lOMoARcPSD| 47708777
A market description that defines the market and major segments and then reviews
customer needs and factors in the marketing environment (micro and macro,yếu tố
significant trong doanh nghiệp) that may affect customer purchasing.
Samsung là tập đoàn tài phiệt đa ngành và hùng mạnh bậc nhất tại Hàn Quốc ,hoạt
động trong thị trường White Goods,hay còn gọi là thị trường thiết bị gia dụng và
tiêu dùng.Tập đoàn này thuộc quyền sở hữu của một gia đình Hàn Quốc với mục
tiêu phủ sóng trên toàn thế giới,họ sở hữu rất nhiều công ty con ở các lĩnh vực
khác nhau cùng với chuỗi bán hàng và các văn phòng đại diện trên khắp các quốc
gia.Hiện nay,Samsung đã và đang có tầm ảnh hưởng rất lớn đến các lĩnh vực quan
trọng của xứ sở Kimchi như kinh tế,chính trị,truyền thông,văn hóa….
Khi lựa chọn thiết bị gia dụng và tiêu dung,có rất nhiều lí do để các khách hàng
luôn hướng tới lựa chọn các sản phẩm của Samsung.Thứ nhất là các yếu tố thuộc
môi trường vi mô
Samsung is the most powerful and multi-industry conglomerate in Korea, operating in the
White Goods market, also known as the home and consumer appliance market. This
group is owned by a Korean family with the goal of worldwide coverage which own
many subsidiaries in different fields along with sales chains and representative offices all
over the world. Currently, Samsung has been having a great influence on important fields
of Kimchi country such as economy, politics, media, culture....
When choosing home and consumer appliances, there are many reasons for customers to
always choose Samsung products. The first is the micro-environmental factors.
Samsung is the most powerful and multi-industry conglomerate in Korea, operating in the
White Goods market, also known as the home and consumer appliance market. This
group is owned by a Korean family with the goal of worldwide coverage which own
many subsidiaries in different fields along with sales chains and representative offices all
over the world. Currently, Samsung has been having a great influence on important fields
of Kimchi country such as economy, politics, media, culture....
When choosing home and consumer appliances, there are many reasons for customers to
always choose Samsung products. The first is the micro-environmental factors.
The most powerful and multi-industry conglomerate in Korea
White Goods market
The home and consumer appliance market
Own many subsidiaries in different fields
A great influence on important fields of Korea
a,Microenvironment
The company :
lOMoARcPSD| 47708777
Theo kết quả kinh doanh quý II năm 2021 được Samsung Electronics công bố,
doanh thu hợp nhất lên tới 63,67 nghìn tỷ KRW tương đương 55,5 tỷ USD,tăng
20% so với năm ngoái và trở thành con số kỉ lục,lợi nhuận lên tới 12,57 nghìn
tỷ KRW tương đương 11 tỷ USD.Những con số này thể hiện tài năng và sự sáng
suốt của bộ máy lãnh đạo,luôn nắm bắt được thị hiếu khách hàng,hiểu được nhu
cầu,mong muốn của khách hàng
Không chỉ có thế,hiểu được tầm quan trọng của việc nâng cao địa vị thương
hiệu là vô cùng cần thiết với tất cả các ngành hàng, Samsung định hướng phòng
ban Marketing trở thành lực lượng nòng cốt.Chiến lược quản lí nhân sự của
Samsung chú trọng vào các phúc lợi và xây dựng đội ngũ Marketing đảm nhận
nhiệm vụ truyền thông nội bộ,nâng cao nhận thức về tầm nhìn và sứ mệnh của
doanh nghiệp cho nhân viên.
Nhờ có đầu tư sâu rộng,nên công ty đủ sức tiếp thu các giải pháp lớn,trong đó
có việc tổ chức cơ cấu của công ty ,nâng cao kiến thức của nhân viên,xây dựng
đội ngũ nhân viên luôn hướng đến cam kết chất lượng sản phẩm,tổ chức hệ
thống theo trật tự để đáp ứng nhu cầu của người tiêu dung. Nhờ đó,việc quản lí
trở nên tập trung xuyên suốt,có sự thừa hưởng và kịp thời.
According to the business results for the second quarter of 2021 announced by
Samsung Electronics, consolidated revenue amounted to 63.67 trillion KRW or
55.5 billion USD, up 20% compared to last year and became a record number,
profits up to 12.57 trillion KRW equivalent to 11 billion USD. These figures
show the talent and wisdom of the leadership, always grasping customer tastes,
understanding needs and wants of customer. Besides, understanding the
importance of improving brand status is extremely necessary for all industries,
Samsung orients Marketing department to become the core force. Human
resource management strategy of Samsung focusing on benefits and building a
Marketing team to take on the task of internal communication, raising
awareness of the company's vision and mission for employees. The extensive
investment helps the company to be able to absorb big solutions, including
organizing the company's structure, improving employee knowledge, and
building a staff that is always committed to product quality, organizing the
system in an orderly manner to meet the needs of consumers. As a result, the
management becomes centralized throughout, inherited and timely.
The suppliers :
Năm 2010,theo báo cáo của công ty Samsung tại Việt Nam ,trong tổng số 37
doanh nghiệp,nhà cung các các linh kiện,phụ kiện cho nhà máy sản xuất điện
thoại Samsung Việt Nam (SEV) thì có 12 nhà cung cấp là trong nước,25 nhà
lOMoARcPSD| 47708777
cung cấp là ở nước ngoài.Chính vì vậy,Samsung đã tự sản xuất các linh kiện
chính cho việc sản xuất của mình,ngoài ra còn cung cấp cho cả những nhà máy
sản xuất điện thoại khác như Nokia.
Công ty Samsung Vina cho biết các nhà cung cấp linh kiện hầu hết là doanh
nghiệp nước ngoài,linh kiện đầu vào được lắp ráp tại Bắc Ninh và Thái Nguyên
nhưng nguyên liệu đều được nhập khẩu từ Hàn Quốc,Hoa Kỳ... Trong đó nổi
trội phải kể đến Cabot Microelectronic chuyên cung cấp các vi mạch điện
tử,Broadcom cung cấp các chip điện tử cho một vài dòng điện thoại của
Samsung như SGH-J750 và SGH-S401 hay nổi bật nhất là GSi lUmonics iNC
là nhà cung cấp các thiết bị như : hệ thống WaferRepairT M430,các chất bán
dẫn và thiết bị sản xuất thiết bị điện tử bao gồm cả đánh đấu các hệ thống và
mạch trang trí hệ thống.
In 2010, according to a report of Samsung in Vietnam, out of a total of 37
enterprises, suppliers of components and accessories for Samsung Vietnam
phone factory (SEV), 12 suppliers are: 25 suppliers are in the country.
Therefore, Samsung has self-manufactured main components for its
production, in addition to supplying other phone factories such as Nokia.
Samsung Vina Company said that the component suppliers are mostly foreign
enterprises, input components are assembled in Bac Ninh and Thai Nguyen,
but raw materials are imported from Korea, the United States... Among which,
Cabot Microelectronic specializes in providing electronic circuits, Broadcom
provides electronic chips for a few Samsung phone lines such as: SGH-J750
and SGH-S401 or most notably GSi lumonics iNC is a supplier of equipment
such as: WaferRepairT M430 system, semiconductors and electronic
equipment manufacturing equipment including marking systems and system
decoration circuit.
The customers
Theo các bài báo của Samsung Newsroom Việt Nam (2021) ,có thể chia tệp
khách hàng sử dụng Samsung thành hai thị trường chính : thị trường tiêu dùng
và thị trường đại lý ( các cửa hàng,hệ thống bán đồ điện tử)
Đối với thị trường tiêu dùng,người dùng hiện nay không chỉ chú ý về mặt tác
vụ,chất lượng ,cách sử dụng mà còn chú trọng cả về mặt thẩm mĩ của sản
phẩm,mức giá cả cũng phải ở mức hợp lí,không gây ra sự chênh lệch quá nhiều
dẫn đến sự bất mãn của khách hàng.Do đó nhu cầu sử dụng điện thoại của
Samsung đang tăng nhiều hơn so với các sản phẩm điện tử khác cùng thương
lOMoARcPSD| 47708777
hiệu.Bởi là một thương hiệu lâu đời,dễ sử dụng và luoon không ngừng cải tiến
sản phẩm nên điện thoại Samsung vẫn là lựa chọn hợp lí cho các khách hàng
trung thành.
Đối với thị trường đại lí,các cửa hàng,hệ thống bán đồ điện tử cần phải cạnh
tranh để có được những điểm phân phối hợp lí và chú trọng hơn về mảng
marketing giúp sản phẩm tiếp cận với nhiều người tiêu dùng để có thể giành
được sự tin trưởng của khách hàng,điều này có sức ảnh hưởng rất lớn đến sự
phát triển của Samsung.
According to the articles of Samsung Newsroom Vietnam (2021), it is possible
to divide the customer file using Samsung into two main markets: the consumer
market and the agency market (stores, electronic sales systems). For the
consumer market, today's users not only pay attention to the task, quality, and
usage, but also pay attention to the aesthetics of the product, the price must also
be at a reasonable level. Therefore, the demand for Samsung phones is
increasing more than other electronic products of the same brand. Because of
being a long-standing, easy-to-use brand and constantly improving products,
Samsung phones are still is a reasonable choice for loyal customers.
For the agency market, stores, electronic sales systems need to compete to get
reasonable distribution points and focus more on marketing to help the product
reach many consumers so that it can win the trust of customers, which has a
great influence on the development of Samsung.
b,Macroenvironment
( Uyên Hoàng, 2020)
Từ một cửa hàng nhỏ lẻ vươn lên thành một đế chế lớn mạnh như hiện nay,gã
khổng lồ Hàn Quốc cũng phải đối mặt với không ít những tác động cả tốt cả xấu
từ môi trường bên ngoài
Chính trị
- Hầu hết các thị trường mà Samsung đang hoạt động đều có môi trường chính
trị thuận lợi cho họ. Tuy nhiên, đã có thời gian Samsung phải đối mặt với
những cơn “sóng gió” chính trị đáng kể ở quê nhà Hàn Quốc do căng thẳng
của quốc gia này với Triều Tiên. Samsung đã phải tính đến không chỉ sự bất
ổn chính trị mà còn cả mối đe dọa chiến tranh nổ ra trên bán đảo Triều Tiên.
Ngoài ra, Samsung cũng phải đối mặt với áp lực chính trị ở nhiều nước châu
Phi và Mỹ Latinh, nơi môi trường chính trị không ổn định và cơ cấu chính
phủ dễ bị thay đổi thường xuyên.
lOMoARcPSD| 47708777
Kinh tế
- Samsung đang tạo ra một chiều hướng kinh doanh đặc biệt quan trọng đó
mở ra nhiều thị trường ở các nước đang phát triển, nó sẽ giúp tập đoàn thực
hiện hóa tham vọng toàn cầu của mình. Tuy nhiên, hướng phát triển này
cũng là một mối lo ngại bởi những cuộc khủng hoảng kinh tế toàn cầu diễn
ra đã làm giảm tương đối mạnh sức mua của người tiêu dùng ở nhiều thị
trường phát triển. Hơn thế nữa,môi trường kinh tế vĩ mô toàn cầu nơi mà
Samsung hoạt động đang gặp nhiều bất ổn và biến động, dẫn đến việc công
ty phải định hướng lại các chiến lược của mình cho phù hợp.
Văn hóa xã hội (socio-cultural)
- Samsung là một Chaebol (đại tập đoàn tài phiệt đa quốc gia) điển hình của
Hàn Quốc, cốt lõi hoạt động Samsung giống một công ty Hàn Quốc. Do đó,
công ty toàn cầu này nên phải xem xét lại một số khía cạnh tại các thị trường
kinh doanh khác nhau, trong đó bao gồm việc công ty phải tự thích nghi với
các điều kiện địa phương. Và thực tế là các yếu tố văn hóa xã hội luôn khác
nhau ở mỗi quốc gia khác nhau nên Samsung đã phải thay đổi chính mình
sao cho phù hợp mỗi thị trường tương ứng.
