins will ask, the other
has to answer the question (the sentences of the
activity).
Give points to the groups.
Activity 2. Point and say. 9 minutes
a. Goal: To get pupils to practise asking and answering about break time
activities, using the target structures.
b. Input: – Picture cues:
a: a boy playing word puzzles, with the label play word puzzles
underneath
b: a girl chatting with her friends, with the label chat with my
friends underneath
c: a boy playing football, with the label play football underneath
d: a girl playing table tennis, with the label play table tennis
underneath
c.
Procedure:
- Step 1: Ask pupils to look at picture a and Elicit
the action of the character.
Ask pupils to repeat severalplay word puzzles
times until they feel confident.
- Step 2: Repeat Step 1 for Pictures b, c and d.
- Tell pupils that Step 3: What do you do at
break time? I ______. are used to ask and
answer questions about break time activities.
- Step 4: Put pupils into pairs. Tell them to point
at each picture and ask and answer questions
about break time activities. Go around the class to
offer support.
- Step 5: Invite a few pairs to come to the front of
the classroom, ask and answer questions about
break time activities, using the speech bubbles and
picture cues.
Game: Who’s faster?
Divide the class into four groups. A pupil from each
group comes to the board. Teacher points to the
pictures a, b, c or d, ask the question, who has the
Whole class/
Individual
work
Whole class/
Individual
work
Pair work
Individual
work
Group work
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
quicker answer will be the winner.
Many pupils play the game can practice more in
speaking skill.
Activity 3. Let’s talk. 8 minutes
a. Goal: To get children to use the target structures correctly in new
contexts.
b. Input: – Picture cue: pupils playing different games and sports at break
time
– Speech bubbles:
What do you do at break time?
I ______.
c.
Procedure:
- Step 1: Ask pupils to look at the picture of
activity 3. Ask and answer about the activities in
the picture.
Have them identify what is missing in the answer.
Check comprehension.
- Step 2: Put pupils into groups of four.
Encourage them to ask and answer questions
about break time activities, using the speech
bubbles and picture cues. Go around the
classroom to offer support.
- Invite some groups to come to the frontStep 3:
of the class to perform their dialogues. Praise
them if they perform well.
Game: Line whispering.
Ask pupils to stand in 2 lines (6-8 pupils for each
line), speak a sentence to the first one. Pupils
whisper one by one, who says the sentence
correctly first will be the winner.
Whole class/
Individual
work
Group work
Whole class
Groupwork
Fun corner and wrap up: 5 minutes
Have pupils draw about their break time activities
in groups to make a poster.
Ask pupils to talk about the poster in their group.
Encourage pupils to speak confidently to present
the poster in front of the class.
Whole class/
Group work
Individual
work
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
| 1/11

Preview text:

Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 1
PHIẾU ĐÁNH GIÁ KẾ HOẠCH BÀI DẠY
Trường:……………………………………………………….. Lớp: ………… Môn: Tiếng Anh
Tên bài dạy: Unit 6: Around town – Lesson 1: Part A-B-C
Họ và tên người đánh giá:……………………………………… Tiêu Tiêu chí đánh giá Mức độ (điểm) chuẩn 1 2 3 4 5 Mục tiêu
1. Xác định đầy đủ các thành tố của mục tiêu bài học x học tập
2. Diễn đạt mục tiêu đơn giản, cụ thể, có thể đo lường x (15đ) được
3. Mục tiêu đảm bảo chuẩn kiến thức, kĩ năng và có x
sự phù hợp với khả năng HS, điều kiện thực hiện. Nội dung
4. Đảm bảo tính chính xác, lôgic, khoa học, làm rõ x học tập được trọng tâm (20đ)
