MK202DV02 Consumer Behaviour Chapter 6 The self Mind-Gender and Body - Tài liệu tham khảo | Đại học Hoa Sen

MK202DV02 Consumer Behaviour Chapter 6 The self Mind-Gender and Body - Tài liệu tham khảo | Đại học Hoa Sen  và thông tin bổ ích giúp sinh viên tham khảo, ôn luyện và phục vụ nhu cầu học tập của mình cụ thể là có định hướng, ôn tập, nắm vững kiến thức môn học và làm bài tốt trong những bài kiểm tra, bài tiểu luận, bài tập kết thúc học phần, từ đó học tập tốt và có kết quả cao cũng như có thể vận dụng tốt những kiến thức mình đã học.

3/28/2024
1
CONSUMER BEHAVIOUR
Course ID: MK202DV02
Lecturer: Pham Van Phat, MBA
Chapter 6:
The self: Mind, Gender and Body
3/28/2024
2
MASTER SCHEDULE
Academic year: 2023
2024, Semester 2A
Credits: 3. Time allocation:
45 periods in total. Self-study
periods: 90.
Learning methodology:
Offline.
Every Tuesday
afternoon: shift 3: 3
periods: 13:00 15:30.
Venue: Classroom 005.
Campus: Thanh Thai street,
District 10, HCMC.
3/28/2024
2
Week Topics Công hoàn thànhviệc SV phải
1
Chapter 1
Buying, Having,
and Being: An introduction
to Consumer Behavior
Tổ
sinh viênchức phân nhóm
-
trình Chọn nhóm bày mối quan hệ giữa thương hiệu và tiêu vào người dùng cuối giờ
-
Thảo luận yếu trọng người nhóm về 4 tố: “Yếu tố quan tác động đến hành vi tiêu dùng
-
Chọn thuyết chương nhóm trình 3
2
Chapter 3
Perception
Nhóm
thuyết chương trình 3
-
Nhóm thuyết trình các trò giác sẽ tổ chức chơi về quan và thảo luận lớp chủ cùng đề
người cảm sản tiêu dùng nhận về phẩm như thế nào
-
Giao không gian bài tập vẽ bán hàng
3
Chapter 3
Perception
(Cont.)
Sinh
viên trình ý không gian sẽ bày tưởng thiết kế bán hàng
-
Nhóm trình 4thuyết chương
4
Chapter 4
Learning and
Memory
-
Nhóm trình 4thuyết chương
-
Thảo luận chủ đề “người tiêu dùng tiếp thu thông sátqua quan
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 5
5
Chapter 5
Motivation and
Affect
-
Nhóm thuyết trình 5chương
-
Thảo luận chủ đề “Người tiêu thõa mãn dùng nhu cầu như thế nào
-
Thảo luận chủ đề các giá LOHAS trị
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 6
3/28/2024
3
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE)
Week Topics Công hoàn thànhviệc SV phải
6
Chapter 6
The self: Mind,
Gender and Body
Nhóm
thuyết chương trình 6
-
Sinh viên chia thành các có các khác nhóm đ tuổi nhau và thảo luận Self-concept của
mình
dựa trên độ tuổi được chọn
-
Sinh viên chia thành các tiêu mìnhnhóm chọn sản phẩm phù hợp với quan điểm dùng của
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 7
7
Chapter 7
Personality,
Lifestyles, and Values
-
Nhóm thuyết trình 7chương
-
bài tập thảo luận:
Mỗi nhóm tự chọn 1 thương hiệu và trình bày về:
Personality trait
Brand personality
Brand equity
Personal Brand
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 8
8
Chapter 8
Attitudes and
Persuasive
Communications
-
Nhóm trình 8thuyết chương
-
Các trình nhóm bày về thái độ đối với quảng cáo
-
Tổng kết đánh giá các trình tham nhóm bày luận
-
Chọn thuyết chương nhóm trình 9
3/28/2024
4
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE)
3/28/2024
3
Week Topics Công hoàn thànhviệc SV phải
9 & 10
Chapter 9
Decision Making
-
Nhóm thuyết trình 9chương
-
Thảo luận kiến quyết định các thành trong marketing giải pháp cần thiết
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 11.