Công nghệ (technological)
- Samsung có thể được coi là một trong những công ty sáng tạo hàng đầu thế
giới. Công ty đang có lợi thế khi khai thác sức mạnh của công nghệ và thúc
đẩy đổi mới sáng tạo để có được lợi thế kinh doanh bền vững. Đi đầu trong
công nghệ và đổi mới sáng tạo trở thành sứ mệnh và ưu tiên hàng đầu của
Samsung. Tuy nhiên, chính công nghệ cũng là yếu tố thúc đẩy Samsung “đi
tắt” và bắt chước thiết kế sản phẩm huyền thoại của Apple, điều này đã đem
lại rất nhiều rắc rối pháp lý cho Samsung. Kinh nghiệm của Samsung là một
bài học đắt giá đối với các công ty đang cố gắng đổi mới công nghệ khác
PHÁP LUẬT (LEGAL)
- Như đã đề cập ở trên, Samsung đã phải đối mặt với các hình phạt nặng nề vì
cáo buộc bắt chước iPad và iPhone của Apple. Điều này đã dẫn đến thất bại
nhất định trong quá trình tạo dựng nhận thức thương hiệu của công ty cũng
như khiến các chiến lược tiếp cận người tiêu dùng của Samsung bị ảnh
hưởng. Samsung cần phải tìm cách thoát ra khỏi các mê cung pháp lý và
không để vướng vào bất kỳ vụ kiện nào ở các thị trường phát triển khác.
MÔI TRƯỜNG (ENVIRONMENTAL)
- Hiện nay, ngày càng có nhiều người tiêu dùng đang chú tâm hơn đến các vấn
đề xã hội và họ muốn thương hiệu của mình cũng phải cung cấp và sản xuất
các sản phẩm theo cách có trách nhiệm với môi trường và xã hội. Điều này
lOMoARcPSD| 47708777
có nghĩa là Samsung cần phải đảm bảo một môi trường làm việc và mức
lương phù hợp cho các nhân công của họ - những người tham gia vào việc
tạo sản phẩm.
The Korean powerhouse, which grew from a little store to the size it is now,
has to deal with both positive and negative effects from the outside world. •
Politics
- The majority of the markets where Samsung does business have a stable
political environment. However, there have been instances when South
Korea, where Samsung is based, has experienced severe political upheavals
as a result of tensions with North Korea. Samsung had to consider both the
possibility of war breaking out on the Korean peninsula as well as political
unrest. In many African and Latin American nations, where the political
climate is unpredictable and the government structure is prone to frequent
changes, Samsung also faces political pressure.
Economy
- Samsung is creating a particularly important business dimension that
opens up more markets in developing countries, which will help the group
realize its global ambitions. However, this development is also a concern
because the ongoing global economic crisis has reduced the relative
purchasing power of consumers in many developed markets. Moreover, the
global macroeconomic environment in which Samsung operates is
experiencing many uncertainties and fluctuations, leading the company to
reorient its strategies accordingly.
Socio-cultural
- Samsung is a typical Korean chaebol (major multinational conglomerate)
with core operations like a Korean company. As a result, this global
company should consider several aspects in different business markets,
including the need for the company to adapt itself to local conditions. And
the fact that socio-cultural factors are always different in each different
country, so Samsung had to change itself to suit each respective market.
Technology
One of the most innovative firms in the world is Samsung. When it comes
to leveraging technology and promoting innovation for a long-term
competitive advantage, the corporation has an advantage. Samsung's
purpose and main priority are to be at the forefront of innovation and
technology. Technology also encourages Samsung to "take shortcuts" and
copy Apple's renowned product design, which has put Samsung in a lot of
lOMoARcPSD| 47708777
legal difficulties. The lessons learned from Samsung's experience are
crucial for businesses attempting to develop new technology.
A product review that shows sales, prices, and gross margins of the major products
in the product line. (How many products do the company have?) (chọn 1 sản phẩm để
thuyết trình)
The Galaxy flip 4 product is the most profitable product for Samsung because the price is
from $ 690 to $ 899 for each level of storage capacity . The price is quite stable and
popular with many people because it has many eye-catching colors that attract
consumers. That's why according to the 2021 report of researchers, in the first quarter, the
smartphone manufacturer largest in the world recorded a profit of 8.3 billion USD.
Besides, sales increased 17.5% to 58.1 billion USD. The result would mark the highest
first quarter operating profit in the company's history. Last quarter, Samsung's operating
profit increased 2.8%, sales increased 5.6% .
A review of competition that identifies major competitors and assesses their market
positions and strategies for product quality, pricing, distribution, and promotion.
competitors - market share) ( mô tả competitor của doanh nghiệp,khoảng 1-2
competitor nổi trội nhất)
Hiện nay,trong thị trường điện thoại thông minh nói riêng,đối thủ cạnh tranh lớn
nhất của Samsung phải kể đến Apple .Cả Apple và Samsung đều là hai trong số
những gã khổng lồ về công nghệ đứng đầu thế giới.Về mảng chiến lược,Apple
đi theo con đường trái ngược hoàn toàn so với Samsung,triết lí của thương hiệu
này nhắm vào “nghệ thuật nói không”,họ không chạy theo nhu cầu của khách
hàng vì chính khách hàng cũng sẽ không biết mình cần gì,bởi vậy phải làm ra
sản phẩm mà họ nhất định sẽ thích.Samsung lại lựa chọn hướng đi khác hoàn
toàn so với đối thủ,liên tục thay đổi và ra mắt để phù hợp với nhu cầu của khách
hàng với mong muốn có được sự tin tưởng và những khách hàng trung thành.
Apple đi theo hướng mang đến sản phẩm với chất lượng cao nhất, trong khi đó
Samsung lại chọn con đường dung hòa mọi thứ và ra mắt thật nhiều sản phẩm
có thể. Và hiện tại Samsung đang có lợi thế trong cuộc đua với Apple về thị
phần.
Tuy nhiên,Apple vẫn luôn bỏ xa đối thủ về mặt lợi nhuận.Theo báo cáo về lợi
nhuận năm 2019 của lĩnh vực smartphone,lợi nhuận mà iphone đem lại cho
Apple chiếm 66% và 32% tổng doanh thu,hòan toàn áp đảo Samsung ở vị trí
thứ hai với 17%.Ngoài ra,theo số liệu của Counterpoint Research. "Lượng
người dùng cao cấp trung thành với iPhone ở các thị trường lớn như Mỹ, EU
hay Nhật Bản là một trong những lý do mang về lợi nhuận khổng lồ cho
Apple", đại diện Counterpoint nhận xét. "Với chiến lược phục vụ mạnh mẽ, hệ
lOMoARcPSD| 47708777
sinh thái tổng thể đủ mạnh, Apple sẽ vẫn đạt doanh thu và lợi nhuận ổn định
trong những năm tới". Báo cáo cho thấy vị thế vững chắc của Apple trong lĩnh
vực smartphone,điều này đòi hỏi samsung phải có những sự cải tiến mạnh m
và phù hợp với phân khúc khách hàng hơn nữa.
Currently, in the smartphone market in particular, Samsung's biggest competitor
must be Apple. Both Apple and Samsung are two of the world's leading
technology giants. Strategy, Apple follows a completely opposite path
compared to Samsung, the philosophy of this brand is aimed at "the art of
saying no", not following the needs of customers because customers themselves
will not know what they need, Therefore, they must make products that their
customers will definitely like. Samsung has chosen a completely different
direction from its competitors, constantly changing and launching to match the
lOMoARcPSD| 47708777
needs of customers with the desire to have trust and loyal customers. Apple
goes in the direction of bringing products with the highest quality, while
Samsung chooses to mix everything and launch as many products as possible.
And now Samsung has an advantage in the race with Apple in terms of market
share.
However, Apple has always been far ahead of the competition in terms of profit.
According to the 2019 profit report of the smartphone sector, the profit that iPhone
brings to Apple accounted for 66% and 32% of total revenue, completely
overwhelming. Samsung is in second place with 17%. Also, according to
Counterpoint Research data. "The number of high-end users who are loyal to
iPhones in major markets such as the US, EU or Japan is one of the reasons for
Apple's huge profits," a Counterpoint representative commented. "With a strong
lOMoARcPSD| 47708777
service strategy, and a strong enough overall ecosystem, Apple will still achieve
stable revenue and profit in the coming years." The report shows Apple's strong
position in the smartphone sector, which requires Samsung to make drastic
improvements and match the customer segment even more.
A review of distribution that evaluates recent sales trends and other developments in
major distribution channels. (statistical number of the locations) ( số lượng của
hang,cách phân phối thị trường để bán sản phẩm,online,offline,retail,homesale)
The marketing intermediaries`
( Misa Amis, 2022)
Các dòng sản phẩm của Samsung tiếp cận được với người dùng trên khắp thế giới
một phần lớn là nhờ vào hệ thống trung gian phân phối trên khắp các quốc gia.Tại
Việt Nam,Samsung đã tổ chức bán hàng thông qua rất nhiều kênh,hình thức khác
nhau nhằm hướng đến các khách hàng tiềm năng.
Trung gian phân phối
- Đại lí cấp 1 : Trung gian thương mại đưa sản phẩm đến tận tay người tiêu
dung.Các nhà phân phối hàng đầu này chịu trách nhiệm thực hiện các
chwuong trình khuyến mãi,lên các kế hoạch quảng bá và quan trọng hơn
cung cấp thông tin thị trường về các sản phẩm mới,các sản phẩm bán chạy
kiến của kahsch hàng,những sai số kĩ thuật của từng sản phẩm …. Để các bộ
phận khác sẽ tiếp nhận thông tin và thay đổi sản phẩm sao cho phù hợp
- Đại lí bán lẻ : Hệ thống bán lẻ nhập sản phẩm từ các đại lí cấp 1 và bán lại
cho khách hàng,khách hàng có thể mua tất cả các sản phẩm của thương hiệu
tại các đại lý bán lẻ với nhiều ưu đãi hấp dẫn,một số đại lí bán lẻ uy tín của
Samsung tại Việt Nam có thể kể tên như : FPT,CellphoneS…
- Các sàn thương mại điện tử : Các kênh bán hàng online hiện nay không còn
xa lạ gì với khách hàng như Lazada,Tiki, hay các nền tảng trực tuyến như
CellphoneS,Thegioididong….
Trung gian marketing : Các công ty quảng cáo có vai trò to lớn trong việc
quảng bá hình ảnh của thương hiệu. Mối quan hệ giữa trung gian marketing
và các doanh nghiệp càng khăng khít thì thương hiệu ngày càng được m
rộng
Trung gian tài chính : Các ngân hàng, các công ty tín dụng, công ty bảo hiểm
giúp doanh nghiệp giao dịch tài chính hoặc bảo hiểm trước các rủi ro liên
quan tới việc mua và bán hàng hóa.
lOMoARcPSD| 47708777
Samsung's product lines are accessible to users around the world in large
part thanks to a network of intermediaries distributed across countries. In
Vietnam, Samsung has organized sales through many channels, different
forms to target potential customers.
• Distribution intermediaries
- Level 1 agents: Trade intermediaries bring products to consumers. These
top distributors are responsible for implementing promotions, planning
promotion plans and more importantly, providing Provide market
information about new products, hot selling products, customer opinions,
technical flaws of each product, etc. so that other departments will receive
the information and change the product accordingly
- Reseller: The retail system imports products from level 1 agents and
resells them to customers, customers can buy all the brand's products at
retailers with many attractive incentives. Some reputable retailers of
Samsung in Vietnam can be named such as: FPT, CellphoneS...
- E-commerce platforms: Current online sales channels are no stranger
to
customers like Lazada, Tiki, or online platforms like CellphoneS,
Thegioididong....