5. Đảm bảo được mức độ phân hóa, phù hợp với khả x năng của HS
6. Liên hệ thực tế, cập nhật kiến thức x
7. Tích hợp được các nội dung giáo dục (đạo đức, giá x
trị, kĩ năng sống, hứng thú, niềm tin...) Thiết bị
8. Lựa chọn TBDH sáng tạo, các học liệu (kể cả sự hỗ x dạy học và
trợ của CNTT) phù hợp mục đích tổ chức các hoạt học liệu động học tập; (10đ)
9. Lựa chọn TBDH đa dạng, đơn giản, phổ biến và dễ x sử dụng. Tổ chức
10. Lựa chọn được phương pháp/kĩ thuật dạy học x các
phù hợp với nội dung từng hoạt động hoạt
11. Lựa chọn các phương pháp, kĩ thuật, hình thức x
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
dạy học đa dạng, linh hoạt, kích thích khả năng tự
học, tích cực hoá được người học
12. Thể hiện được việc sử dụng hợp lý các phương x
pháp thu thập thông tin phản hồi về mức độ nhận thức của HS
13. Đặt các câu hỏi/bài tập có tính phân hóa, kích x thích tư duy của HS
14. Thể hiện việc sử dụng thiết bị dạy học hợp lý, hiệu x động học quả tập
15. Có sự phân bố thời gian hợp lí cho các hoạt động x (45đ)
16. Dự kiến xử lý các tình huống sư phạm trong giờ x học
17. Dự kiến cho HS nhận xét, đánh giá x
18. Có hướng dẫn HS thực hiện nhiệm vụ trong các x hoạt động học tập Tổng kết
19. Tổng kết, hệ thống hóa bài học một cách cụ thể, x và hướng
cô đọng để HS dễ nhớ, dễ ghi chép. dẫn học
20. Hướng dẫn HS học tập ở nhà đầy đủ và chính xác. x tập (10đ) Điểm tổng cộng: 85/100 Xếp loại giờ dạy: khá
.................., ngày ..... tháng ......năm ............
Người đánh giá
* Xếp loại kế hoạch bài dạy
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Có 20 tiêu chí làm cơ sở cho việc đánh giá KHBD. Mỗi tiêu chí, khi đánh giá được chia
làm 5 mức độ từ thấp đến cao: 1, 2, 3, 4, 5. Mỗi mức độ chênh nhau 1 điểm. Cụ thể là: Mức độ
1: 1 điểm; Mức độ 2: 2 điểm; Mức độ 3: 3 điểm; Mức độ 4: 4 điểm; Mức độ 5: 5 điểm
- Loại tốt: Đảm bảo 2 yêu cầu:
+ Điểm tổng cộng đạt 86 điểm trở lên;
+ Các tiêu chí phải đạt ở mức độ 4 trở lên.
- Loại khá: Đảm bảo 2 yêu cầu:
+ Điểm tổng cộng đạt từ 70 điểm đến dưới 86 điểm.
+ Các tiêu chí phải đạt ở mức độ 3 trở lên.
- Loại trung bình: Điểm tổng cộng đạt từ 55 điểm đến dưới 70 điểm. -
: cho các trường hợp còn lại Chưa đạt yêu cầu
- Tổng điểm đánh giá chung (trung bình cộng) để xếp loại KHBD của GV có thể để
điểm lẻ làm tròn đến 0,5đ.
Kế hoạch bài dạy này đáp ứng tối đa các tiêu chí về:
- Ứng dụng công nghê thông tin trong giảng dạy.
- Đảm bảo kiến thức trọng tâm và yêu cầu cần đạt của bài học. Điều chỉnh:
- Có thể liên hệ thực tế tốt hơn.
- Có hoat đông phù hợp để tích hợp được các nội dung giáo dục (đạo đức, giá trị, kĩ
năng sống, hứng thú, niềm tin...)
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn Period 73: UNIT 6: AROUND TOWN
LESSON 1: A – B – D
STAGE 1: DESIRED OBJECTIVES/ OUTCOMES
A. OBJECTIVES: By the end of this lesson, students will be able to gain the following: 1. Knowledge
Vocabulary: zoo, beach, park, playground
Structures: I want to go to the (zoo). 2. Language skills
To be able to say where the students want to go.
Practice language skills – the structure “I want to….”
3. Core competencies & Personal qualities
Being interested in learning about different places in town. •
Building up good habits and responsive, independent-working characteristics to be a life-long learner. •
Building up an awareness of the living environment protection. •
Practicing communicative skills through learning activities. •
Being collaborative and supportive in teamwork. B. LANGUAGE FOCUS.
1. Key terms:
zoo, beach, park, playground
2. Key grammatical structure: The sentence patterns: I want to go to the (zoo). C. INSTRUCTIONAL RESOURCES.
- Textbook: I learn Smart grade 2 Students’ book, page 40.