-
nghiên vi tiêu Hướng dẫn tổ chức cứu hành người dùng
11
Chapter 11
Group Influences and
Social Media
-
Nhóm thuyết trình chương 11
-
cáo sát thái tiêu Nộp báo “khảo độ người dùng
-
Các sinh viên các Hoa sen mình xin vàobạn đi tới tầng của trường Đại học , tự
làm
thành viên của một nhóm bất kỳ trả lời các câu hỏi
-
Chọn nhóm thuyết chương trình 14.
12
Chapter 14
Culture
-
Nhóm thuyết trình chương 14
-
Sinh viên tiêu các gia tìm hiểu hoạt động văn hóa dùng quốc và Việt Nam
13 & 14
Các nhóm thuyết trình đề tài đã được
giao vào đầu học kỳ
15
Ôn
tập
3/28/2024
5
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE)
3/28/2024
6
Learning Objectives
When you finish this chapter, you should understand why:
1. The self-concept strongly influences consumer behavior.
2. Products often play a key role in defining the self-concept.
3. Society’s expectations of masculinity and femininity help to
determine the products we buy to meet these expectations.
4. The way we think about our bodies (and culture tells us we should
think) is a key component of self-esteem.
5. Our desire to live up to cultural expectations of appearance can be
harmful.
6. Every culture dictates certain types of body decoration or mutilation.
3/28/2024
4
3/28/2024
7
Learning Objective 1
The self-concept strongly
influences consumer behavior.
3/28/2024
8
Self-Concept
Self-concept: the beliefs a person holds his/her own attributes, about
and how he/she evaluates these qualities.
Attribute dimensions: content, positivity, intensity, stability over time,
and accuracy.
3/28/2024
5
3/28/2024
9
Real and Ideal Selves
Ideal self: our conception of how we
would like to .be
Actual self: our more realistic appraisal
of the qualities we have.
Products can:
Help us reach ideal self
Be consistent with actual self
Impression management means that we
work to “manage” what others think of us.
3/28/2024
10
Real and Ideal Selves
3/28/2024
6
3/28/2024
11
Multiple Selves
Marketers pitch products needed to facilitate active role identities.
Woman
Mother
Sister
Pro athlete
Friend
Wife
Spokesperson
American citizen
3/28/2024
12
For Reflection
1. Advertising utilize a can consumer’s self-esteem in
promoting a product by offering the product a as
remedy low -esteem. Self-esteem advertising: to self
products provide remedy low -esteem.to self
2. How effective you think this form advertising do of
is?
3/28/2024
7
3/28/2024
13
Learning Objective 2
Products play a key role in
defining the self-concept.
To promote the Double Down chicken filet
sandwich, KFC recruited female college
students serve human billboards. to as
Do you think the students defined
themselves part in by their choice KFC of
sandwiches?
3/28/2024
14
You Are What You Consume
Social identity as individual consumption behaviors
Question: Who am I now?
Answer: To some extent, your possessions!
Inference of personality based on consumption patterns.
People who have an incomplete self-definition complete the identity
by acquisition.
3/28/2024
8
3/28/2024
15
Self / Product Congruence
Consumers demonstrate their values through their purchase
behavior.
Self-image congruence models: we choose products when attributes
matches the self.
Product Usage Self-Image
=
3/28/2024
16
The Extended Self
Individual: personal possessions (cars, clothing)
Family: residence and furnishings
Community: neighborhood or town where you live
Group: social or other groups.
3/28/2024
9
3/28/2024
17
For Reflection
1. Construct a “consumption biography” of a friend, family
member, or classmate.
2. Make a list of his/her most favorite possessions, and see if
you or others can describe this person’s personality just from
the information provided by this catalogue.
3/28/2024
18
Learning Objective 3
Society’s expectations of masculinity and femininity help to
determine the products we buy to meet these expectations.
3/28/2024
10
3/28/2024
19
Gender Differences in Socialization
Gender roles vary by culture but are
changing.
Many societies still expect traditional
roles:
Agentic roles: men are expected to
be assertive and have certain skills.
Communal roles: women are taught
to foster harmonious relationships.
3/28/2024
20
Gender Differences in Socialization
Gender roles do vary
by culture and they
shift as culture shifts.