Marketing intermediaries: Advertising companies play a great role in
promoting the brand's image. The closer the relationship between
marketing intermediaries and businesses is, the more brands will be
expanded
Financial intermediaries: Banks, credit companies, insurance
companies help businesses financial transactions or insurance against risks
related to the purchase and sale of goods.
Bạn thích chiến lược của Apple hay Samsung hơn? (thegioididong.com)
Samsung triển khai chiến dịch quảng cáo ấn tượng cho QLED 8K Samsung
Newsroom Việt Nam https://news.samsung.com/vn/samsung-trien-khai-chien-
dich-quang-cao-an-tuongcho-qled-8k
Học bổng tài năng SamSung – STP 2021 Dám thay đổi – Dám dẫn đầu” | Khoa
Viễn thông 1 – PTIT
Văn hóa doanh nghiệp tại Sam Sung (hrchannels.com)
Samsung's Digital Marketing Strategies: Detailed Case Study (digitalscholar.in)
lOMoARcPSD| 47708777
Chương trình tình nguyện của nhân viên Samsung đánh dấu 6 năm đóng góp đầy ý
nghĩa – Samsung Newsroom Việt Nam
5 .Action program.
Digital Marketing : Các doanh nghiệp tận dụng các kênh kỹ thuật số n công cụ
tìm kiếm, mạng xã hội, email và các trang web khác để kết nối với khách hàng hiện
tại và tương lai.
Sales promotion : khuyến mãi
Public relation : phần của marketing có nhiệm vụ lên kế hoạch xây dựng hình ảnh
công ty giúp người mua hàng có cảm tình, quan tâm đến hàng hóa, nhận thức về
thương hiệu của doanh nghiệp
Advertising : Advertising Quảng cáo – là hành động kêu gọi sự chú ý của công
chúng đến một ý tưởng hoặc dịch vụ thông qua các thông báo được trả tiền bởi một
nhà tài trợ hoặc doanh nghiệp.
Đặc điểm của Advertising
Biểu mẫu được trả phí: Quảng cáo yêu cầu nhà quảng cáo (còn gọi là nhà tài
trợ) phải trả tiền để tạo thông điệp quảng cáo, mua vị trí phương tiện quảng cáo và
giám sát quảng cáo.
Công cụ để quảng cáo: Quảng cáo là một yếu tố kết hợp của nhiều công cụ, hình
thức.
Truyền thông một chiều: Quảng cáo là giao tiếp một chiều, nơi một thương hiệu
giao tiếp với khách hàng thông qua các phương tiện khác nhau.
Cá nhân hoặc cộng đồng: Quảng cáo có thể không mang tính cá nhân như trong
trường hợp quảng cáo trên TV, đài phát thanh hoặc báo chí hoặc mang tính cá
nhân cao như trong trường hợp truyền thông xã hội và các quảng cáo khác dựa trên
cookie per maggiori.
Advertising
lOMoARcPSD| 47708777
Theo báo cáo của Samsung Newsroom (2021) , một trong những yếu tố quan trọng
đưa Samsung trở thành một trong những thương hiệu điện tử hàng đầu thế giới
không thể không kể đến chiến lược quảng cáo.Nhận thức được tầm quan trọng,và
mức độ tiếp cận lượng khách hàng khổng lồ nhờ quảng cáo,Samsung luôn chú
trọng đầu tư về mảng này.
Tại sự kiện IFA năm 2018, Công ty Điện tử Samsung đã cho ra mắt sản phẩm TV
QLED 8K mới nhất kèm theo một hoạt động quảng cáo truyền thông ấn tượng.
Chiến dịch “Thực tại Hoàn hảo” của Samsung đặt một loạt các biển quảng cáo ấn
tượng tại ba địa điểm nổi tiếng ở Berlin: Tòa nhà Quốc hội Berlin, Trạm tàu điện
ngầm Weinmeister, và Trung tâm văn hóa RAW-Gelände. Những biển quảng cáo
độc đáo này phô bày chất lượng hình ảnh hàng đầu của QLED 8K với các hình ảnh
thu hút xoay quanh 3 chủ đề thể thao, đồ ăn, và khoa học viễn tưởng. Với các vật
thể và người mẫu thực tế giúp thể hiện khả năng tạo nên một “Thực tại Hoàn hảo”
của QLED 8K và cách lựa chọn nơi đặt biển quảng cáo lớn,có rất nhiều người đi
qua đi lại hàng ngày ,chiến dịch này mang lại rất nhiều lợi ích cho Samsung về cả
giá trị thương hiệu và lượng tiêu thụ sản phẩm đồng thời thu hút cả những khách
hàng chưa từng dùng Samsung
( Hoàng Ngọc Văn,2020,chuyên viên truyền thông) Tại sự kiện Samsung Galaxy
Unpacked 2020,Samsung đã khiến những người yêu thích dòng điện thoại này
không thể ngồi yên khi ra mắt một loạt ấn phẩm truyền thông quảng cáo ngoài trời
tại nhiều địa điểm trên thế giới. Samsung công bố đối với toàn bộ mọi người về các
thế hệ điện thoại flagship cao cấp nhất của mình qua sự kiện Galaxy Unpacked
2020. Giữa những sự dự đoán và đồn thổi về thế hệ sản phẩm mới nhất của mình,
doanh nghiệp đã phát hành một đoạn Teaser ngắn vào ngày 28/01/2020, gợi ý cho
cộng đồng về những thay đổi của thế hệ Samsung Galaxy tiếp theo. Trước đó,
thông điệp “Change the Shape of the future” (tạm dịch: Thay đổi thiết kế tương lai)
cũng đã tạo ra một làn sóng hứng thú đối với tất cả những người được chứng kiến
đoạn Teaser trên Billboard cỡ lớn tại quảng trường Palace de la Concorde, Paris
(Pháp).
According to a report by Samsung Newsroom (2021), one of the important factors
that makes Samsung one of the world's leading electronic brands cannot fail to
mention its advertising strategy. Recognizing the importance, and Reaching a huge
number of customers through advertising, Samsung always focuses on investing in
this segment.
lOMoARcPSD| 47708777
At the IFA 2018 event, Samsung Electronics launched its latest QLED 8K TV
product with an impressive media promotion. Samsung's "Perfect Reality"
campaign placed a series of impressive billboards at three famous locations in
Berlin: the Berlin Parliament Building, the Weinmeister Metro Station, and the
RAW-Gelände Cultural Center. These unique billboards showcase QLED 8K's top
picture quality with captivating visuals centered around the 3 themes of sports,
food, and science fiction. With realistic objects and models that help demonstrate
QLED 8K's ability to create a "Perfect Reality" and how to choose where to place
large billboards, with a lot of people passing by daily. This campaign brings a lot
of benefits to Samsung in terms of both brand value and product sales and also
attracts customers who have never used Samsung.
At the Samsung Galaxy Unpacked 2020 event, Samsung made lovers of this phone
line unable to sit still when launching a series of outdoor advertising media
publications at many locations around the world. Samsung announced to everyone
about its highest-end flagship phones through the Galaxy Unpacked 2020 event.
Amid the anticipation and rumors about its latest product generation, the business
has developed a new product. released a short Teaser on January 28, 2020,
suggesting to the community about the changes of the next generation of Samsung
Galaxy. Previously, the message "Change the Shape of the future" also created a
wave of excitement for all those who witnessed the large Billboard Teaser at the
ad. Palace de la Concorde school, Paris (France).
Public Relation
Thành công của Samsung có được còn là nhờ vào quan hệ công chúng,triết lí “Với
Samsung,con người là yếu tố quan trọng nhất” đã liên tục được khẳng định qua rất
nhiều chương trình,chính sách phúc lợi Samsung dành cho nhân viên nói riêng
và cộng đồng nói chung.
Theo HR channels (2020), một bí quyết giữ chân nhân viên của Samsung Vina
tạo ra "nơi làm việc trong mơ cho các tài năng" và những cơ hội công bằng để mọi
nhân viên đều có điều kiện phát triển toàn diện. Năm 2006, Samsung Vina đã triển
khai chương trình xây dựng "môi trường làm việc tuyệt vời" GWP (Great Work
Place) - một chương trình quản trị nhân sự được đánh giá là bước đột phá trong các
doanh nghiệp tại châu Á. Ngoài việc đầu tư cơ sở vật chất hoàn thiện và có các chế
độ phúc lợi xã hội, đãi ngộ nhân tài, huấn luyện, đào tạo như là những tiêu chuẩn
lOMoARcPSD| 47708777
bắt buộc, công ty còn chú trọng đảm bảo tinh thần dân chủ và các cơ hội thăng tiến
công bằng.
Samsung Electronics đã thực hiện Chương trình tình nguyện của nhân viên Samsung
(Samsung Employee Volunteer Program) nhằm mục đích cải thiện cuộc sống của
cộng đồng trên toàn thế giới. Bắt đầu chương trình tại Senegal vào năm 2010, đến
nay, samsung đã đưa khoảng 1.100 nhân viên tình nguyện đến 28 quốc gia, bao gồm
Ethiopia, DRC (Cộng hòa Dân chủ Congo), Zambia, Việt Nam và Campuchia, các
nước khác trên khắp châu Phi, Đông Nam Á và Nam Mỹ. Samsung đã tiếp cận
giúp đỡ được hơn 7.000 người dân tại các quốc gia này.
Trong năm 2013, các tình nguyện viên đã tổ chức chương trình tại Ethiopia và đã dạy
học sinh cách sử dụng Photoshop và chỉnh sửa các video clip. Trong năm 2014, một
nhóm các tình nguyện viên đã đi đến Tupe, một ngôi làng thuộc bộ lạc ở vùng nông
thôn Brazil,họ đã phải đi bằng thuyền do nơi này không có điện.Sau khi tìm hiểu
những khó khăn ở đây,các tình nguyện viên đã đưa ra ý tưởng tạo ra Shake
D’light_một chiếc đèn pin có thể sạc bằng cách lắc.Chiếc đèn này đã thắp sáng cả
vùng nông thôn tăm tối,giúp ích rất nhiều cho cuộc sống của người dân.
Rất nhiều nhân viên khi tham gia các hoạt dộng tình nguyện của Samsung đã nhận
ra rằng chương trình thực sự là một cơ hội để họ có thể quan tâm và chăm sóc mọi
người xung quanh. Thực tế, khi các nhóm tình nguyện trở về, họ thường tiếp tục
tham gia vào nhiều hoạt động tình nguyện khác tại Hàn Quốc.
.
Samsung's success is also thanks to public relations, the philosophy "For Samsung,
people are the most important factor” has been continuously affirmed through
many welfare programs and policies that Samsung has for employees in particular
and the community in general.
Samsung Electronics has implemented the Samsung Employee Volunteer
Program which aims to improve the lives of communities around the world.
Starting the program in Senegal in 2010, to date, samsung has sent about 1,100
volunteers to 28 countries, including Ethiopia, DRC (Democratic Republic of
Congo), Zambia, Vietnam and Cambodia, among others. across Africa, Southeast
Asia and South America. Samsung has reached out and helped more than 7,000
people in these countries.
lOMoARcPSD| 47708777
In 2013, volunteers organized the program in Ethiopia and taught students how to
use Photoshop and edit video clips. In 2014, a group of volunteers traveled to
Tupe, a tribal village in rural Brazil, where they had to go by boat due to the lack
of electricity. After learning about the difficulties here, Volunteers came up with
the idea of creating Shake D'light_a flashlight that can be charged by shaking.
This lamp lit up the dark countryside, greatly helping people's lives.
Many employees participating in Samsung's volunteer activities have realized that
the program is really an opportunity for them to care and take care of the people
around them. In fact, when volunteer groups return, they often continue to
participate in many other volunteer activities in Korea..
Sales Promotion
Gã khổng lồ công nghệ điện tử Samsung luôn biết các chiêu mộ khách hàng mới,tri
ân khách hàng cũ nhờ việc liên tục đưa ra những khuyến mãi hấp dẫn.
