-
Thông tin
-
Quiz
Ôn tập quản trị - Quản trị chiến lược | Trường Đại Học Duy Tân
1.1 Strategy’s three central question ( 3 câu hỏi trọng tâm ) :- Where are we now ?- Where do we want to go from here ?- How are going to get there ? Tài liệu giúp bạn tham khảo, ôn tập và đạt kết quả cao. Mời bạn đọc đón xem!
Quản trị chiến lược (MGT403) 137 tài liệu
Đại học Duy Tân 1.8 K tài liệu
Ôn tập quản trị - Quản trị chiến lược | Trường Đại Học Duy Tân
1.1 Strategy’s three central question ( 3 câu hỏi trọng tâm ) :- Where are we now ?- Where do we want to go from here ?- How are going to get there ? Tài liệu giúp bạn tham khảo, ôn tập và đạt kết quả cao. Mời bạn đọc đón xem!
Môn: Quản trị chiến lược (MGT403) 137 tài liệu
Trường: Đại học Duy Tân 1.8 K tài liệu
Thông tin:
Tác giả:
Tài liệu khác của Đại học Duy Tân
Preview text:
LESSON 1 : INTRODUCTION AND OVERVIEW
1.1 Strategy’s three central question ( 3 câu hỏi trọng tâm ) : - Where are we now ? -
Where do we want to go from here ? - How are going to get there ?
1.1.2 Strategy and the Quest for competition advantage
1.1.3 Why Strategy Evolves Over Time
1.1.4 The Relationship Between a Firm’s Strategy and Its Business Model
1.1.5 The Three Tests of a Winning Strategy - FIT ( sự phù hợp ) - Competitive Advantage - Performance
A winning strategy external and internal situation
1.2 Charting A Company’s Direction: Vision And Mission, Objectives, And Strategy
1.2.1. What Does the Strategy-Making, Strategy-Executing Process Entail?
1.2.2. Stage 1: Developing a Strategic Vision, a Mission, and Core Values
1.2.3. Stage 2: Setting Objectives ( thiết lập mục tiêu ) Why set objectives? - Convert vision -
Yardsticks to track progress and measure performance Objectives should:
Be well-stated (clearly worded)
Be challenging, yet achievable in order to stretch the organization to perform at its full potential
Be quantifiable (measurable)
Contain a specific deadline for achievement
The results management wants to achieve.
1.2.3. Stage 2: Setting Objectives (cont’d) ( Mục tiêu tài chính )
Communicate management’s targets for financial performance
Are lagging indicators that reflect the results of past decisions and organizational activities
Relate to revenue growth, profitability, and return on investment