- Audio track: CD2 - Track 01, 02 and 03
- Computer & projector/ TV/ PowerPoints Slides.
STAGE 2: ASSESSMENT EVIDENCE Performance Tasks Performance products Assessment tools Observation
1. Identify and use vocabulary Students’ talk Questions & answers items about places Students’ answers Answer keys
2.. To be able to say where the Student’s talks and interaction Observing students want to go. communication Questions & answers
STAGE 3: TEACHING PROCEDURE/ LEARNING EXPERIENCES Activity 1: Warm up
- Sing the song “The Wheels on the bus” https://www.youtube.com/watch?v=e04ZrNroTo&t=164s
- Students sing along and do the actions together.
Activity2: A. Listen and point. Repeat. (CD2 - Track 01)
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
- Use some pictures to introduce the new words (zoo, beach, park, playground). Ask students if they know these places.
- Have students listen to each new word.
- Arrange the flashcards on the board, play audio, and point to each flashcard.
- Play audio again and have students point to the numbers in their books.
- Play audio again and have students listen and repeat.
- Have students work in pairs, one of them points to the picture in the book and the other says the word.
Activity 3: "Heads up. What's missing?" game
- Divide the class into two teams.
- Arrange the flashcards on the board and remove one card when students are not looking.
- One student from each team calls out the missing flashcard.
Activity 4: B. 1. Listen to the story. (CD2 – Track 02)
- Introduce the situation. E.g. The students are at home and they think about their weekend.
- Have students call out the things they can see.
- Play audio and have students listen and read.
2. Listen and number. (CD2 – Track 03)
- Play audio and demonstrate the activity using the example.
- Play audio and have students listen and number.
- Play audio again and check answers as a whole class.
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn Role play
- Have students work in groups of three, practice the conversation in their books.
- Have some groups demonstrate in front of the class.
Activity 5: C. Sing. (CD2 – Track 04)
- Have students turn to page 70.
- Play audio and have students listen.
- Read the lyrics and do actions following them.
- Play audio and have students listen, sing along, and do the actions. Activity 6: Wrap up
- Review the main points of the lesson.
TEXTBOOK: I-LEARN SMART START GRADE 2
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 2 NHẬN XÉT CÁ NHÂN: 1. Điểm mạnh:
- Kế hoạch bài dạy này đảm bảo nội dung kiến thưc trọng tâm và các yêu cầu cần đạt của bài
học. Các hoạt động được thiết kế nhằm đạt được mục tiêu đã nêu.
- Các hoạt động đa dạng, kết hợp hoạt động các nhân và nhóm.
2. Điểm cần cải thiện:
- Đối với học sinh yếu và thiếu tự tin, ở phần Let’s talk có thể nêu thêm 1 số từ vựng mở rộng bằng brainstorming. 3. Điều chỉnh:
Để phù hợp với đối tượng học sinh của trường mình, tôi sẽ điều chỉnh 1 số hoạt động sau:
- Hoạt động thảo luận tình huống trước khi học sinh nghe bài hội thoại. Nhằm cung cấp cho học
sinh một số thông tin nền của bài hội thoại giúp học sinh nghe và hiểu tốt hơn nội dung bài hội thoại.
- Hoạt đông thực hành mẫu câu, tôi sẽ thay băng hoạt đông “interview and report”, để học sinh
được thực hành mẫu câu một cách tự nhiên, tránh gò bó trong khuôn khổ bài học.
Điều chỉnh từ KHBD minh hoạ, Sách Tiếng Anh 3- Global Success, Unit 10 – Lesson 2 (giữ
nguyên quy trình lên lớp G-I-P-O của sách). Unit 10: At home Lesson 2 – Period 1 I. OBJECTIVES
By the end of the lesson, pupils will be able to:
- ask and answer questions about school break time activities, using the
structure What do you do at break time? and I _______;
- listen to and demonstrate understanding of simple communicative
contexts in relation to the topic “break time activities”;
- demonstrate teamwork skills such as cooperation and turn taking.