Ngay tại trang chủ trực tuyến của Samsung,người tiêu dùng có thể thấy danh sách
hàng loạt ưu đãi đi kèm các sản phẩm nổi bật như : tặng Watch4 Classic khi mua
Galaxy Z Flip4 Bespoke,thu cũ đổi nới hỗ trợ 5 triệu giảm them 1 triệu thanh toán
online,giảm đến 50% các sản phẩm khi mua cùng Tivi hoặc hàng gia dụng cùng
hãng…Samsung luôn cập nhật những ưu đãi theo nhu cầu của khách hàng,điều này
khiến cho nhãn hàng rất được ưa chuộng nhờ sự thấu hiểu và chăm sóc khách hàng
chu đáo.Ngoài ra,những chiến lược ưu đãi của Samsung luôn được người tiêu dùng
đánh giá cao bởi giá trị lớn của nó.
Những công cụ khuyến mãi mà Samsung thường sử dụng là catalog, hàng mẫu,
film, slide film, hội chợ và triển lãm thương mại và các tài liệu, công cụ tại điểm
bán hàng, ...Các mục tiêu mà catalog Samsung hướng tới là: Catalog của Samsung
luôn tạo nên sự quan tâm và hấp dẫn người đọc như màu sắc đẹp, in ấn tốt, nội
dung dễ hiểu đối với các sản phẩm điện tử của Samsung.
Ngoài Catalog, Samsung còn phát hành hàng mẫu để tạo điều kiện cho khách hàng
hiểu rõ và tránh nhầm lẫn khi đặt hàng nhất là về kiểu, cỡ của sản phẩm. Đối với
các mẫu hàng nhỏ ít giá trị thì Samsung gửi tặng cho khách hàng thông qua đường
bưu điện, đại lý bán hàng tại nước ngoài, chi nhánh và người chào hàng lưu động.
Ðối với sản phẩm có kích cỡ lớn, giá trị cao thì nhà xuất khẩu thì Samsung thành
lập các Showroom, Trade Show và các cuộc triển lãm, hội chợ để trưng bày.
Electronic technology giant Samsung always knows how to recruit new customers,
grateful to old customers by constantly offering attractive promotions.
lOMoARcPSD| 47708777
Right at Samsung's online homepage, consumers can see a list of offers with
outstanding products such as: free Watch4 Classic when buying Galaxy Z Flip4
Bespoke, old collection, exchange support 5 million, reduce additional 1 million
online payments, up to 50% off products when buying with TVs or household
goods of the same brand…Samsung always updates the offers according to the
needs of customers, which makes the brand very popular thanks to its popularity.
In addition, Samsung's preferential strategies are always appreciated by consumers
because of its great value.
The promotional tools that Samsung often use are catalogs, samples, films, slide
films, trade shows and exhibitions, and materials, tools at the point of sale, etc.
Next up is: Samsung's catalog always creates interest and attracts readers such as
beautiful colors, good printing, and easy-to-understand content for Samsung
electronic products.In addition to the Catalog, Samsung also releases samples to
facilitate customers' understanding and avoid confusion when ordering, especially
about the model and size of the product. For small models of low value, Samsung
sends gifts to customers via post, overseas sales agents, branches and mobile
salespeople. For products of large size and high value, exporters should set up
Showrooms, Trade Shows and exhibitions and fairs for display.
Digital Marketing
Về mảng truyền thông tiếp thị của Samsung bao gồm nhiều kênh khác nhau như
quảng cáo in ấn và truyền thông, xúc tiến bán hàng, sự kiện và trải nghiệm, và quan
hệ công chúng. Samsung là thương hiệu khá năng động về mặt social với nhiều nền
tảng truyền thông xã hội như Facebook, Instagram, Zalo,
YouTube_những mạng xã hội có sức ảnh hưởng lớn đến người tiêu dùng và thu hút
được nhiều lượt theo dõi.
Khi truy cập vào Facebook của Samsung,người dùng có thể dễ dàng nắm bắt được
thông tin về sản phẩm mới nhất của nhãn hàng thông qua ảnh bìa.Sở hữu 16 triệu
lượt theo dõi trên nền tảng này,Samsung luôn phải cập nhật thông tin về các sản
phẩm thường xuyên đến người tiêu dùng.Mặt khác,nhãn hàng có thể tiếp thu được
ý kiến của khách hàng nhờ vào phần nhận xét trên blog và nhanh chóng cung cấp
phản hồi.Nhờ những tiện ích của Facebook,Samsung có thể gần gũi hơn với khách
hàng đồng thời mở rộng phạm vi truyền thông ra toàn cầu.
Kênh thông tin của Samsung trên ứng dụng Twitter cũng thu về cho mình 12,4
triệu người theo dõi với tần suất đăng bài cực kì cao.Tại Twitter,Samsung cũng
lOMoARcPSD| 47708777
hoạt động tương tự như trên Facebook nhưng nhận được lượng tương tác cao hơn
với trung bình 12,077 lượt thích và 3,472 lượt retweet trên mỗi bài đăng
Samsung's marketing communications segment includes various channels such as
print and media advertising, sales promotion, events and experiences, and public
relations. Samsung is a fairly active brand in terms of social media with many
social media platforms such as Facebook, Instagram, Zalo, YouTube, which have
a great influence on consumers and attract many followers.
When accessing Samsung's Facebook, users can easily capture information about
the brand's latest products through the cover photo. Owning 16 million followers
on this platform, Samsung always has to update information. Information about
products often reaches consumers. On the other hand, brands can absorb
customers' opinions thanks to the comment section on blogs and quickly provide
feedback. Thanks to the utilities of Facebook, Samsung can be closer to customers
while expanding the communication reach globally.
Samsung's information channel on the Twitter application also gained 12.4
million followers with an extremely high posting frequency. At Twitter, Samsung
also operated similarly on Facebook but received a higher amount of interaction.
with an average of 12,077 likes and 3,472 retweets per post
Samsung is the most powerful and multi-industry conglomerate in Korea, operating in the
White Goods market, also known as the home and consumer appliance market. This
group is owned by a Korean family with the goal of worldwide coverage which own
many subsidiaries in different fields along with sales chains and representative offices all
over the world. Currently, Samsung has been having a great influence on important fields
of Kimchi country such as economy, politics, media, culture....
When choosing home and consumer appliances, there are many reasons for customers to
always choose Samsung products. The first is the micro-environmental factors.
1 .A market description
a. The micro-environmental factors.
The company
According to the business results for the second quarter of 2021 announced by Samsung
Electronics, consolidated revenue amounted to 63.67 trillion KRW or 55.5 billion USD,
up 20% compared to last year and became a record number, profits up to 12.57 trillion
KRW equivalent to 11 billion USD. These figures show the talent and wisdom of the
leadership, always grasping customer tastes, understanding needs and wants of customer.
Besides, understanding the importance of improving brand status is extremely necessary
for all industries, Samsung orients Marketing department to become the core force. Human
resource management strategy of Samsung focusing on benefits and building a Marketing
team to take on the task of internal communication, raising awareness of the company's
lOMoARcPSD| 47708777
vision and mission for employees. The extensive investment helps the company to be able
to absorb big solutions, including organizing the company's structure, improving employee
knowledge, and building a staff that is always committed to product quality, organizing
the system in an orderly manner to meet the needs of consumers. As a result, the
management becomes centralized throughout, inherited and timely. The suppliers
In 2010, according to a report of Samsung in Vietnam, out of a total of 37 enterprises,
suppliers of components and accessories for Samsung Vietnam phone factory (SEV), 12
suppliers are: 25 suppliers are in the country. Therefore, Samsung has self-manufactured
main components for its production, in addition to supplying other phone factories such
as Nokia.
Samsung Vina Company said that the component suppliers are mostly foreign enterprises,
input components are assembled in Bac Ninh and Thai Nguyen, but raw materials are
imported from Korea, the United States... Among which, Cabot Microelectronic
specializes in providing electronic circuits, Broadcom provides electronic chips for a few
Samsung phone lines such as: SGH-J750 and SGH-S401 or most notably GSi lumonics
iNC is a supplier of equipment such as: WaferRepairT M430 system, semiconductors and
electronic equipment manufacturing equipment including marking systems and system
decoration circuit.
The customers
According to the articles of Samsung Newsroom Vietnam (2021), it is possible to divide
the customer file using Samsung into two main markets: the consumer market and the
agency market (stores, electronic sales systems). For the consumer market, today's users
not only pay attention to the task, quality, and usage, but also pay attention to the
aesthetics of the product, the price must also be at a reasonable level. Therefore, the
demand for Samsung phones is increasing more than that of other electronic products of
the same brand. Therefore, the demand for Samsung phones is increasing more than other
electronic products of the same brand. Because of being a long-standing, easy-to-use
brand and constantly improving products, Samsung phones are still a reasonable choice
for loyal customers.
b.The macro-environmental factors.(Uyên Hoàng,2020)
The Korean powerhouse, which grew from a little store to the size it is now, has to deal
with both positive and negative effects from the outside world.
Politics
The majority of the markets where Samsung does business have a stable political
environment. However, there have been instances when South Korea, where Samsung is
based, has experienced severe political upheavals as a result of tensions with North
Korea. Samsung had to consider both the possibility of war breaking out on the Korean
peninsula as well as political unrest. In many African and Latin American nations, where
the political climate is unpredictable and the government structure is prone to frequent
changes, Samsung also faces political pressure.
Economy
Samsung is creating a particularly important business dimension that opens up more
markets in developing countries, which will help the group realize its global ambitions.
lOMoARcPSD| 47708777
However, this development is also a concern because the ongoing global economic crisis
has reduced the relative purchasing power of consumers in many developed markets.
Moreover, the global macroeconomic environment in which Samsung operates is
experiencing many uncertainties and fluctuations, leading the company to reorient its
strategies accordingly.
Socio-cultural
Samsung is a typical Korean chaebol (major multinational conglomerate) with core
operations like a Korean company. As a result, this global company should consider
several aspects in different business markets, including the need for the company to adapt
itself to local conditions. And the fact that socio-cultural factors are always different in
each different country, so Samsung had to change itself to suit each respective market.
Technology
One of the most innovative firms in the world is Samsung. When it comes to leveraging
technology and promoting innovation for a long-term competitive advantage, the
corporation has an advantage. Samsung's purpose and main priority are to be at the
forefront of innovation and technology. Technology also encourages Samsung to "take
shortcuts" and copy Apple's renowned product design, which has put Samsung in a lot of
legal difficulties. The lessons learned from Samsung's experience are crucial for
businesses attempting to develop new technology.
2. A product review.
The Galaxy flip 4 product is the most profitable product for Samsung because the price is
from $ 690 to $ 899 for each level of storage capacity . The price is quite stable and
popular with many people because it has many eye-catching colors that attract
consumers. That's why according to the 2021 report of researchers, in the first quarter, the
smartphone manufacturer largest in the world recorded a profit of 8.3 billion USD.
Besides, sales increased 17.5% to 58.1 billion USD. The result would mark the highest
first quarter operating profit in the company's history. Last quarter, Samsung's operating
profit increased 2.8%, sales increased 5.6%.
3. A review of competition
Currently, in the smartphone market in particular, Samsung's biggest competitor must be
Apple. Both Apple and Samsung are two of the world's leading technology giants.
Strategy, Apple follows a completely opposite path compared to Samsung, the
philosophy of this brand is aimed at "the art of saying no", not following the needs of
customers because customers themselves will not know what they need, Therefore, they
must make products that they will definitely like. Samsung has chosen a completely
different direction from its competitors, constantly changing and launching to match the
needs of customers with the desire to have trust and loyal customers. Apple goes in the
direction of bringing products with the highest quality, while Samsung chooses to mix
everything and launch as many products as possible. And now Samsung has an advantage
in the race with Apple in terms of market share.

