Consumer Behaviour Chapter 8 Attitude & Persuasive communicationsConsumer Behaviour Chapter 8 Attitude & Persuasive communications

Consumer Behaviour Chapter 8 Attitude & Persuasive communicationsConsumer Behaviour Chapter 8 Attitude & Persuasive communications  và thông tin bổ ích giúp sinh viên tham khảo, ôn luyện và phục vụ nhu cầu học tập của mình cụ thể là có định hướng, ôn tập, nắm vững kiến thức môn học và làm bài tốt trong những bài kiểm tra, bài tiểu luận, bài tập kết thúc học phần, từ đó học tập tốt và có kết quả cao cũng như có thể vận dụng tốt những kiến thức mình đã học.

4/16/2024
1
CONSUMER BEHAVIOUR
Course ID: MK202DV02
Lecturer: Pham Van Phat, MBA
Chapter 8:
Attitudes and Persuasion
CONSUMER BEHAVIOR, 10e
Michael R. Solomon
4/16/2024
2
MASTER SCHEDULE
Academic year: 2023
2024, Semester 2A
Credits: 3. Time allocation:
45 periods in total. Self-study
periods: 90.
Learning methodology:
Offline.
Every Tuesday
afternoon: shift 3: 3
periods: 13:00 15:30.
Venue: Classroom 005.
Campus: Thanh Thai street,
District 10, HCMC.
4/16/2024
2
Week Topics Công việc SV phải hoàn thành
1
Chapter 1
Buying, Having,
and Being: An introduction
to Consumer Behavior
Tổ
sinh viênchức phân nhóm
-
Chọn nhóm trình bày mối quan hệ giữa thương hiệu người tiêu vào dùng cuối giờ
-
Thảo luận yếu nhóm về 4 tố: “Yếu tố quan hành trọng tác động đến vi tiêu người dùng
-
Chọn thuyết chương nhóm trình 3
2
Chapter 3
Perception
Nhóm
thuyết chương trình 3
-
Nhóm trình thuyết sẽ tổ các trò chức chơi về giác cùng quan thảo luận lớp chủ đề
người cảm sản tiêu dùng nhận về phẩm như thế nào
-
Giao không gian bài tập vẽ bán hàng
3
Chapter 3
Perception
(Cont.)
Sinh
viên sẽ trình không gian bày ý tưởng thiết kế bán hàng
-
Nhóm trình 4thuyết chương
4
Chapter 4
Learning and
Memory
-
Nhóm thuyết chương trình 4
-
Thảo luận chủ đề “người tiếp tiêu dùng thu thông sátqua quan
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 5
5
Chapter 5
Motivation and
Affect
-
Nhóm trình 5thuyết chương
-
Thảo luận chủ “Người cầu thế đề tiêu thõa mãn dùng nhu như nào
-
Thảo luận chủ đề các giá trị LOHAS
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 6
4/16/2024
3
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE)
Week Topics ng việc SV phải hoàn thành
6
Chapter 6
The self: Mind,
Gender and Body
Nhóm
thuyết chương trình 6
-
Sinh viên chia thành các các khác nhóm độ tuổi nhau thảo luận Self-concept của
mình
trên dựa độ tuổi được chọn
-
Sinh viên chia thành các nhóm chọn sản phẩm tiêu mìnhphù hợp với quan điểm dùng của
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 7
7
Chapter 7
Personality,
Lifestyles, and Values
-
Nhóm trình 7thuyết chương
-
bài tập thảo :luận
Mỗi nhóm tự chọn 1 thương hiệu và trình bày về:
Personality trait
Brand personality
Brand equity
Personal Brand
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 8
8
Chapter 8
Attitudes and
Persuasive
Communications
-
Nhóm trình 8thuyết chương
-
Các trình nhóm bày về thái độ đối với quảng cáo
-
Tổng kết đánh giá các trình tham nhóm bày luận
-
Chọn thuyết chương nhóm trình 9
4/16/2024
4
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE)
4/16/2024
3
Week Topics Công việc SV phải hoàn thành
9 & 10
Chapter 9
Decision Making
-
Nhóm trình 9thuyết chương
-
Thảo luận kiến các thành trong quyết định giải marketing pháp cần thiết
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 11.