II. RESOURCES AND MATERIAL: - Student’s book Page 70 - Audio Tracks 83 -
Teacher’s guide Pages 144-145 - Website sachmem -
Flashcards/pictures and posters (Unit 10) - Computer, projector
III. PROCEDURE Warm-up and review – Look, listen and repeat – Point and say –
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
Let’s talk – Fun corner and wrap up Classroom Note Procedure
Teaching and learning activities management
Warm-up and review: 5 minutes Greet the class.
Game: Pass the ball! Whole
Ask pupils to pass the ball with the music. When class/group
the music stops, who has the ball has to say I work _______ at break time.
Activity 1: Look, listen and repeat. 8 minutes a. Goal:
To get pupils to understand the structures What do you do at
break time?
and I ______. and repeat them. b. Input:
Context a: In the school playground, Mai asks Bill: What do you
do at break time? Bill answers: I play football. Context b: In the
school playground, Bill asks Mai: What do you do at break time?
Mai answers: I play badminton.
Audio script: 1. Linh: Hi. I’m Linh. I play volleyball at br eak time.
2. Ben: Hello. I’m Ben. I play basketball at break time. c.
- Step 1: Ask children to look at the pictures, point to Whole class Procedure:
the different activities. Ask and answer about action of
the characters in each picture.
- Step 2: Play the recording of Context a. Whole class
Play the recording again for pupils to listen to and
repeat. Do this several times until pupils feel
confident. Correct their pronunciation and praise them.
- Step 3: Do the same with Context b. Pair work
- Step 4: Put pupils into pairs to practice the sentences
in Contexts a and b. Go around the classroom to offer Individual support. work
Extension: Ask some pupils to look at their book and
read. Correct their pronunciation where necessary. Group work Game: Say it!
Divide the class into 2 groups. Pupils do the rock,
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
scissors, paper. The one who wins will ask, the other
has to answer the question (the sentences of the activity). Give points to the groups.
Activity 2. Point and say. 9 minutes a. Goal:
To get pupils to practise asking and answering about break time
activities, using the target structures. b. Input: – Picture cues:
a: a boy playing word puzzles, with the label play word puzzles underneath
b: a girl chatting with her friends, with the label chat with my friends underneath
c: a boy playing football, with the label play football underneath
d: a girl playing table tennis, with the label play table tennis underneath c.
- Step 1: Ask pupils to look at picture a and Elicit Whole class/ Procedure: the action of the character. Individual
Ask pupils to repeat play word puzzles several work
times until they feel confident.
- Step 2: Repeat Step 1 for Pictures b, c and d. Whole class/ Individual
- Step 3: Tell pupils that What do you do at work
break time? – I ______. are used to ask and
answer questions about break time activities.
- Step 4: Put pupils into pairs. Tell them to point
at each picture and ask and answer questions Pair work
about break time activities. Go around the class to offer support.
- Step 5: Invite a few pairs to come to the front of Individual
the classroom, ask and answer questions about work
break time activities, using the speech bubbles and picture cues. Game: Who’s faster? Group work
Divide the class into four groups. A pupil from each
group comes to the board. Teacher points to the
pictures a, b, c or d, ask the question, who has the
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn
quicker answer will be the winner.
Many pupils play the game can practice more in speaking skill.
Activity 3. Let’s talk. 8 minutes a. Goal:
To get children to use the target structures correctly in new contexts. b. Input:
– Picture cue: pupils playing different games and sports at break time – Speech bubbles:
What do you do at break time? I ______. c.
- Step 1: Ask pupils to look at the picture of Whole class/ Procedure:
activity 3. Ask and answer about the activities in Individual the picture. work
Have them identify what is missing in the answer. Check comprehension. Group work
- Step 2: Put pupils into groups of four.
Encourage them to ask and answer questions
about break time activities, using the speech Whole class
bubbles and picture cues. Go around the classroom to offer support.
- Step 3: Invite some groups to come to the front Groupwork
of the class to perform their dialogues. Praise them if they perform well. Game: Line whispering.
Ask pupils to stand in 2 lines (6-8 pupils for each
line), speak a sentence to the first one. Pupils
whisper one by one, who says the sentence
correctly first will be the winner.
Fun corner and wrap up: 5 minutes
Have pupils draw about their break time activities Whole class/ in groups to make a poster.
Ask pupils to talk about the poster in their group. Group work
Encourage pupils to speak confidently to present Individual
the poster in front of the class. work
Tổng hợp bởi: Hoatieu.vn