Preview text:

lOMoAR cPSD| 47708777
A market description that defines the market and major segments and then reviews
customer needs and factors in the marketing environment (micro and macro,yếu tố
significant trong doanh nghiệp
) that may affect customer purchasing.
Samsung là tập đoàn tài phiệt đa ngành và hùng mạnh bậc nhất tại Hàn Quốc ,hoạt
động trong thị trường White Goods,hay còn gọi là thị trường thiết bị gia dụng và
tiêu dùng.Tập đoàn này thuộc quyền sở hữu của một gia đình Hàn Quốc với mục
tiêu phủ sóng trên toàn thế giới,họ sở hữu rất nhiều công ty con ở các lĩnh vực
khác nhau cùng với chuỗi bán hàng và các văn phòng đại diện trên khắp các quốc
gia.Hiện nay,Samsung đã và đang có tầm ảnh hưởng rất lớn đến các lĩnh vực quan
trọng của xứ sở Kimchi như kinh tế,chính trị,truyền thông,văn hóa….
Khi lựa chọn thiết bị gia dụng và tiêu dung,có rất nhiều lí do để các khách hàng
luôn hướng tới lựa chọn các sản phẩm của Samsung.Thứ nhất là các yếu tố thuộc môi trường vi mô
Samsung is the most powerful and multi-industry conglomerate in Korea, operating in the
White Goods market, also known as the home and consumer appliance market. This
group is owned by a Korean family with the goal of worldwide coverage which own
many subsidiaries in different fields along with sales chains and representative offices all
over the world. Currently, Samsung has been having a great influence on important fields
of Kimchi country such as economy, politics, media, culture....
When choosing home and consumer appliances, there are many reasons for customers to
always choose Samsung products. The first is the micro-environmental factors.
Samsung is the most powerful and multi-industry conglomerate in Korea, operating in the
White Goods market, also known as the home and consumer appliance market. This
group is owned by a Korean family with the goal of worldwide coverage which own
many subsidiaries in different fields along with sales chains and representative offices all
over the world. Currently, Samsung has been having a great influence on important fields
of Kimchi country such as economy, politics, media, culture....
When choosing home and consumer appliances, there are many reasons for customers to
always choose Samsung products. The first is the micro-environmental factors.
The most powerful and multi-industry conglomerate in Korea • White Goods market
• The home and consumer appliance market
• Own many subsidiaries in different fields
• A great influence on important fields of Korea a,Microenvironment • The company : lOMoAR cPSD| 47708777
Theo kết quả kinh doanh quý II năm 2021 được Samsung Electronics công bố,
doanh thu hợp nhất lên tới 63,67 nghìn tỷ KRW tương đương 55,5 tỷ USD,tăng
20% so với năm ngoái và trở thành con số kỉ lục,lợi nhuận lên tới 12,57 nghìn
tỷ KRW tương đương 11 tỷ USD.Những con số này thể hiện tài năng và sự sáng
suốt của bộ máy lãnh đạo,luôn nắm bắt được thị hiếu khách hàng,hiểu được nhu
cầu,mong muốn của khách hàng
Không chỉ có thế,hiểu được tầm quan trọng của việc nâng cao địa vị thương
hiệu là vô cùng cần thiết với tất cả các ngành hàng, Samsung định hướng phòng
ban Marketing trở thành lực lượng nòng cốt.Chiến lược quản lí nhân sự của
Samsung chú trọng vào các phúc lợi và xây dựng đội ngũ Marketing đảm nhận
nhiệm vụ truyền thông nội bộ,nâng cao nhận thức về tầm nhìn và sứ mệnh của
doanh nghiệp cho nhân viên.
Nhờ có đầu tư sâu rộng,nên công ty đủ sức tiếp thu các giải pháp lớn,trong đó
có việc tổ chức cơ cấu của công ty ,nâng cao kiến thức của nhân viên,xây dựng
đội ngũ nhân viên luôn hướng đến cam kết chất lượng sản phẩm,tổ chức hệ
thống theo trật tự để đáp ứng nhu cầu của người tiêu dung. Nhờ đó,việc quản lí
trở nên tập trung xuyên suốt,có sự thừa hưởng và kịp thời.
According to the business results for the second quarter of 2021 announced by
Samsung Electronics, consolidated revenue amounted to 63.67 trillion KRW or
55.5 billion USD, up 20% compared to last year and became a record number,
profits up to 12.57 trillion KRW equivalent to 11 billion USD. These figures
show the talent and wisdom of the leadership, always grasping customer tastes,
understanding needs and wants of customer. Besides, understanding the
importance of improving brand status is extremely necessary for all industries,
Samsung orients Marketing department to become the core force. Human
resource management strategy of Samsung focusing on benefits and building a
Marketing team to take on the task of internal communication, raising
awareness of the company's vision and mission for employees. The extensive
investment helps the company to be able to absorb big solutions, including
organizing the company's structure, improving employee knowledge, and
building a staff that is always committed to product quality, organizing the
system in an orderly manner to meet the needs of consumers. As a result, the
management becomes centralized throughout, inherited and timely. • The suppliers :
Năm 2010,theo báo cáo của công ty Samsung tại Việt Nam ,trong tổng số 37
doanh nghiệp,nhà cung các các linh kiện,phụ kiện cho nhà máy sản xuất điện
thoại Samsung Việt Nam (SEV) thì có 12 nhà cung cấp là trong nước,25 nhà lOMoAR cPSD| 47708777
cung cấp là ở nước ngoài.Chính vì vậy,Samsung đã tự sản xuất các linh kiện
chính cho việc sản xuất của mình,ngoài ra còn cung cấp cho cả những nhà máy
sản xuất điện thoại khác như Nokia.
Công ty Samsung Vina cho biết các nhà cung cấp linh kiện hầu hết là doanh
nghiệp nước ngoài,linh kiện đầu vào được lắp ráp tại Bắc Ninh và Thái Nguyên
nhưng nguyên liệu đều được nhập khẩu từ Hàn Quốc,Hoa Kỳ... Trong đó nổi
trội phải kể đến Cabot Microelectronic chuyên cung cấp các vi mạch điện
tử,Broadcom cung cấp các chip điện tử cho một vài dòng điện thoại của
Samsung như SGH-J750 và SGH-S401 hay nổi bật nhất là GSi lUmonics iNC
là nhà cung cấp các thiết bị như : hệ thống WaferRepairT M430,các chất bán
dẫn và thiết bị sản xuất thiết bị điện tử bao gồm cả đánh đấu các hệ thống và
mạch trang trí hệ thống.
In 2010, according to a report of Samsung in Vietnam, out of a total of 37
enterprises, suppliers of components and accessories for Samsung Vietnam
phone factory (SEV), 12 suppliers are: 25 suppliers are in the country.
Therefore, Samsung has self-manufactured main components for its
production, in addition to supplying other phone factories such as Nokia.
Samsung Vina Company said that the component suppliers are mostly foreign
enterprises, input components are assembled in Bac Ninh and Thai Nguyen,
but raw materials are imported from Korea, the United States... Among which,
Cabot Microelectronic specializes in providing electronic circuits, Broadcom
provides electronic chips for a few Samsung phone lines such as: SGH-J750
and SGH-S401 or most notably GSi lumonics iNC is a supplier of equipment
such as: WaferRepairT M430 system, semiconductors and electronic
equipment manufacturing equipment including marking systems and system decoration circuit. • The customers
Theo các bài báo của Samsung Newsroom Việt Nam (2021) ,có thể chia tệp
khách hàng sử dụng Samsung thành hai thị trường chính : thị trường tiêu dùng
và thị trường đại lý ( các cửa hàng,hệ thống bán đồ điện tử)
Đối với thị trường tiêu dùng,người dùng hiện nay không chỉ chú ý về mặt tác
vụ,chất lượng ,cách sử dụng mà còn chú trọng cả về mặt thẩm mĩ của sản
phẩm,mức giá cả cũng phải ở mức hợp lí,không gây ra sự chênh lệch quá nhiều
dẫn đến sự bất mãn của khách hàng.Do đó nhu cầu sử dụng điện thoại của
Samsung đang tăng nhiều hơn so với các sản phẩm điện tử khác cùng thương lOMoAR cPSD| 47708777
hiệu.Bởi là một thương hiệu lâu đời,dễ sử dụng và luoon không ngừng cải tiến
sản phẩm nên điện thoại Samsung vẫn là lựa chọn hợp lí cho các khách hàng trung thành.
Đối với thị trường đại lí,các cửa hàng,hệ thống bán đồ điện tử cần phải cạnh
tranh để có được những điểm phân phối hợp lí và chú trọng hơn về mảng
marketing giúp sản phẩm tiếp cận với nhiều người tiêu dùng để có thể giành
được sự tin trưởng của khách hàng,điều này có sức ảnh hưởng rất lớn đến sự phát triển của Samsung.
According to the articles of Samsung Newsroom Vietnam (2021), it is possible
to divide the customer file using Samsung into two main markets: the consumer
market and the agency market (stores, electronic sales systems). For the
consumer market, today's users not only pay attention to the task, quality, and
usage, but also pay attention to the aesthetics of the product, the price must also
be at a reasonable level. Therefore, the demand for Samsung phones is
increasing more than other electronic products of the same brand. Because of
being a long-standing, easy-to-use brand and constantly improving products,
Samsung phones are still is a reasonable choice for loyal customers.
For the agency market, stores, electronic sales systems need to compete to get
reasonable distribution points and focus more on marketing to help the product
reach many consumers so that it can win the trust of customers, which has a
great influence on the development of Samsung. b,Macroenvironment ( Uyên Hoàng, 2020)
Từ một cửa hàng nhỏ lẻ vươn lên thành một đế chế lớn mạnh như hiện nay,gã
khổng lồ Hàn Quốc cũng phải đối mặt với không ít những tác động cả tốt cả xấu
từ môi trường bên ngoài Chính trị
- Hầu hết các thị trường mà Samsung đang hoạt động đều có môi trường chính
trị thuận lợi cho họ. Tuy nhiên, đã có thời gian Samsung phải đối mặt với
những cơn “sóng gió” chính trị đáng kể ở quê nhà Hàn Quốc do căng thẳng
của quốc gia này với Triều Tiên. Samsung đã phải tính đến không chỉ sự bất
ổn chính trị mà còn cả mối đe dọa chiến tranh nổ ra trên bán đảo Triều Tiên.
Ngoài ra, Samsung cũng phải đối mặt với áp lực chính trị ở nhiều nước châu
Phi và Mỹ Latinh, nơi môi trường chính trị không ổn định và cơ cấu chính
phủ dễ bị thay đổi thường xuyên. lOMoAR cPSD| 47708777 • Kinh tế
- Samsung đang tạo ra một chiều hướng kinh doanh đặc biệt quan trọng đó là
mở ra nhiều thị trường ở các nước đang phát triển, nó sẽ giúp tập đoàn thực
hiện hóa tham vọng toàn cầu của mình. Tuy nhiên, hướng phát triển này
cũng là một mối lo ngại bởi những cuộc khủng hoảng kinh tế toàn cầu diễn
ra đã làm giảm tương đối mạnh sức mua của người tiêu dùng ở nhiều thị
trường phát triển. Hơn thế nữa,môi trường kinh tế vĩ mô toàn cầu nơi mà
Samsung hoạt động đang gặp nhiều bất ổn và biến động, dẫn đến việc công
ty phải định hướng lại các chiến lược của mình cho phù hợp.
• Văn hóa xã hội (socio-cultural)
- Samsung là một Chaebol (đại tập đoàn tài phiệt đa quốc gia) điển hình của
Hàn Quốc, cốt lõi hoạt động Samsung giống một công ty Hàn Quốc. Do đó,
công ty toàn cầu này nên phải xem xét lại một số khía cạnh tại các thị trường
kinh doanh khác nhau, trong đó bao gồm việc công ty phải tự thích nghi với
các điều kiện địa phương. Và thực tế là các yếu tố văn hóa xã hội luôn khác
nhau ở mỗi quốc gia khác nhau nên Samsung đã phải thay đổi chính mình
sao cho phù hợp mỗi thị trường tương ứng.