Many of our gender
roles are socialized by
marketing.
For instance, the Bratz
line of dolls licenses its
name to a cosmetics
line targeted to girls
ages 6 to 9.
| 1/16

Preview text:

3/28/2024 CONSUMER BEHAVIOUR Chapter 6:
The self: Mind, Gender and Body Course ID: MK202DV02 Lecturer: Pham Van Phat, MBA MASTER SCHEDULE ➢ Academic year: 2023 – 2024, Semester 2A
➢ Credits: 3. Time allocation:
45 periods in total. Self-study periods: 90. ➢ Learning methodology: Offline. ➢ Every Tuesday afternoon: shift 3: 3 periods: 13:00 – 15:30. ➢Venue: Classroom 005.
➢ Campus: Thanh Thai street, District 10, HCMC. 3/28/2024 2 1 3/28/2024
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE) Week Topics
Công việc SV phải hoàn thành 1
Chapter 1 – Buying, Having, Tổ chức phân nhó sinh v m iên and Being: An introduction - Chọn nhó trình m bày mối quan h ệ
giữa thương hiệu và người tiêu dùn g vào cuối giờ to Consumer Behavior
-Thảo luận nhóm về 4 yế
u tố: “Yếu tố quan trọng tác động đến hành vi người tiêu dùn ” g
-Chọn nhóm thuyết trình chương 3 2 Chapter 3 – Perception
Nhóm thuyết trình chương 3
- Nhóm thuyết trình sẽ t ổ các trò chức
chơi về giác quan và thảo luận cùng lớp chủ đề
“người tiêu dùng cảm nhận về sản phẩm nh ư thế nào”
-Giao bài tập vẽ không gian bán hàng 3 Chapter 3 – Perception Sinh viên sẽ trình bà ý
y tưởng thiết kế không gian bán hàng (Cont.)
-Nhóm thuyết trình chương 4 4 Chapter 4 – Learning and
-Nhóm thuyết trình chương 4 Memory
-Thảo luận chủ đề “người tiêu dùn
g tiếp thu thông qua qua sát n ” - Chọn nhóm thuyết chương trình 5 5 Chapter 5 – Motivation and
- Nhóm thuyết trình chương 5 Affect - Thảo luận chủ đ
ề “Người tiêu dùn thõa mãn g nhu cầu như thế nào”
- Thảo luận chủ đề các giá trị LOHAS - Chọn nhóm thuyết chương trình 6 3/28/2024 3
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE) Week Topics
Công việc SV phải hoàn thành 6
Chapter 6 – The self: Mind, Nhóm thuyết trình chương 6 Gender and Body
- Sinh viên chia thành các nhó có m
các độ tuổi khác nhau và thảo luận Self-concept của
mình dựa trên độ tuổi được chọn
- Sinh viên chia thành các nhóm chọn sản phẩm phù hợ p
với quan điểm tiêu dùng của mình - Chọn nhóm thuyết chương trình 7 7 Chapter 7 – Personality,
- Nhóm thuyết trình chương 7 Lifestyles, and Values - bài tập thảo luận:
Mỗi nhóm tự chọn 1 thương hiệu và trình bày về: Personality trait Brand personality Brand equity Personal Brand - Chọn nhóm thuyết chương trình 8 8 Chapter 8 – Attitudes and
-Nhóm thuyết trình chương 8 Persuasive - Các nhó trình m
bày về thái độ đối với quảng cáo Communications
-Tổng kết và đánh giá các nhó m trình bà y tham luận
-Chọn nhóm thuyết trình chương 9 3/28/2024 4 2 3/28/2024
K. OUTLINE OF TOPICS TO BE COVERED (LEARNING SCHEDULE) Week Topics
Công việc SV phải hoàn thành 9 & 10 Chapter 9 – Decision Making
- Nhóm thuyết trình chương 9
- Thảo luận các thành kiến trong quyết định và giải phá marketing p cần thiết - Chọn nhóm thuyết chương trình 11. - Hướng dẫn t ổ nghiên chức cứu hàn vi h người tiêu dùng 11
Chapter 11 – Group Influences and
- Nhóm thuyết trình chương 11 Social Media - Nộp bá cáo o
“khảo sát thái độ người tiêu dùng” -Các bạ sinh viên n
đi tới các tầng của trường Đại họ Hoa sen c , t mình x ự in vào
làm thành viên của một nhóm bấ tkỳ và trả lời các câu hỏi - Chọn nhóm thuyết chương trình 14. 12 Chapter 14 – Culture
-Nhóm thuyết trình chương 14
-Sinh viên tìm hiểu hoạt động văn hó tiêu a dùng ở các quốc gia và Việt Nam 13 & 14
Các nhóm thuyết trình đề tài đã được giao vào đầu học kỳ 15 Ôn tập 3/28/2024 5 Learning Objectives
When you finish this chapter, you should understand why:
1. The self-concept strongly influences consumer behavior.
2. Products often play a key role in defining the self-concept.
3. Society’s expectations of masculinity and femininity help to
determine the products we buy to meet these expectations.
4. The way we think about our bodies (and culture tells us we should
think) is a key component of self-esteem.
5. Our desire to live up to cultural expectations of appearance can be harmful.
6. Every culture dictates certain types of body decoration or mutilation. 3/28/2024 6 3 3/28/2024 Learning Objective 1 The self-concept strongly influences consumer behavior. 3/28/2024 7 Self-Concept
❑Self-concept: the beliefs a person holds about his/her own attributes,
and how he/she evaluates these qualities.
❑Attribute dimensions: content, positivity, intensity, stability over time, and accuracy. 3/28/2024 8 4 3/28/2024 Real and Ideal Selves
❑Ideal self: our conception of how we would like to be.
❑Actual self: our more realistic appraisal of the qualities we have. ❑Products can: ➢Help us reach ideal self
➢Be consistent with actual self
❑Impression management means that we
work to “manage” what others think of us. 3/28/2024 9 Real and Ideal Selves 3/28/2024 10 5 3/28/2024 Multiple Selves
Marketers pitch products needed to facilitate active role identities. Sister Friend Woman Wife Spokesperson Pro athlete Mother American citizen 3/28/2024 11 For Reflection
1. Advertising can utilize a consumer’s self-esteem in
promoting a product by offering the product as a
remedy to low self-esteem. Self-esteem advertising:
products provide remedy to low self-esteem.
2. How effective do you think this form of advertising is? 3/28/2024 12 6 3/28/2024 Learning Objective 2 Products play a key role in defining the self-concept.
❑ To promote the Double Down chicken filet
sandwich, KFC recruited female college students t o serve as human billboards.
Do you think the students defined
themselves in part by their choice of KFC sandwiches? 3/28/2024 13 You Are What You Consume
❑Social identity as individual consumption behaviors ➢Question: Who am I now?
➢Answer: To some extent, your possessions!
❑Inference of personality based on consumption patterns.
❑People who have an incomplete self-definition complete the identity by acquisition. 3/28/2024 14 7 3/28/2024 Self / Product Congruence
❑Consumers demonstrate their values through their purchase behavior.
❑Self-image congruence models: we choose products when attributes matches the self. Product Usage = Self-Image 3/28/2024 15 The Extended Self
❑Individual: personal possessions (cars, clothing)
❑Family: residence and furnishings
❑Community: neighborhood or town where you live
❑Group: social or other groups. 3/28/2024 16 8 3/28/2024 For Reflection
1. Construct a “consumption biography” of a friend, family member, or classmate.
2. Make a list of his/her most favorite possessions, and see if
you or others can describe this person’s personality just from
the information provided by this catalogue. 3/28/2024 17 Learning Objective 3
Society’s expectations of masculinity and femininity help to
determine the products we buy to meet these expectations. 3/28/2024 18 9 3/28/2024
Gender Differences in Socialization
❑Gender roles vary by culture but are changing.
❑Many societies still expect traditional roles:
➢Agentic roles: men are expected to
be assertive and have certain skills.
➢Communal roles: women are taught
to foster harmonious relationships. 3/28/2024 19
Gender Differences in Socialization ❑Gender roles do vary by culture and they shift as culture shifts. Many of our gender roles are socialized by marketing. ❑For instance, the Bratz line of dolls licenses its name to a cosmetics line targeted to girls ages 6 to 9. 3/28/2024 20 10