-
Hướng dẫn tổ chức cứu nghiên vi tiêu hành người dùng
11
Chapter 11
Group Influences and
Social Media
-
Nhóm trình thuyết chương 11
-
Nộp báo cáo sát thái tiêu “khảo độ người dùng
-
Các sinh viên bạn đi tới tầng của trường Đại các học Hoa sen, tự mình xin vào
làm
thành viên các câu của một nhóm bất kỳ trả lời hỏi
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 14.
12
Chapter 14
Culture
-
Nhóm thuyết trình chương 14
-
Sinh viên tìm hiểu hoạt động quốc văn hóa tiêu các dùng gia và Việt Nam
13 & 14
Các nhóm thuyết trình đề tài đã được
giao vào đầu học kỳ
18 & 25 / 06 / 2024
15
Ôn
tập
02 / 07 / 2024
4/16/2024
5
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE)
7-6
Copyright © 2013 Pearson Education
Chapter Objectives
When you finish this chapter, you should understand why:
1. It’s important for consumer researchers to understand the
nature and power of attitudes.
2. Attitudes are more complex than they first appear.
3. We form attitudes in several ways.
4/16/2024
4
7-7
Copyright © 2013 Pearson Education
Chapter Objectives (continued)
4.
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
4. A need to maintain consistency among all of our
attitudinal components motivates us to alter one or more
of them.
5. We use attitude models to identify specific components
and combine them to predict a consumer’s overall
attitude toward a product or brand.
7-8
Copyright © 2013 Pearson Education
Chapter Objectives (continued)
6. The communications model identifies several important
components for marketers when they try to change
consumers’ attitudes toward products and services.
7. The consumer who processes such a message is not
necessarily the passive receiver of information marketers
once believed him to be.
4/16/2024
5
7-9
Copyright © 2013 Pearson Education
Chapter Objectives (continued)
8. Several factors influence a message source’s
effectiveness.
9. The way a marketer structures his message determines
how persuasive it will be.
10.Audience characteristics help to determine whether the
nature of the source or the message itself will be relatively
more effective.
Learning Objective 1
It is important for consumer researchers to understand the
nature and power of attitudes.
7-
10
Copyright © 2013 Pearson Education
4/16/2024
6
7-11
Copyright © 2013 Pearson Education
The Power of Attitudes
Attitude: a lasting, general evaluation of people, objects,
advertisements, or issues
Attitude object (A ): anything toward which one has an O
attitude
7-
12
Copyright © 2013 Pearson Education
Functional Theory of Attitudes
UTILITARIAN
FUNCTION:
Relates to rewards
and punishments
VALUE-EXPRESSIVE
FUNCTION:
Expresses consumer’s
values or self-concept
EGO-DEFENSIVE
FUNCTION:
Protect ourselves from
external threats
or internal feelings
KNOWLEDGE
FUNCTION:
Need for order, structure,
or meaning
4/16/2024
7
7-
13
Copyright © 2013 Pearson Education
For Reflection
1. Imagine that you work for the marketing department of your
college or university and have segmented students into four
different clusters, each representing one of the four
functions identified by Katz.
2. Develop a marketing strategy based on each of the four
functions to motivate students to stay in school and
complete their degrees.
Learning Objective 2
Attitudes are more complex than they first appear.
7-
14
Copyright © 2013 Pearson Education
4/16/2024
8
For Reflection
Share a decision you made following the three learning
hierarchies:
Think Feel Do
Think Do Feel
Feel Do Think
7-
15
Copyright © 2013 Pearson Education
Learning Objective 3
We form attitudes in several ways
7-
16
Copyright © 2013 Pearson Education
4/16/2024
9
7-
17
Copyright © 2013 Pearson Education
Attitude Commitment
COMPLIANCE
Lowest level: consumer forms attitude because it gains rewards or avoids
punishments
IDENTIFICATION
Mid-level: attitudes formed in order to conform to another person or group
INTERNALIZATION
Highest level: deep-seeded attitudes become part of consumer’s value system
For Reflection
1. Share a commitment you’ve made at each of the three levels of
commitment:
Internalization
Identification
Compliance
2. Can you feel the variations in commitment for the three types? Explain.
7-
18
Copyright © 2013 Pearson Education
4/16/2024
10
Learning Objective 4
A need to maintain consistency among all of our attitudinal
components often motivates us to alter one or more of them.