• Công nghệ (technological)
- Samsung có thể được coi là một trong những công ty sáng tạo hàng đầu thế
giới. Công ty đang có lợi thế khi khai thác sức mạnh của công nghệ và thúc
đẩy đổi mới sáng tạo để có được lợi thế kinh doanh bền vững. Đi đầu trong
công nghệ và đổi mới sáng tạo trở thành sứ mệnh và ưu tiên hàng đầu của
Samsung. Tuy nhiên, chính công nghệ cũng là yếu tố thúc đẩy Samsung “đi
tắt” và bắt chước thiết kế sản phẩm huyền thoại của Apple, điều này đã đem
lại rất nhiều rắc rối pháp lý cho Samsung. Kinh nghiệm của Samsung là một
bài học đắt giá đối với các công ty đang cố gắng đổi mới công nghệ khác PHÁP LUẬT (LEGAL)
- Như đã đề cập ở trên, Samsung đã phải đối mặt với các hình phạt nặng nề vì
cáo buộc bắt chước iPad và iPhone của Apple. Điều này đã dẫn đến thất bại
nhất định trong quá trình tạo dựng nhận thức thương hiệu của công ty cũng
như khiến các chiến lược tiếp cận người tiêu dùng của Samsung bị ảnh
hưởng. Samsung cần phải tìm cách thoát ra khỏi các mê cung pháp lý và
không để vướng vào bất kỳ vụ kiện nào ở các thị trường phát triển khác.
MÔI TRƯỜNG (ENVIRONMENTAL)
- Hiện nay, ngày càng có nhiều người tiêu dùng đang chú tâm hơn đến các vấn
đề xã hội và họ muốn thương hiệu của mình cũng phải cung cấp và sản xuất
các sản phẩm theo cách có trách nhiệm với môi trường và xã hội. Điều này lOMoAR cPSD| 47708777
có nghĩa là Samsung cần phải đảm bảo một môi trường làm việc và mức
lương phù hợp cho các nhân công của họ - những người tham gia vào việc tạo sản phẩm.
The Korean powerhouse, which grew from a little store to the size it is now,
has to deal with both positive and negative effects from the outside world. • Politics
- The majority of the markets where Samsung does business have a stable
political environment. However, there have been instances when South
Korea, where Samsung is based, has experienced severe political upheavals
as a result of tensions with North Korea. Samsung had to consider both the
possibility of war breaking out on the Korean peninsula as well as political
unrest. In many African and Latin American nations, where the political
climate is unpredictable and the government structure is prone to frequent
changes, Samsung also faces political pressure. • Economy
- Samsung is creating a particularly important business dimension that
opens up more markets in developing countries, which will help the group
realize its global ambitions. However, this development is also a concern
because the ongoing global economic crisis has reduced the relative
purchasing power of consumers in many developed markets. Moreover, the
global macroeconomic environment in which Samsung operates is
experiencing many uncertainties and fluctuations, leading the company to
reorient its strategies accordingly. • Socio-cultural
- Samsung is a typical Korean chaebol (major multinational conglomerate)
with core operations like a Korean company. As a result, this global
company should consider several aspects in different business markets,
including the need for the company to adapt itself to local conditions. And
the fact that socio-cultural factors are always different in each different
country, so Samsung had to change itself to suit each respective market. • Technology
– One of the most innovative firms in the world is Samsung. When it comes
to leveraging technology and promoting innovation for a long-term
competitive advantage, the corporation has an advantage. Samsung's
purpose and main priority are to be at the forefront of innovation and
technology. Technology also encourages Samsung to "take shortcuts" and
copy Apple's renowned product design, which has put Samsung in a lot of lOMoAR cPSD| 47708777
legal difficulties. The lessons learned from Samsung's experience are
crucial for businesses attempting to develop new technology.
A product review that shows sales, prices, and gross margins of the major products
in the product line. (How many products do the company have?) (chọn 1 sản phẩm để thuyết trình)
The Galaxy flip 4 product is the most profitable product for Samsung because the price is
from $ 690 to $ 899 for each level of storage capacity . The price is quite stable and
popular with many people because it has many eye-catching colors that attract
consumers. That's why according to the 2021 report of researchers, in the first quarter, the
smartphone manufacturer largest in the world recorded a profit of 8.3 billion USD.
Besides, sales increased 17.5% to 58.1 billion USD. The result would mark the highest
first quarter operating profit in the company's history. Last quarter, Samsung's operating
profit increased 2.8%, sales increased 5.6% .
A review of competition that identifies major competitors and assesses their market
positions and strategies for product quality, pricing, distribution, and promotion.
competitors - market share) ( mô tả competitor của doanh nghiệp,khoảng 1-2
competitor nổi trội nhất)
Hiện nay,trong thị trường điện thoại thông minh nói riêng,đối thủ cạnh tranh lớn
nhất của Samsung phải kể đến Apple .Cả Apple và Samsung đều là hai trong số
những gã khổng lồ về công nghệ đứng đầu thế giới.Về mảng chiến lược,Apple
đi theo con đường trái ngược hoàn toàn so với Samsung,triết lí của thương hiệu
này nhắm vào “nghệ thuật nói không”,họ không chạy theo nhu cầu của khách
hàng vì chính khách hàng cũng sẽ không biết mình cần gì,bởi vậy phải làm ra
sản phẩm mà họ nhất định sẽ thích.Samsung lại lựa chọn hướng đi khác hoàn
toàn so với đối thủ,liên tục thay đổi và ra mắt để phù hợp với nhu cầu của khách
hàng với mong muốn có được sự tin tưởng và những khách hàng trung thành.
Apple đi theo hướng mang đến sản phẩm với chất lượng cao nhất, trong khi đó
Samsung lại chọn con đường dung hòa mọi thứ và ra mắt thật nhiều sản phẩm
có thể. Và hiện tại Samsung đang có lợi thế trong cuộc đua với Apple về thị phần.
Tuy nhiên,Apple vẫn luôn bỏ xa đối thủ về mặt lợi nhuận.Theo báo cáo về lợi
nhuận năm 2019 của lĩnh vực smartphone,lợi nhuận mà iphone đem lại cho
Apple chiếm 66% và 32% tổng doanh thu,hòan toàn áp đảo Samsung ở vị trí
thứ hai với 17%.Ngoài ra,theo số liệu của Counterpoint Research. "Lượng
người dùng cao cấp trung thành với iPhone ở các thị trường lớn như Mỹ, EU
hay Nhật Bản là một trong những lý do mang về lợi nhuận khổng lồ cho
Apple", đại diện Counterpoint nhận xét. "Với chiến lược phục vụ mạnh mẽ, hệ lOMoAR cPSD| 47708777
sinh thái tổng thể đủ mạnh, Apple sẽ vẫn đạt doanh thu và lợi nhuận ổn định
trong những năm tới". Báo cáo cho thấy vị thế vững chắc của Apple trong lĩnh
vực smartphone,điều này đòi hỏi samsung phải có những sự cải tiến mạnh mẽ
và phù hợp với phân khúc khách hàng hơn nữa.
Currently, in the smartphone market in particular, Samsung's biggest competitor
must be Apple. Both Apple and Samsung are two of the world's leading
technology giants. Strategy, Apple follows a completely opposite path
compared to Samsung, the philosophy of this brand is aimed at "the art of
saying no", not following the needs of customers because customers themselves
will not know what they need, Therefore, they must make products that their
customers will definitely like. Samsung has chosen a completely different
direction from its competitors, constantly changing and launching to match the lOMoAR cPSD| 47708777
needs of customers with the desire to have trust and loyal customers. Apple
goes in the direction of bringing products with the highest quality, while
Samsung chooses to mix everything and launch as many products as possible.
And now Samsung has an advantage in the race with Apple in terms of market share.
However, Apple has always been far ahead of the competition in terms of profit.
According to the 2019 profit report of the smartphone sector, the profit that iPhone
brings to Apple accounted for 66% and 32% of total revenue, completely
overwhelming. Samsung is in second place with 17%. Also, according to
Counterpoint Research data. "The number of high-end users who are loyal to
iPhones in major markets such as the US, EU or Japan is one of the reasons for
Apple's huge profits," a Counterpoint representative commented. "With a strong lOMoAR cPSD| 47708777
service strategy, and a strong enough overall ecosystem, Apple will still achieve
stable revenue and profit in the coming years." The report shows Apple's strong
position in the smartphone sector, which requires Samsung to make drastic
improvements and match the customer segment even more.
• A review of distribution that evaluates recent sales trends and other developments in
major distribution channels. (statistical number of the locations) ( số lượng của
hang,cách phân phối thị trường để bán sản phẩm,online,offline,retail,homesale)

• The marketing intermediaries` ( Misa Amis, 2022)
Các dòng sản phẩm của Samsung tiếp cận được với người dùng trên khắp thế giới
một phần lớn là nhờ vào hệ thống trung gian phân phối trên khắp các quốc gia.Tại
Việt Nam,Samsung đã tổ chức bán hàng thông qua rất nhiều kênh,hình thức khác
nhau nhằm hướng đến các khách hàng tiềm năng. • Trung gian phân phối
- Đại lí cấp 1 : Trung gian thương mại đưa sản phẩm đến tận tay người tiêu
dung.Các nhà phân phối hàng đầu này chịu trách nhiệm thực hiện các
chwuong trình khuyến mãi,lên các kế hoạch quảng bá và quan trọng hơn là
cung cấp thông tin thị trường về các sản phẩm mới,các sản phẩm bán chạy,ý
kiến của kahsch hàng,những sai số kĩ thuật của từng sản phẩm …. Để các bộ
phận khác sẽ tiếp nhận thông tin và thay đổi sản phẩm sao cho phù hợp
- Đại lí bán lẻ : Hệ thống bán lẻ nhập sản phẩm từ các đại lí cấp 1 và bán lại
cho khách hàng,khách hàng có thể mua tất cả các sản phẩm của thương hiệu
tại các đại lý bán lẻ với nhiều ưu đãi hấp dẫn,một số đại lí bán lẻ uy tín của
Samsung tại Việt Nam có thể kể tên như : FPT,CellphoneS…
- Các sàn thương mại điện tử : Các kênh bán hàng online hiện nay không còn
xa lạ gì với khách hàng như Lazada,Tiki, hay các nền tảng trực tuyến như CellphoneS,Thegioididong….
• Trung gian marketing : Các công ty quảng cáo có vai trò to lớn trong việc
quảng bá hình ảnh của thương hiệu. Mối quan hệ giữa trung gian marketing
và các doanh nghiệp càng khăng khít thì thương hiệu ngày càng được mở rộng
• Trung gian tài chính : Các ngân hàng, các công ty tín dụng, công ty bảo hiểm
giúp doanh nghiệp giao dịch tài chính hoặc bảo hiểm trước các rủi ro liên
quan tới việc mua và bán hàng hóa. lOMoAR cPSD| 47708777
Samsung's product lines are accessible to users around the world in large
part thanks to a network of intermediaries distributed across countries. In
Vietnam, Samsung has organized sales through many channels, different
forms to target potential customers.
• Distribution intermediaries
- Level 1 agents: Trade intermediaries bring products to consumers. These
top distributors are responsible for implementing promotions, planning
promotion plans and more importantly, providing Provide market
information about new products, hot selling products, customer opinions,
technical flaws of each product, etc. so that other departments will receive
the information and change the product accordingly -
Reseller: The retail system imports products from level 1 agents and
resells them to customers, customers can buy all the brand's products at
retailers with many attractive incentives. Some reputable retailers of
Samsung in Vietnam can be named such as: FPT, CellphoneS... -
E-commerce platforms: Current online sales channels are no stranger to
customers like Lazada, Tiki, or online platforms like CellphoneS, Thegioididong.... •
Marketing intermediaries: Advertising companies play a great role in
promoting the brand's image. The closer the relationship between
marketing intermediaries and businesses is, the more brands will be expanded •
Financial intermediaries: Banks, credit companies, insurance
companies help businesses financial transactions or insurance against risks
related to the purchase and sale of goods.
Bạn thích chiến lược của Apple hay Samsung hơn? (thegioididong.com)
Samsung triển khai chiến dịch quảng cáo ấn tượng cho QLED 8K – Samsung
Newsroom Việt Nam https://news.samsung.com/vn/samsung-trien-khai-chien-
dich-quang-cao-an-tuongcho-qled-8k
Học bổng tài năng SamSung – STP 2021 – “Dám thay đổi – Dám dẫn đầu” | Khoa Viễn thông 1 – PTIT
Văn hóa doanh nghiệp tại Sam Sung (hrchannels.com)
Samsung's Digital Marketing Strategies: Detailed Case Study (digitalscholar.in) lOMoAR cPSD| 47708777
Chương trình tình nguyện của nhân viên Samsung đánh dấu 6 năm đóng góp đầy ý
nghĩa – Samsung Newsroom Việt Nam 5 .Action program.
Digital Marketing : Các doanh nghiệp tận dụng các kênh kỹ thuật số như công cụ
tìm kiếm, mạng xã hội, email và các trang web khác để kết nối với khách hàng hiện tại và tương lai.
Sales promotion : khuyến mãi
Public relation : phần của marketing có nhiệm vụ lên kế hoạch xây dựng hình ảnh
công ty giúp người mua hàng có cảm tình, quan tâm đến hàng hóa, nhận thức về
thương hiệu của doanh nghiệp
Advertising : Advertising – Quảng cáo – là hành động kêu gọi sự chú ý của công
chúng đến một ý tưởng hoặc dịch vụ thông qua các thông báo được trả tiền bởi một
nhà tài trợ hoặc doanh nghiệp.
Đặc điểm của Advertising
Biểu mẫu được trả phí: Quảng cáo yêu cầu nhà quảng cáo (còn gọi là nhà tài
trợ) phải trả tiền để tạo thông điệp quảng cáo, mua vị trí phương tiện quảng cáo và giám sát quảng cáo.
Công cụ để quảng cáo: Quảng cáo là một yếu tố kết hợp của nhiều công cụ, hình thức.
Truyền thông một chiều: Quảng cáo là giao tiếp một chiều, nơi một thương hiệu
giao tiếp với khách hàng thông qua các phương tiện khác nhau.
Cá nhân hoặc cộng đồng: Quảng cáo có thể không mang tính cá nhân như trong
trường hợp quảng cáo trên TV, đài phát thanh hoặc báo chí hoặc mang tính cá
nhân cao như trong trường hợp truyền thông xã hội và các quảng cáo khác dựa trên cookie per maggiori. • Advertising lOMoAR cPSD| 47708777
Theo báo cáo của Samsung Newsroom (2021) , một trong những yếu tố quan trọng
đưa Samsung trở thành một trong những thương hiệu điện tử hàng đầu thế giới
không thể không kể đến chiến lược quảng cáo.Nhận thức được tầm quan trọng,và
mức độ tiếp cận lượng khách hàng khổng lồ nhờ quảng cáo,Samsung luôn chú
trọng đầu tư về mảng này.
Tại sự kiện IFA năm 2018, Công ty Điện tử Samsung đã cho ra mắt sản phẩm TV
QLED 8K mới nhất kèm theo một hoạt động quảng cáo truyền thông ấn tượng.
Chiến dịch “Thực tại Hoàn hảo” của Samsung đặt một loạt các biển quảng cáo ấn
tượng tại ba địa điểm nổi tiếng ở Berlin: Tòa nhà Quốc hội Berlin, Trạm tàu điện
ngầm Weinmeister, và Trung tâm văn hóa RAW-Gelände. Những biển quảng cáo
độc đáo này phô bày chất lượng hình ảnh hàng đầu của QLED 8K với các hình ảnh
thu hút xoay quanh 3 chủ đề thể thao, đồ ăn, và khoa học viễn tưởng. Với các vật
thể và người mẫu thực tế giúp thể hiện khả năng tạo nên một “Thực tại Hoàn hảo”
của QLED 8K và cách lựa chọn nơi đặt biển quảng cáo lớn,có rất nhiều người đi
qua đi lại hàng ngày ,chiến dịch này mang lại rất nhiều lợi ích cho Samsung về cả
giá trị thương hiệu và lượng tiêu thụ sản phẩm đồng thời thu hút cả những khách
hàng chưa từng dùng Samsung
( Hoàng Ngọc Văn,2020,chuyên viên truyền thông) Tại sự kiện Samsung Galaxy
Unpacked 2020,Samsung đã khiến những người yêu thích dòng điện thoại này
không thể ngồi yên khi ra mắt một loạt ấn phẩm truyền thông quảng cáo ngoài trời
tại nhiều địa điểm trên thế giới. Samsung công bố đối với toàn bộ mọi người về các
thế hệ điện thoại flagship cao cấp nhất của mình qua sự kiện Galaxy Unpacked
2020. Giữa những sự dự đoán và đồn thổi về thế hệ sản phẩm mới nhất của mình,
doanh nghiệp đã phát hành một đoạn Teaser ngắn vào ngày 28/01/2020, gợi ý cho
cộng đồng về những thay đổi của thế hệ Samsung Galaxy tiếp theo. Trước đó,
thông điệp “Change the Shape of the future” (tạm dịch: Thay đổi thiết kế tương lai)
cũng đã tạo ra một làn sóng hứng thú đối với tất cả những người được chứng kiến
đoạn Teaser trên Billboard cỡ lớn tại quảng trường Palace de la Concorde, Paris (Pháp).
According to a report by Samsung Newsroom (2021), one of the important factors
that makes Samsung one of the world's leading electronic brands cannot fail to
mention its advertising strategy. Recognizing the importance, and Reaching a huge
number of customers through advertising, Samsung always focuses on investing in this segment. lOMoAR cPSD| 47708777
At the IFA 2018 event, Samsung Electronics launched its latest QLED 8K TV
product with an impressive media promotion. Samsung's "Perfect Reality"
campaign placed a series of impressive billboards at three famous locations in
Berlin: the Berlin Parliament Building, the Weinmeister Metro Station, and the
RAW-Gelände Cultural Center. These unique billboards showcase QLED 8K's top
picture quality with captivating visuals centered around the 3 themes of sports,
food, and science fiction. With realistic objects and models that help demonstrate
QLED 8K's ability to create a "Perfect Reality" and how to choose where to place
large billboards, with a lot of people passing by daily. This campaign brings a lot
of benefits to Samsung in terms of both brand value and product sales and also
attracts customers who have never used Samsung.
At the Samsung Galaxy Unpacked 2020 event, Samsung made lovers of this phone
line unable to sit still when launching a series of outdoor advertising media
publications at many locations around the world. Samsung announced to everyone
about its highest-end flagship phones through the Galaxy Unpacked 2020 event.
Amid the anticipation and rumors about its latest product generation, the business
has developed a new product. released a short Teaser on January 28, 2020,
suggesting to the community about the changes of the next generation of Samsung
Galaxy. Previously, the message "Change the Shape of the future" also created a
wave of excitement for all those who witnessed the large Billboard Teaser at the
ad. Palace de la Concorde school, Paris (France). Public Relation
Thành công của Samsung có được còn là nhờ vào quan hệ công chúng,triết lí “Với
Samsung,con người là yếu tố quan trọng nhất” đã liên tục được khẳng định qua rất
nhiều chương trình,chính sách phúc lợi mà Samsung dành cho nhân viên nói riêng
và cộng đồng nói chung.
Theo HR channels (2020), một bí quyết giữ chân nhân viên của Samsung Vina là
tạo ra "nơi làm việc trong mơ cho các tài năng" và những cơ hội công bằng để mọi
nhân viên đều có điều kiện phát triển toàn diện. Năm 2006, Samsung Vina đã triển
khai chương trình xây dựng "môi trường làm việc tuyệt vời" GWP (Great Work
Place) - một chương trình quản trị nhân sự được đánh giá là bước đột phá trong các
doanh nghiệp tại châu Á. Ngoài việc đầu tư cơ sở vật chất hoàn thiện và có các chế
độ phúc lợi xã hội, đãi ngộ nhân tài, huấn luyện, đào tạo như là những tiêu chuẩn lOMoAR cPSD| 47708777
bắt buộc, công ty còn chú trọng đảm bảo tinh thần dân chủ và các cơ hội thăng tiến công bằng.
Samsung Electronics đã thực hiện Chương trình tình nguyện của nhân viên Samsung
(Samsung Employee Volunteer Program) nhằm mục đích cải thiện cuộc sống của
cộng đồng trên toàn thế giới. Bắt đầu chương trình tại Senegal vào năm 2010, đến
nay, samsung đã đưa khoảng 1.100 nhân viên tình nguyện đến 28 quốc gia, bao gồm
Ethiopia, DRC (Cộng hòa Dân chủ Congo), Zambia, Việt Nam và Campuchia, các
nước khác trên khắp châu Phi, Đông Nam Á và Nam Mỹ. Samsung đã tiếp cận và
giúp đỡ được hơn 7.000 người dân tại các quốc gia này.
Trong năm 2013, các tình nguyện viên đã tổ chức chương trình tại Ethiopia và đã dạy
học sinh cách sử dụng Photoshop và chỉnh sửa các video clip. Trong năm 2014, một
nhóm các tình nguyện viên đã đi đến Tupe, một ngôi làng thuộc bộ lạc ở vùng nông
thôn Brazil,họ đã phải đi bằng thuyền do nơi này không có điện.Sau khi tìm hiểu
những khó khăn ở đây,các tình nguyện viên đã đưa ra ý tưởng tạo ra Shake
D’light_một chiếc đèn pin có thể sạc bằng cách lắc.Chiếc đèn này đã thắp sáng cả
vùng nông thôn tăm tối,giúp ích rất nhiều cho cuộc sống của người dân.
Rất nhiều nhân viên khi tham gia các hoạt dộng tình nguyện của Samsung đã nhận
ra rằng chương trình thực sự là một cơ hội để họ có thể quan tâm và chăm sóc mọi
người xung quanh. Thực tế, khi các nhóm tình nguyện trở về, họ thường tiếp tục
tham gia vào nhiều hoạt động tình nguyện khác tại Hàn Quốc. .
Samsung's success is also thanks to public relations, the philosophy "For Samsung,
people are the most important factor” has been continuously affirmed through
many welfare programs and policies that Samsung has for employees in particular and the community in general.
Samsung Electronics has implemented the Samsung Employee Volunteer
Program which aims to improve the lives of communities around the world.
Starting the program in Senegal in 2010, to date, samsung has sent about 1,100
volunteers to 28 countries, including Ethiopia, DRC (Democratic Republic of
Congo), Zambia, Vietnam and Cambodia, among others. across Africa, Southeast
Asia and South America. Samsung has reached out and helped more than 7,000 people in these countries. lOMoAR cPSD| 47708777
In 2013, volunteers organized the program in Ethiopia and taught students how to
use Photoshop and edit video clips. In 2014, a group of volunteers traveled to
Tupe, a tribal village in rural Brazil, where they had to go by boat due to the lack
of electricity. After learning about the difficulties here, Volunteers came up with
the idea of creating Shake D'light_a flashlight that can be charged by shaking.
This lamp lit up the dark countryside, greatly helping people's lives.
Many employees participating in Samsung's volunteer activities have realized that
the program is really an opportunity for them to care and take care of the people
around them. In fact, when volunteer groups return, they often continue to
participate in many other volunteer activities in Korea.. Sales Promotion
Gã khổng lồ công nghệ điện tử Samsung luôn biết các chiêu mộ khách hàng mới,tri
ân khách hàng cũ nhờ việc liên tục đưa ra những khuyến mãi hấp dẫn.