7-
19
Copyright © 2013 Pearson Education
7-
20
Copyright © 2013 Pearson Education
Consistency Principle
We value/seek harmony among thoughts, feelings, and
behaviors.
We will change components to make them consistent.
Relates to the theory of cognitive dissonance we take action to
resolve dissonance when our attitudes and behaviors are
inconsistent.
| 1/28

Preview text:

4/16/2024 CONSUMER BEHAVIOUR Chapter 8: Attitudes and Persuasion CONSUMER BEHAVIOR, 10e Michael R. Solomon Course ID: MK202DV02 Lecturer: Pham Van Phat, MBA MASTER SCHEDULE ➢ Academic year: 2023 – 2024, Semester 2A
➢ Credits: 3. Time allocation:
45 periods in total. Self-study periods: 90. ➢ Learning methodology: Offline. ➢ Every Tuesday afternoon: shift 3: 3 periods: 13:00 – 15:30. ➢Venue: Classroom 005.
➢ Campus: Thanh Thai street, District 10, HCMC. 4/16/2024 2 1 4/16/2024
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE) Week Topics
Công việc SV phải hoàn thành 1
Chapter 1 – Buying, Having, Tổ chức phâ n nhó m sinh viên and Being: An introduction
- Chọn nhóm trình bày mối quan h ệ giữa thương hiệu v à người tiêu dùn g vào cuối giờ to Consumer Behavior -Thảo luận nhó m về 4 y
ếu tố: “Yếu tố quan trọng tác động đến hành vi người tiêu dùng”
-Chọn nhóm thuyết trình chương 3 2 Chapter 3 – Perception
Nhóm thuyết trình chương 3
- Nhóm thuyết trình sẽ tổ chức các trò chơi về giác qua
n và thảo luận cùng lớp chủ đề
“người tiêu dùng cảm nhận về sản phẩm như thế nà ” o -Giao bà itập v ẽ không gian bán hàng 3 Chapter 3 – Perception
Sinh viên sẽ trình bày ý tưởng thiết kế không gian bán hàng (Cont.)
-Nhóm thuyết trình chương 4 4 Chapter 4 – Learning and
-Nhóm thuyết trình chương 4 Memory
-Thảo luận chủ đề “người tiêu dùng tiếp thu thông qua qua n sát”
- Chọn nhóm thuyết trình chương 5 5 Chapter 5 – Motivation and
- Nhóm thuyết trình chương 5 Affect
- Thảo luận chủ đề “Người tiêu dùn
g thõa mãn nhu cầu như thế nà ” o
- Thảo luận chủ đề các giá trị LOHAS
- Chọn nhóm thuyết trình chương 6 4/16/2024 3
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE) Week Topics
Công việc SV phải hoàn thành 6 Chapter 6 – The self: Mind,
Nhóm thuyết trình chương 6 Gender and Body
- Sinh viên chia thành các nhó m có các đ ộ tuổi khác nha
u và thảo luận Self-concept của mình dựa trên đ ộ tuổi được chọn
- Sinh viên chia thành các nhó m chọn sản phẩm ph
ù hợp với quan điểm tiêu dùng của mình
- Chọn nhóm thuyết trình chương 7 7 Chapter 7 – Personality,
- Nhóm thuyết trình chương 7 Lifestyles, and Values - bài tập thảo luận:
Mỗi nhóm tự chọn 1 thương hiệu và trình bày về: Personality trait Brand personality Brand equity Personal Brand
- Chọn nhóm thuyết trình chương 8 8 Chapter 8 – Attitudes and
-Nhóm thuyết trình chương 8 Persuasive - Các nhó
m trình bày về thái độ đối với quảng cáo Communications
-Tổng kết và đánh giá các nhó m trình bà y tham luận
-Chọn nhóm thuyết trình chương 9 4/16/2024 4 2 4/16/2024
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE) Week Topics
Công việc SV phải hoàn thành 9 & 10 Chapter 9 – Decision Making
- Nhóm thuyết trình chương 9
- Thảo luận các thành kiến trong quyết định và giải phá p marketing cần thiết
- Chọn nhóm thuyết trình chương 11. - Hướng dẫ
n tổ chức nghiên cứu hàn h vi người tiêu dùng 11
Chapter 11 – Group Influences and
- Nhóm thuyết trình chương 11 Social Media
- Nộp báo cáo “khảo sát thái đ ộ người tiêu dùng” -Các bạ
n sinh viên đi tới các tầng của trường Đại học Hoa sen, tự mình xin vào
làm thành viên của một nhó m bấ tkỳ v à trả lời các câu hỏi
- Chọn nhóm thuyết trình chương 14. 12 Chapter 14 – Culture
-Nhóm thuyết trình chương 14
-Sinh viên tìm hiểu hoạt động văn hóa tiêu dùn
g ở các quốc gia và Việt Nam 13 & 14
Các nhóm thuyết trình đề tài đã được 18 & 25 / 06 / 2024 giao vào đầu học kỳ 15 Ôn tập 02 / 07 / 2024 4/16/2024 5 Chapter Objectives
When you finish this chapter, you should understand why:
1. It’s important for consumer researchers to understand the
nature and power of attitudes.