Ngay tại trang chủ trực tuyến của Samsung,người tiêu dùng có thể thấy danh sách
hàng loạt ưu đãi đi kèm các sản phẩm nổi bật như : tặng Watch4 Classic khi mua
Galaxy Z Flip4 Bespoke,thu cũ đổi nới hỗ trợ 5 triệu giảm them 1 triệu thanh toán
online,giảm đến 50% các sản phẩm khi mua cùng Tivi hoặc hàng gia dụng cùng
hãng…Samsung luôn cập nhật những ưu đãi theo nhu cầu của khách hàng,điều này
khiến cho nhãn hàng rất được ưa chuộng nhờ sự thấu hiểu và chăm sóc khách hàng
chu đáo.Ngoài ra,những chiến lược ưu đãi của Samsung luôn được người tiêu dùng
đánh giá cao bởi giá trị lớn của nó.
Những công cụ khuyến mãi mà Samsung thường sử dụng là catalog, hàng mẫu,
film, slide film, hội chợ và triển lãm thương mại và các tài liệu, công cụ tại điểm
bán hàng, ...Các mục tiêu mà catalog Samsung hướng tới là: Catalog của Samsung
luôn tạo nên sự quan tâm và hấp dẫn người đọc như màu sắc đẹp, in ấn tốt, nội
dung dễ hiểu đối với các sản phẩm điện tử của Samsung.
Ngoài Catalog, Samsung còn phát hành hàng mẫu để tạo điều kiện cho khách hàng
hiểu rõ và tránh nhầm lẫn khi đặt hàng nhất là về kiểu, cỡ của sản phẩm. Đối với
các mẫu hàng nhỏ ít giá trị thì Samsung gửi tặng cho khách hàng thông qua đường
bưu điện, đại lý bán hàng tại nước ngoài, chi nhánh và người chào hàng lưu động.
Ðối với sản phẩm có kích cỡ lớn, giá trị cao thì nhà xuất khẩu thì Samsung thành
lập các Showroom, Trade Show và các cuộc triển lãm, hội chợ để trưng bày.
Electronic technology giant Samsung always knows how to recruit new customers,
grateful to old customers by constantly offering attractive promotions. lOMoAR cPSD| 47708777
Right at Samsung's online homepage, consumers can see a list of offers with
outstanding products such as: free Watch4 Classic when buying Galaxy Z Flip4
Bespoke, old collection, exchange support 5 million, reduce additional 1 million
online payments, up to 50% off products when buying with TVs or household
goods of the same brand…Samsung always updates the offers according to the
needs of customers, which makes the brand very popular thanks to its popularity.
In addition, Samsung's preferential strategies are always appreciated by consumers because of its great value.
The promotional tools that Samsung often use are catalogs, samples, films, slide
films, trade shows and exhibitions, and materials, tools at the point of sale, etc.
Next up is: Samsung's catalog always creates interest and attracts readers such as
beautiful colors, good printing, and easy-to-understand content for Samsung
electronic products.In addition to the Catalog, Samsung also releases samples to
facilitate customers' understanding and avoid confusion when ordering, especially
about the model and size of the product. For small models of low value, Samsung
sends gifts to customers via post, overseas sales agents, branches and mobile
salespeople. For products of large size and high value, exporters should set up
Showrooms, Trade Shows and exhibitions and fairs for display. Digital Marketing
Về mảng truyền thông tiếp thị của Samsung bao gồm nhiều kênh khác nhau như
quảng cáo in ấn và truyền thông, xúc tiến bán hàng, sự kiện và trải nghiệm, và quan
hệ công chúng. Samsung là thương hiệu khá năng động về mặt social với nhiều nền
tảng truyền thông xã hội như Facebook, Instagram, Zalo,
YouTube_những mạng xã hội có sức ảnh hưởng lớn đến người tiêu dùng và thu hút
được nhiều lượt theo dõi.
Khi truy cập vào Facebook của Samsung,người dùng có thể dễ dàng nắm bắt được
thông tin về sản phẩm mới nhất của nhãn hàng thông qua ảnh bìa.Sở hữu 16 triệu
lượt theo dõi trên nền tảng này,Samsung luôn phải cập nhật thông tin về các sản
phẩm thường xuyên đến người tiêu dùng.Mặt khác,nhãn hàng có thể tiếp thu được
ý kiến của khách hàng nhờ vào phần nhận xét trên blog và nhanh chóng cung cấp
phản hồi.Nhờ những tiện ích của Facebook,Samsung có thể gần gũi hơn với khách
hàng đồng thời mở rộng phạm vi truyền thông ra toàn cầu.
Kênh thông tin của Samsung trên ứng dụng Twitter cũng thu về cho mình 12,4
triệu người theo dõi với tần suất đăng bài cực kì cao.Tại Twitter,Samsung cũng lOMoAR cPSD| 47708777
hoạt động tương tự như trên Facebook nhưng nhận được lượng tương tác cao hơn
với trung bình 12,077 lượt thích và 3,472 lượt retweet trên mỗi bài đăng
Samsung's marketing communications segment includes various channels such as
print and media advertising, sales promotion, events and experiences, and public
relations. Samsung is a fairly active brand in terms of social media with many
social media platforms such as Facebook, Instagram, Zalo, YouTube, which have
a great influence on consumers and attract many followers.
When accessing Samsung's Facebook, users can easily capture information about
the brand's latest products through the cover photo. Owning 16 million followers
on this platform, Samsung always has to update information. Information about
products often reaches consumers. On the other hand, brands can absorb
customers' opinions thanks to the comment section on blogs and quickly provide
feedback. Thanks to the utilities of Facebook, Samsung can be closer to customers
while expanding the communication reach globally.
Samsung's information channel on the Twitter application also gained 12.4
million followers with an extremely high posting frequency. At Twitter, Samsung
also operated similarly on Facebook but received a higher amount of interaction.
with an average of 12,077 likes and 3,472 retweets per post
Samsung is the most powerful and multi-industry conglomerate in Korea, operating in the
White Goods market, also known as the home and consumer appliance market. This
group is owned by a Korean family with the goal of worldwide coverage which own
many subsidiaries in different fields along with sales chains and representative offices all
over the world. Currently, Samsung has been having a great influence on important fields
of Kimchi country such as economy, politics, media, culture....
When choosing home and consumer appliances, there are many reasons for customers to
always choose Samsung products. The first is the micro-environmental factors.
1 .A market description
a. The micro-environmental factors. • The company
According to the business results for the second quarter of 2021 announced by Samsung
Electronics, consolidated revenue amounted to 63.67 trillion KRW or 55.5 billion USD,
up 20% compared to last year and became a record number, profits up to 12.57 trillion
KRW equivalent to 11 billion USD. These figures show the talent and wisdom of the
leadership, always grasping customer tastes, understanding needs and wants of customer.
Besides, understanding the importance of improving brand status is extremely necessary
for all industries, Samsung orients Marketing department to become the core force. Human
resource management strategy of Samsung focusing on benefits and building a Marketing
team to take on the task of internal communication, raising awareness of the company's lOMoAR cPSD| 47708777
vision and mission for employees. The extensive investment helps the company to be able
to absorb big solutions, including organizing the company's structure, improving employee
knowledge, and building a staff that is always committed to product quality, organizing
the system in an orderly manner to meet the needs of consumers. As a result, the
management becomes centralized throughout, inherited and timely. The suppliers
In 2010, according to a report of Samsung in Vietnam, out of a total of 37 enterprises,
suppliers of components and accessories for Samsung Vietnam phone factory (SEV), 12
suppliers are: 25 suppliers are in the country. Therefore, Samsung has self-manufactured
main components for its production, in addition to supplying other phone factories such as Nokia.
Samsung Vina Company said that the component suppliers are mostly foreign enterprises,
input components are assembled in Bac Ninh and Thai Nguyen, but raw materials are
imported from Korea, the United States... Among which, Cabot Microelectronic
specializes in providing electronic circuits, Broadcom provides electronic chips for a few
Samsung phone lines such as: SGH-J750 and SGH-S401 or most notably GSi lumonics
iNC is a supplier of equipment such as: WaferRepairT M430 system, semiconductors and
electronic equipment manufacturing equipment including marking systems and system decoration circuit. • The customers
According to the articles of Samsung Newsroom Vietnam (2021), it is possible to divide
the customer file using Samsung into two main markets: the consumer market and the
agency market (stores, electronic sales systems). For the consumer market, today's users
not only pay attention to the task, quality, and usage, but also pay attention to the
aesthetics of the product, the price must also be at a reasonable level. Therefore, the
demand for Samsung phones is increasing more than that of other electronic products of
the same brand. Therefore, the demand for Samsung phones is increasing more than other
electronic products of the same brand. Because of being a long-standing, easy-to-use
brand and constantly improving products, Samsung phones are still a reasonable choice for loyal customers.
b.The macro-environmental factors.(Uyên Hoàng,2020)
The Korean powerhouse, which grew from a little store to the size it is now, has to deal
with both positive and negative effects from the outside world. • Politics
The majority of the markets where Samsung does business have a stable political
environment. However, there have been instances when South Korea, where Samsung is
based, has experienced severe political upheavals as a result of tensions with North
Korea. Samsung had to consider both the possibility of war breaking out on the Korean
peninsula as well as political unrest. In many African and Latin American nations, where
the political climate is unpredictable and the government structure is prone to frequent
changes, Samsung also faces political pressure. • Economy
Samsung is creating a particularly important business dimension that opens up more
markets in developing countries, which will help the group realize its global ambitions. lOMoAR cPSD| 47708777
However, this development is also a concern because the ongoing global economic crisis
has reduced the relative purchasing power of consumers in many developed markets.
Moreover, the global macroeconomic environment in which Samsung operates is
experiencing many uncertainties and fluctuations, leading the company to reorient its strategies accordingly. • Socio-cultural
Samsung is a typical Korean chaebol (major multinational conglomerate) with core
operations like a Korean company. As a result, this global company should consider
several aspects in different business markets, including the need for the company to adapt
itself to local conditions. And the fact that socio-cultural factors are always different in
each different country, so Samsung had to change itself to suit each respective market. • Technology
One of the most innovative firms in the world is Samsung. When it comes to leveraging
technology and promoting innovation for a long-term competitive advantage, the
corporation has an advantage. Samsung's purpose and main priority are to be at the
forefront of innovation and technology. Technology also encourages Samsung to "take
shortcuts" and copy Apple's renowned product design, which has put Samsung in a lot of
legal difficulties. The lessons learned from Samsung's experience are crucial for
businesses attempting to develop new technology. 2. A product review.
The Galaxy flip 4 product is the most profitable product for Samsung because the price is
from $ 690 to $ 899 for each level of storage capacity . The price is quite stable and
popular with many people because it has many eye-catching colors that attract
consumers. That's why according to the 2021 report of researchers, in the first quarter, the
smartphone manufacturer largest in the world recorded a profit of 8.3 billion USD.
Besides, sales increased 17.5% to 58.1 billion USD. The result would mark the highest
first quarter operating profit in the company's history. Last quarter, Samsung's operating
profit increased 2.8%, sales increased 5.6%.
3. A review of competition
Currently, in the smartphone market in particular, Samsung's biggest competitor must be
Apple. Both Apple and Samsung are two of the world's leading technology giants.
Strategy, Apple follows a completely opposite path compared to Samsung, the
philosophy of this brand is aimed at "the art of saying no", not following the needs of
customers because customers themselves will not know what they need, Therefore, they
must make products that they will definitely like. Samsung has chosen a completely
different direction from its competitors, constantly changing and launching to match the
needs of customers with the desire to have trust and loyal customers. Apple goes in the
direction of bringing products with the highest quality, while Samsung chooses to mix
everything and launch as many products as possible. And now Samsung has an advantage
in the race with Apple in terms of market share.