2. Attitudes are more complex than they first appear.
3. We form attitudes in several ways.
Copyright © 2013 Pearson Education 7-6 3 4/16/2024 4. _ _ _ _ _ _
Chapter Objectives (continued) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
4. A need to maintain consistency among al of our _ _ _ _ _
attitudinal components motivates us to alter one or more _ _ _ _ _ of them. _ _ _ _ _
5. We use attitude models to identify specific components _ _ _ _ _ _
and combine them to predict a consumer’s overall _ _ _ _ _
attitude toward a product or brand. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Copyright © 2013 Pearson Education 7-7 _ _
Chapter Objectives (continued)
6. The communications model identifies several important
components for marketers when they try to change
consumers’ attitudes toward products and services.
7. The consumer who processes such a message is not
necessarily the passive receiver of information marketers once believed him to be.
Copyright © 2013 Pearson Education 7-8 4 4/16/2024
Chapter Objectives (continued)
8. Several factors influence a message source’s effectiveness.
9. The way a marketer structures his message determines how persuasive it wil be.
10.Audience characteristics help to determine whether the
nature of the source or the message itself wil be relatively more effective.
Copyright © 2013 Pearson Education 7-9 Learning Objective 1
• It is important for consumer researchers to understand the nature and power of attitudes. 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 10 5 4/16/2024 The Power of Attitudes
• Attitude: a lasting, general evaluation of people, objects, advertisements, or issues
• Attitude object (AO): anything toward which one has an attitude
Copyright © 2013 Pearson Education 7-11
Functional Theory of Attitudes UTILITARIAN VALUE-EXPRESSIVE FUNCTION: FUNCTION: Relates to rewards Expresses consumer’s and punishments values or self-concept EGO-DEFENSIVE FUNCTION: KNOWLEDGE FUNCTION: Protect ourselves from Need for order, structure, external threats or meaning or internal feelings 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 12 6 4/16/2024 For Reflection
1. Imagine that you work for the marketing department of your
col ege or university and have segmented students into four
different clusters, each representing one of the four functions identified by Katz.
2. Develop a marketing strategy based on each of the four
functions to motivate students to stay in school and complete their degrees. 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 13 Learning Objective 2
• Attitudes are more complex than they first appear. 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 14 7 4/16/2024 For Reflection
• Share a decision you made fol owing the three learning hierarchies: • Think Feel Do • Think Do Feel • Feel Do Think 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 15 Learning Objective 3
• We form attitudes in several ways 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 16 8 4/16/2024 Attitude Commitment INTERNALIZATION
Highest level: deep-seeded attitudes become part of consumer’s value system IDENTIFICATION
Mid-level: attitudes formed in order to conform to another person or group COMPLIANCE
Lowest level: consumer forms attitude because it gains rewards or avoids punishments 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 17 For Reflection
1. Share a commitment you’ve made at each of the three levels of commitment: ➢Internalization ➢Identification ➢Compliance
2. Can you feel the variations in commitment for the three types? Explain. 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 18 9 4/16/2024 Learning Objective 4
• A need to maintain consistency among al of our attitudinal
components often motivates us to alter one or more of them. 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 19 Consistency Principle
❑We value/seek harmony among thoughts, feelings, and behaviors.
❑We will change components to make them consistent.
❑Relates to the theory of cognitive dissonance – we take action to
resolve dissonance when our attitudes and behaviors are inconsistent. 7-
Copyright © 2013 Pearson Education 20 10